13 tipů pro úspěšný eshop

Hrajete si s myšlenkou provozovat vlastní eshop? Nebo
už elektronický obchod vlastníte a teď tápete, co a jak?  Tak či onak, máme pro vás cenné tipy pro
realizaci úspěšného eshopu. Držte se našich rad a získejte spokojené, vracející
se zákazníky.

  1. Poznejte zákazníkův
    svět
    Vykašlete se na celý trh. Spotřebitelé jsou různí a mají
    odlišné požadavky. Všem se nikdy nezavděčíte. Proto si položte zásadní otázku: „Kdo
    je naším cílovým zákazníkem a jaké jsou jeho potřeby?“ S touhle vybranou
    skupinu komunikujte. Mluvte řečí zákazníka a používejte jemu příbuzné fráze z oboru.

  2. Komunikujte USP a odlište
    se
    Pokud chcete být v podnikání sakra dobří, musíte znát
    svůj USP (Unique Selling Proposition), neboli jedinečný prodejní argument. Porozhlédněte
    se, jaké USP komunikuje konkurence. Omrknuto? Tak, teď to všechno rychle
    zapomeňte a vymyslete si vlastní originální USP, kterým vyjádříte unikátní přínos
    vašich produktů pro koncové zákazníky. Odlište se od konkurence.

  3. Bez analýzy klíčových
    slov to nepůjde
    Víte, co vaši zákazníci ve vyhledávačích hledají? Ne? Pak
    proveďte analýzu klíčových slov. Najděte nejefektivnější fráze pro váš eshop.
    Objevte účinná slovní spojení pro váš obsah. Získejte ideální základ pro tvorbu
    informační architektury. Analýza klíčových slov je základním stavebním kamenem
    online marketingu.

  4. Zapojte emoce
    „Spodní prádlo pro každodenní použití.“ A pro co jiného?
    Proč bych si měla kupovat zrovna tohle? Nechci. „Spodní prádlo, ve kterém
    budete vypadat jako oslnivá bohyně.“ Jako fakt? Chci ho hned, a dvakrát!
    Zaútočte na emoce zákazníka a získejte si ho.

  5. Lepší žádný popis,
    než nic neříkající popis
    Pryč s všeobecně známými texty. Kdo dnes neví, že lednička
    je vhodná do kuchyně a gauč se bude parádně vyjímat v obýváku. Hrajte si se
    slovními obraty a zaujměte zákazníka. Ať popisky kategorií i produktů vždy
    sdělí hlavní přínos toho, co zákazník kupuje.

  6. Vyvarujte se prázdným
    frázím
    „Kvalitní produkty?“ S tím snad jako zákazník počítám.
    Ale čím jsou ty produkty odlišné a co mi přinášejí? Nic neříkající fráze
    zabírají místo pro konkrétní sdělení vašich konkurenčních výhod. Pryč s nimi.
    „České produkty s důrazem na tradici“ zní hned jasněji.

  7. Tvořte originální a
    kvalitní obsah
    Máte co sdělit svým zákazníkům? Tak to sdělte? Poraďte jim
    s výběrem nového produktu. Na co si mají dát pozor, co zohlednit. Jaký stan
    má vybrat táta od velké rodiny, a jaký mladý vysokohorský turista pobíhající
    věčně v přírodě? Rady odborníků přijdou vždycky vhod. Vy jste největší specialista
    ve svém oboru, tak se podělte o své znalosti. Zákazníci to ocení a nakoupí u
    vás opakovaně.

  8. Pracujte se skrytým textem
    Zamyslete se, kde všude se dá pracovat s textem. Na
    první pohled není vidět, proto je často opomenut. „Error 404?“ Pomoc, bouchne
    to? Zkuste to lidsky. „Ouha, něco se porouchalo, zkuste prozatím jinou
    kategorii.“ V košíku, v procesu objednávky, v emailech, tam všude se dá hrát
    s textem. Kdo hledá, najde.

  9. Vybídněte k akci
    Lapte návštěvníka
    v pravou chvíli a vyzvěte ho k akci. Nenechte příchozího člověka pláchnout bez konverze.
    Naveďte ho přesně tam, kam chcete a kdy chcete. Udělejte z něj svého zákazníka.

  10. Nepište SEO texty
    Váš zákazník je člověk. On vás hledá ve vyhledávačích, to on
    čte vaše texty na eshopu a on následně nakupuje. Huštění klíčových slov ve snaze
    zavděčit se robotům, to není cesta k úspěchu. Pište pro lidi.

  11. Konkrétní skladové
    dostupnosti a termíny dodání zákazník ocení
    „Skladem u dodavatele?“ Hm, a co já s tím? Zákazníka nezajímá, kdo má skladem produkty,
    ale kdy je budete mít k dispozici vy pro něj. Zajímá ho, kdy se bude těšit z nákupu.
    „Skladem do 3 dnů“ a „ zítra u vás.“ Hned ví kdy.

  12. Nabídněte související
    produkty
    Zákazník si vybírá badmintonovou raketu. Určitě potřebuje ke
    hře i košíčky. A co obal na raketu? Ten se zaručeně bude hodit. Doporučte
    zákazníkovi další produkty, které souvisí s jeho vybraným kusem. Určitě bude
    související zboží časem potřebovat. Proč ho nekoupit rovnou a ušetřit na
    poštovném?

  13. Neduplikujte
    Nikdy neduplikujte informační architekturu, filtraci
    v kategoriích, štítky produktů ani články. Pokud budete v kategoriích
    dělit trička na dámská a pánská, už tohle rozdělení do filtrů nepatří. Menu je
    jen jedno a unikátní. Využijte nejen analýzu klíčových slov, také zapojte
    selský rozum. Neduplikujte ani texty od dodavatelů. Napište si vždy texty
    vlastní. Originalita a jedinečnost zaručují úspěch.

 

A hned víte, co udělat pro úspěch vašeho eshopu. Pusťte se do práce. Neocení tipy i vaši přátelé?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru