Jak jsme si užili WebExpo 2016

Ve dnech 23 – 24. 9. 2016 jsme s kolegy navštívili 9.
ročník mezinárodní konference WebExpo
. Dva dny plné přednášek o webu. To je
tak, když se setká byznys, vývoj a kreativita pod jednou střechou v poměru
7 % žen a 93 % mužů. Alespoň si jednou chlapi taky užili, co je to se
skříženýma nohama čekat v nekonečný frontě na záchod.

A kde se ta velkolepá akce odehrála? V samém srdci
Prahy ve třech sálech Lucerny. Napříč velkým sálem, music barem a kinem se
prostřídalo 70 řečníků z celého světa. Každý sál měl svého jedinečného
moderátora, kde musím vyzdvihnout Pavlínu Louženskou, která bravurně zvládala maskovat
krizové situace svým přirozeně šmrncovním humorem.

Abychom zhltali co nejvíce
nových znalostí pro naše společné budoucí projekty, snažili jsme se rozdělit své síly a oběhat vše přínosné. A tady je to
nejzajímavější, o co se s vámi chci podělit.

WebExpo 2016
WebExpo 2016

Jan Kvasnička: Nenuťte uživatele přemýšlet

Narvaný sál plný očekávání. A? Opět výkon supermana. Skoro
stovka slajdů ve čtyřiceti minutách. Jan Kvasnička opět nezklamal. To vše skvěle předneseno i se špetkou
humoru.

Jak říkala Pavlína Louženská: „dejte Honzovi srdíčko na wall of fame“, tak já mu pěju ódy zde na blog of fame. Opravdu přínosná přednáška o
nejčastějších chybách při návrhu mobilního a responzivního webu.

Jan Kvasnička vše názorně
ukazoval na známých českých eshopech, kde mnoho z nás denně nakupuje.
Některé chyby nám mohou dost znepříjemnit nákup skrze mobil. Proto doporučuji
pečlivě prostudovat jeho celou prezentaci a těmto chybám se na vašich eshopech
vyvarovat. Nenuťte uživatele přemýšlet!

Chyby v responzivním designu
Nejčastější mobilní hmat

Martin Michálek: 10 praktických CSS3 a SVG řešení

I když mám k vývoji daleko, na přednášku Martina
Michálka jsem se zdržela. Byl skvělý. I mě zaujaly vychytávky, které zmiňoval a
názorně ukázal. Mrkněte schválně sami v jeho prezentaci.

Jan Tichý: Kouzlo RFM analýzy

Na tento přednes jsem se velice těšila. A Jan Tichý mě
nezklamal. Jak používat k segmentaci zákazníků RFM analýzu ukázal pěkně v praxi
na pomyslné kostce, kde hlavní roli hrají tři aspekty.

Největší váhu má Recency = kdy zákazník nakoupil
naposledy.
Dále bereme v potaz Frequency = jak často zákazník utrácí. A v neposlední řadě Monetary = kolik u nás utrácí. Když kostku rozdělíme na
jednotlivé kostičky, tak v každé části najdeme jiný typ zákazníků a na
každého platí jiná strategie. Tak jak se mi zákazníci v pomyslné kostce přelívají, tak měním taktiku. Například na tzv. mrtvých zákaznících si můžeme zkoušet v podstatě vše, na nich není co zkazit.

Vždy je důležité uvědomit si, co od našich zákazníků chceme, jak je k cíli motivovat a jakou cestou. Vše si přečtěte detailněji v Honzově prezentaci.

RFM analýza
RFM analýza

Ondřej Machulda: Funkční testování – chybějící vrchol
pyramidy

Ondra Machulda vyprávěl o chybějícím vrcholu pyramidy v testování. Během vývoje je třeba neustále testovat od těch nejmenších částí celého
procesu. Proč právě od nejmenších částí? Protože u nich snáz definujeme, jak se
mají chovat. Testy jsou rychlejší a levnější. Věnujeme jim také nejvíce času. Tyto
testy ale nestačí. Musíme postupovat výše v pyramidě k integračním testům.
A na závěr bychom neměli opomenout testy funkční, které jsou sice náročnější,
ale důležité. 

Nejhorší, co může být je, když chybu v procesu odhalí až sám
uživatel. Proto testujte! Přečtěte si o funkčním testováním více v Ondrově funkční prezentaci.

Funkční testy
Nezapomínejte na funkční testování

Benjamin Keyser: Budoucnost mesengerů

Sdělení Benjamina Keysera bylo více než zajímavé. Představil
nám budoucnost nakupování přes mobilní aplikace. Mesengery jsou dnes
využívanější ke komunikaci více než sociální sítě a proto by nebylo od věci
provádět zde i nakupovací proces. V Asii už pár takovýchto projektů
funguje a jsou úspěšné. 

Sám Google nedávno spustil nový kecálek Allo, kde nám aplikace napovídá, co v konverzaci odpovědět. Tuto appku jsme hnedka s kolegou vyzkoušeli
a snažili jsme se jí naučit, co má odpovídat. Nedala se a furt nám předsouvala
své. Tak uvidíme zda se chytne a převálcuje nynější Hangout.

Také jsem se
dozvěděla to, co jsem se asi dozvědět nechtěla. Multitasking prý snižuje IQ
více, jak kouření marihuany. Věděli jste to? Takže vy ženy, co právě teď čtete tento článek, u toho
píšete smsku a smějete se na svého milého kolegu opačného pohlaví, který vám
vypráví vtip a u toho nic jiného nedělá, odložte vše a věnujte všechnu
pozornost jenom tomuhle článku, tedy jednomu tasku, stejně jako váš kolega. Možná si pak taky zapamatujete nějaký ten vtip jako on. 🙂

Budoucnost mesengerů
Budoucnost mesengerů

Dana Cohen Baron: Ready. Set. Sprint!

Tahle energická dáma z Izraele nám vytřela zrak svým
tempem. Sprint jí evidentně sedne. Na WebExpu nám uvařila recept na design
sprint
skládající se z těchto surovin:

Design sprint
Design sprint

Marek Prchal, Pavel Fuksa, Luboš Jahoda: Digitální
agentury X freelanceři v ČR

Diskuze mezi freelancerem Pavlem Fuksou a digi agentem
Lubošem Jahodou. Debata se kupodivu nezvrhla v ostrou výměnu názorů mezi dvěma pohledy na
práci člověka v digitálním světě. Výměna informací probíhala dosti umírněně a oba
řečníci si za vedení Marka Prchala spíše přikyvovali.

Pavel Fuksa, momentálně pán svého času, se přiznal, že pokud by přišla lákavá nabídka, přehupsne klíďo píďo na druhou stranu, tedy do agentury. To by ale asi musela
být sakra lukrativní nabídka, že Pavle?

Digitální agentura X freelancer
Digitální agentura X freelancer

Abychom si nepřepálili mozky, tak jsme samozřejmě
museli relaxovat. Relaxačního vyžití přes den bylo dostatek ať už u stánků partnerů nebo
v klídku v lehátku s popcornem v ruce.

Relax na WebExpu 2016
Relax na WebExpu 2016

Líbil se vám článek o mezinárodní konferenci WebExpo 2016? Řekněte o něm přátelům.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru