15 tipů, jak psát nadpisy, které zaujmou

Věděli jste, že 8 z 10 lidí přečte nadpis a frčí
dál?  Prostě je nezaujal. Nenalákal je.
Jen 2 lidi dočtou celý článek dokonce. Děsivá statistika. Ale je to tak. Na lapení čtenáře v titulku máte jen
zlomek sekundy. Jinak pláchne a nejspíš se už nevrátí, aby vám dal druhou
šanci.

Lapili jsme vás? Pak si přečtěte všech 15 tipů, jak psát
nadpisy
, které navnadí uživatele, upoutají jeho pozornost a už ho nepustí.

1. Používejte číslovky

Konkrétnost nadpisu ještě více umocní čísla.

Př.
6
tipů, jak reagovat na negativní recenze
27
nejčastějších otázek o EET

2. Pokládejte otázky 

Pozornost čtenáře skvěle upoutají otázky, na které chce znát odpověď.

Př.
Chceme
diakritiku v českých doménách?
Jak se
zákazníci rozhodují při nákupu?

3. Slibujte 

Jedná se o návody, představení produktů, tipy vedoucí k přínosnému
výsledku. Článek by měl vyřešit problém čtenáře.

Př.

13 tipů pro
úspěšný eshop

16
tipů, jak psát prodejní texty

4. Hrajte na emoce 

Emoce ovládají lidskou mysl. Proto se na ně zaměřte. Ať už pozitivně či
negativně. Nejlépe na lidi působí pocit strachu.

Př.
Nenechte se
připravit o staré URL cesty

5. Stručně a výstižně

Ideální délka nadpisu je na jeden řádek. Ale zaexcelovat můžete i
s nadpisem delším, pokud bude stále přínosný. Vyhněte se však jednoslovným
a obecným nadpisům, např. SEO nebo Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to pouze
klíčová spojení, která správně nenavnadí. Nadpis by měl být tak dlouhý, aby
vyjádřil vše, co vyjádřit má.

6. Zahrňte do nadpisu CTA 

Prvek call to action přímo v nadpisu udělá divy. Nebojte se vyzvat
k akci hned v úvodu. Svůj článek tak pořádně nakopnete.

Př.

Blogujte přímo
v eshopu

7. Vypíchněte výhodu pro čtenáře 

Zmiňte v nadpisu, že čtenáři přinášíte novinky, cenné rady, tipy, zajímavé
návody.

Př.

Jak
měřic cíle v Google Analytics?


Novinky
z e-commerce: Co přinesl příchod jara?

8. Zdůrazněte exkluzivitu pro skupinu 

Týká se článek skupiny uživatelů? Lidí z e-commerce, SEO specialistů,
copywriterů a dalších? Sdělte to v nadpisu.

Př.

Nejčastější chyby začínajících copywriterů

Česká
e-commerce v roce 2016 opět rostla

9. Naléhejte 

Vyvolejte v člověku naléhavý dojem. Rád si přečte něco, co je novinkou
v jeho oboru, v jeho postupech a technikách.

Př.

Novinky
z e-commerce: Co přinesl příchod jara?


GDPR i pro
remarketing?


Nejnovější techniky…

Aktuální postupy…

Nové produkty…

10. Zmiňte časově omezenou nabídku 

Tím vyvoláte u čtenáře pocit, že o to nesmí přijít. Vždyť zítra bude pozdě.
A už čte.

Př.
Červencová akce…
Tento týden…
Jak vytvořit web za hodinu?

11. Citujte 

Přímá citace dává celému článku spád. Citace z příběhu přímo
v nadpisu dá článku určitou osobitost.

Př.
Jak jsem
se promalovala k eshopu

12. Vyjádřete kontroverzní názor 

Co je to za blbost? S tím nesouhlasím. Tuto reakci se snažíte ve čtenářovi
probudit.

Př.
Kvalitní eshop do 100 tisíc korun
nepořídíte.

13. Lokalizujte 

Pokud píšete článek pro lokální oblast, uvádějte to rovnou do nadpisu.

Př.
Akce pro eshopisty v Liberci

14. Optimalizujte 

Samozřejmě čtivost nadevše. A jestli zvládnete nadpis zároveň optimalizovat,
tedy použít v něm hledané klíčové spojení, máte z části vyhráno.
Nejenže upoutáte pozornost. Díky SEO bude váš článek pěkně dohledatelný ve
vyhledávačích.

15. Experimentujte

Ideálním způsobem jak zjistit, kde jaký nadpis funguje, je experiment.
V tomto experimentu vám pomůže A/B testování. Vyzkoušejte na stejném místě
dva různé nadpisy a měřte výsledky.

Na závěr pamatujte, že čím
peprnější nadpis, tím zajímavější nadpis.
Byl pro vás článek přínosný? Sdílejte
ho s přáteli.

 

 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru