13 tipů pro úspěšný eshop

Hrajete si s myšlenkou provozovat vlastní eshop? Nebo už elektronický obchod vlastníte a teď tápete, co a jak?  Tak či onak, máme pro vás cenné tipy pro realizaci úspěšného eshopu. Držte se našich rad a získejte spokojené, vracející se zákazníky.

  1. Poznejte zákazníkův svět
    Vykašlete se na celý trh. Spotřebitelé jsou různí a mají odlišné požadavky. Všem se nikdy nezavděčíte. Proto si položte zásadní otázku: „Kdo je naším cílovým zákazníkem a jaké jsou jeho potřeby?“ S touhle vybranou skupinu komunikujte. Mluvte řečí zákazníka a používejte jemu příbuzné fráze z oboru.

  2. Komunikujte USP a odlište se
    Pokud chcete být v podnikání sakra dobří, musíte znát svůj USP (Unique Selling Proposition), neboli jedinečný prodejní argument. Porozhlédněte se, jaké USP komunikuje konkurence. Omrknuto? Tak, teď to všechno rychle zapomeňte a vymyslete si vlastní originální USP, kterým vyjádříte unikátní přínos vašich produktů pro koncové zákazníky. Odlište se od konkurence.

  3. Bez analýzy klíčových slov to nepůjde
    Víte, co vaši zákazníci ve vyhledávačích hledají? Ne? Pak proveďte analýzu klíčových slov. Najděte nejefektivnější fráze pro váš eshop. Objevte účinná slovní spojení pro váš obsah. Získejte ideální základ pro tvorbu informační architektury. Analýza klíčových slov je základním stavebním kamenem online marketingu.

  4. Zapojte emoce
    „Spodní prádlo pro každodenní použití.“ A pro co jiného? Proč bych si měla kupovat zrovna tohle? Nechci. „Spodní prádlo, ve kterém budete vypadat jako oslnivá bohyně.“ Jako fakt? Chci ho hned, a dvakrát! Zaútočte na emoce zákazníka a získejte si ho.

  5. Lepší žádný popis, než nic neříkající popis
    Pryč s všeobecně známými texty. Kdo dnes neví, že lednička je vhodná do kuchyně a gauč se bude parádně vyjímat v obýváku. Hrajte si se slovními obraty a zaujměte zákazníka. Ať popisky kategorií i produktů vždy sdělí hlavní přínos toho, co zákazník kupuje.

  6. Vyvarujte se prázdným frázím
    „Kvalitní produkty?“ S tím snad jako zákazník počítám. Ale čím jsou ty produkty odlišné a co mi přinášejí? Nic neříkající fráze zabírají místo pro konkrétní sdělení vašich konkurenčních výhod. Pryč s nimi. „České produkty s důrazem na tradici“ zní hned jasněji.

  7. Tvořte originální a kvalitní obsah
    Máte co sdělit svým zákazníkům? Tak to sdělte? Poraďte jim s výběrem nového produktu. Na co si mají dát pozor, co zohlednit. Jaký stan má vybrat táta od velké rodiny, a jaký mladý vysokohorský turista pobíhající věčně v přírodě? Rady odborníků přijdou vždycky vhod. Vy jste největší specialista ve svém oboru, tak se podělte o své znalosti. Zákazníci to ocení a nakoupí u vás opakovaně.

  8. Pracujte se skrytým textem
    Zamyslete se, kde všude se dá pracovat s textem. Na první pohled není vidět, proto je často opomenut. „Error 404?“ Pomoc, bouchne to? Zkuste to lidsky. „Ouha, něco se porouchalo, zkuste prozatím jinou kategorii.“ V košíku, v procesu objednávky, v emailech, tam všude se dá hrát s textem. Kdo hledá, najde.

  9. Vybídněte k akci
    Lapte návštěvníka v pravou chvíli a vyzvěte ho k akci. Nenechte příchozího člověka pláchnout bez konverze. Naveďte ho přesně tam, kam chcete a kdy chcete. Udělejte z něj svého zákazníka.

  10. Nepište SEO texty
    Váš zákazník je člověk. On vás hledá ve vyhledávačích, to on čte vaše texty na eshopu a on následně nakupuje. Huštění klíčových slov ve snaze zavděčit se robotům, to není cesta k úspěchu. Pište pro lidi.

  11. Konkrétní skladové dostupnosti a termíny dodání zákazník ocení
    „Skladem u dodavatele?“ Hm, a co já s tím? Zákazníka nezajímá, kdo má skladem produkty, ale kdy je budete mít k dispozici vy pro něj. Zajímá ho, kdy se bude těšit z nákupu. „Skladem do 3 dnů“ a „ zítra u vás.“ Hned ví kdy.

  12. Nabídněte související produkty
    Zákazník si vybírá badmintonovou raketu. Určitě potřebuje ke hře i košíčky. A co obal na raketu? Ten se zaručeně bude hodit. Doporučte zákazníkovi další produkty, které souvisí s jeho vybraným kusem. Určitě bude související zboží časem potřebovat. Proč ho nekoupit rovnou a ušetřit na poštovném?

  13. Neduplikujte
    Nikdy neduplikujte informační architekturu, filtraci v kategoriích, štítky produktů ani články. Pokud budete v kategoriích dělit trička na dámská a pánská, už tohle rozdělení do filtrů nepatří. Menu je jen jedno a unikátní. Využijte nejen analýzu klíčových slov, také zapojte selský rozum. Neduplikujte ani texty od dodavatelů. Napište si vždy texty vlastní. Originalita a jedinečnost zaručují úspěch.

 

A hned víte, co udělat pro úspěch vašeho eshopu. Pusťte se do práce. Neocení tipy i vaši přátelé?

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Chcete bohatého Ježíška? Plánujte Vánoce už teď

Neotálejte s přípravou vánoční sezony. Plánujte Vánoce už teď a na konci roku si spokojeně poklepete na rameno.

Celý článek
5 přešlapů, kterým se vyhnout na Facebooku

Vyhněte se chybám v komunikaci a mějte spokojené fanoušky na Facebooku. Klíčem je obsah. O čem a bez čeho?

Celý článek
9 otázek před realizací PPC kampaní

Co všechno sdělit PPC specialistovi, aby vaše kampaň byla efektivní? Připravte si odpovědi na tyto otázky.

Celý článek
Jak měřit cíle v Google Analytics?

Jistě měříte své stanovené cíle. Ale co ty, které nejsou hned patrné? Pojďme si ukázat, jak na měření složitějších cílů.

Celý článek

Všechny kategorie

Top