13 tipů pro váš obsah
Co sdělit víte. Teď jen zvolit tu správnou formu. Neexistuje žádné obecné pravidlo, podle kterého byste se mohli rozhodnout. Vždy záleží na vás. Uvědomte si, kdo je cílový zákazník, kde se na internetu pohybuje a nenásilně mu podsuňte váš připravený obsah. Pojďme si říci, jaké základní druhy obsahu v rámci obsahovém marketingu můžete použít.
1. Články
Jde o nejběžnější formu obsahu. Jak královsky zpracovat článek jsme vám popsali minule. Dnes už tedy víte, že není článek jako článek. Pište na různá témata. Doporučujeme psát hodně články rádcovského charakteru – rady a tipy z vašeho oboru. Budete působit jako profíci, kteří vědí, co prodávají a navíc dokáží poradit s výběrem. Jste prodejce televizí? Jistě dobře víte, co znamená hromada zkratek v parametrech každé TV. Mnoho nákupčích to však netuší. Usnadněte jim výběr a poraďte jim.
2. Fotografie
Lidi baví prohlížet fotografie. Hlavně fotky z vašeho „zákulisí“. Nemusíte čtyřiadvacet hodin denně vystupovat jako profesionálové. Ukažte i svou lidskou tvář. Co děláte ve volnu? Jedete s celým týmem na zážitkový víkend? Podělte se, co jste zažili. Lidé ocení, že umíte relaxovat a být lidmi, jako jsou oni.
3. Videa
Poslední dobou hodně populární obsah v mnoha segmentech. Touto cestou se dokážete uživateli asi nejvíce přiblížit. Že nemáte kvalitní výbavu na natáčení super kvalitních spotů? To vůbec nevadí. Ba naopak. Přirozená videa natočená klidně obyčejným telefonem, jsou mnohem autentičtější než škrobená profi videa. A hlavně se nechcete chlubit dokonalým zvukem a zoomem, ale chcete zákazníkovi sdělit hodnotu produktů a pomoci s výběrem toho nejlepšího pro něj. A taková live videa? Ty frčí úplně nejvíc. Přišli vám nové rakety na tenis? Otestujte je a přeneste zážitek skrz videopřenos i vašim odběratelům. Ocení ho více, než si o raketách pouze číst.
4. Infografiky
Informace lze podávat i poutavější formou než jen textovou. Co takhle je graficky znázornit na jednom obrázku? Hodí se hlavně pro číselné přehledy, meziroční srovnání či porovnání více produktů. Ušetříte tak lidem spoustu času, který by strávili zdlouhavým srovnáváním parametrů produktů nebo důležitých čísel z vašeho segmentu. Můžete přehledně graficky zpracovat také nejprodávanější produkty nebo nejlépe hodnocené produkty. Doplňte tyto žebříčky komentáři a pomozte tak lidem nakoupit oblíbené zboží z vašeho eshopu.
5. E-booky
Knížka jako každá jiná, jen v elektronické podobě. Mnohem skladnější a pohodlně přenosná. Uživatelé si ji mohou přečíst online či si ji stáhnout na později a přečíst ji ve své čtečce, v mobilu nebo na počítači. A co do ní? Cokoliv z vašeho oboru, co je pro zákazníky přínosné a budou mít radost, že mají tyto informace uceleně při sobě. Kdykoliv k dispozici. Doporučujeme e-booky tematicky zaměřovat na určitý okruh sdělení.

6. E-maily
E-mail marketing je ideální cesta jak dostat váš obsah ke koncovému čtenáři. Na vaši databázi posbíraných kontaktů pravidelně rozesílejte e-maily. Ne ledajaké e-maily. Personalizované. S vámi vytvořeným obsahem. Ne každému se hodí poslat vše. Proto kontakty segmentujte a každé skupině posílejte jen to, co je opravdu zajímá. O analýze nákupního chování zákazníka si můžete přečíst více v samostatném článku.
7. Příspěvky na sociálních sítích
Kdo dnes není na Facebooku jakoby nebyl. Existuje však mnoho dalších sociálních sítí, jen zvolit tu správnou pro publikaci vašeho obsahu. Vyberte tu, kde se právě vaši zákazníci pohybují. Získejte jejich pozornost a podávejte jim nové informace pravidelně formou krátkých příspěvků s odkazem, kde jim sdělíte více. Sdílet tak můžete články, fotografie, videa, e-booky, infografiky, soutěže, atd.
8. Soutěže
Každý rád soutěží. Vymyslete příhodnou soutěž s relevantní odměnou, vystavte ji na sociálních sítích a rozešlete ji v rámci e-mailingového marketingu.
9. Novinky na eshopu
Informujte o novinkách v eshopu. Máte nové zahradní sedací soupravy na skladě svého eshopu? Sdělte lidem informaci nejen, že jste je nově naskladnili, ale také proč by si je měli koupit. Co jim to přinese.
10. Novinky v oboru
Co je nového ve vašem oboru? Informujte své zákazníky o nejaktuálnějším dění ze všech možných koutů, v kterých se pohybují. Co nového se událo na trhu daného segmentu, kam jít sbírat čerstvé informace? Jaké nové technologie se používají? Jsou zavedeny modernější výrobní postupy? Jsou k dispozici nové a lepší materiály? A mnoho dalšího aktuálního. Vaši zákazníci uvidí, že máte rozhled a vyznáte se.
11. Testování a srovnání výrobků
Testováním produktů s otevřenou kritikou odstraňujete bariéry mezi vámi a zákazníkem. Ukazujete navenek, že nejdete cestou kvantity nýbrž kvality. Na testování nemusíte být sami. Přizvěte ke spolupráci třeba známé blogery. Můžete také sestavit testovací skupiny z vašich věrných zákazníků. A nabídnout jim exkluzivní testování novinek za referenci. Testované zboží jim třeba ponechte či nabídněte k prodeji se slevou.
12. Často kladené dotazy
Kupí se vám opakující se otázky k produktům či službám? Sepište je a zveřejněte je. Další zákazníci se nemusí zbytečně ptát a rovnou si přečtou odpovědi na své dotazy.
13. Případové studie
Podělte se o vaše reálné výsledky. Je to nejúčinnější přesvědčovák o tom, že co děláte, má smysl. Nestyďte se říci, co se vám povedlo.
Ať už zvolíte jakýkoliv druh obsahu, je potřeba si uvědomit v jaké rozhodovací fázi se koncový uživatel nachází. Dle toho i obsah tvořit. Článek pro uživatele ve fázi SEE bude mít zcela jinou náplň než článek pro uživatele ve fázi THINK nebo DO. O tom už ale příště.
Nenechte si ujít následující přínosný článek ani žádný jiný. Přihlaste se k odběru novinek a buďte v obraze.