16 tipů, jak psát prodejní texty

Píšete texty a stále to není ono? Nedaří se vám zaujmout správné čtenáře a udělat z nich své zákazníky?

On totiž není zákazník jako zákazník. Ani text jako text. Pokud chcete začít psát originální prodejní texty, přečtěte si pár tipů jak na to.

 

  1. Hlava a pata. Text musí mít rámec, ať ho má čtenář jak uchopit. Neskákejte a nechrlte informace jednu přes druhou. Pěkně postupně. Srozumitelně.

  2. Pište pro lidi! Nehustěte klíčová slova jedno přes druhé, to nemá smysl. Pište tak, abyste zaujali člověka, jako jste vy. Dejte prostor fantazii a kreativitě. Tvořte.

  3. Na trůnu je Google. A jen tak ho nesesadíme. Znáte klíčová slova, která ve vašem textu nesmí chybět? Bez analýzy to nepůjde. Texty musí milovat i vyhledávače. Nejdříve však tvořte. Poté doplňte klíčová slova, která pomohou článku obsadit přední pozice vyhledávačů.

  4. Není zákazník jako zákazník. Víte, pro koho píšete? Kdo je vaše cílová skupina? To je první otázka, kterou si musíte zodpovědět před samotnou tvorbou. Pro každou cílovku píšeme jinak.

  5. Používejte řeč cílové skupiny. Zvolte slova přívětivá pro koncové zákazníky. Stavařům web na míru postavíme. Švadlenám web na míru ušijeme.

  6. Pište výstižně, přesvědčivě a přirozeně. Získejte si čtenářovu důvěru a dopřejte mu blažený pocit už při samotném čtení.

  7. Pište stručně, jasně a členitě. Struktura vět a textu má velký podíl na úspěšnost článku. Dlouhý a nepřehledný blok textu nikdo číst nebude. Pište kratší texty a ještě kratší věty. Ať to má švih.

  8. Tlačte na emoce. Pamatujte, že zákazník není realista. Stačí si pohrát s jeho emocemi a máte ho v kapse. Pokud máte konkrétní příběh, vyprávějte ho.

  9. Vysvětlete hlavní přínos pro zákazníka. Co z toho budu mít? Proč si to mám koupit? Jak mě to změní? Jak mi to pomůže? Pozor. Nezaměňujte výhody s vlastnostmi. Ty až nakonec, pokud je pro ně místo.

  10. Ohýbejte klíčová slova. Nepoužívejte stále jeden tvar. Použijte synonyma, jednotná/množná čísla, různé rody.

  11. Správný titulek = úspěch zaručen. Ať je ten váš zajímavý a poutavý. Teprve potom bude čtenář číst dál. Hlavně musí odrážet obsah textu. Otázky a čísla v nadpisu frčí.

  12. Používejte výzvy k akci. Konverzní body v textu jsou alfou a omegou. Neztraťte zákazníka. Odveďte ho v pravou chvíli tam, kam chcete.

  13. Silná slova hýbou světem. Nový účinný prací prášek zdarma při nákupu nad 1 000 Kč. Nový? Účinný? K tomu zdarma? No neberte to.

  14. Odlište se. Nepoužívej prázdná slova a ohrané fráze. Rychlá doprava? Jak jinak. Ještě aby byla pomalá. Raději mám dopravu do druhého dne. Zítra u vás.

  15. Pokud máte důkaz, ukažte ho. Nejlépe číselný. Že jste nejlepší, to vám nikdo neuvěří. 80 % vracejících se zákazníků zní lépe.

  16. Škrtejte. Vždy si uvědomte, jak máte velký kastrol a nenechte omáčku nikdy přetéct. Jinak zákazník odejde dříve, než pořádně ochutná.

 

Nyní víte, jak psát lepší prodejní texty. Co takhle se o tipy podělit s přáteli?

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jak si založit web a nezkrachovat?

Nacházíte se v situaci, kdy dobře víte, že potřebujete nové webové stránky, případně obnovit zašlou slávu starší prezentace? Bojíte se však příliš vysokých nákladů, nebo prostě jen nechcete platit více, než je nutné? Společně se podíváme na nutné minimum, které je potřeba si pohlídat.

Celý článek
Pět pádných důvodů, proč živnostník nepotřebuje nový web

Určitě jste se setkali s názory proč zrovna teď ten web nepotřebujete, že je to zbytečná práce, nemalý výdaj, starosti navíc a že máte přece super produkt nebo službu, která se prodává sama. Je to ale skutečně pravda? Pojďme se na to společně podívat trochu blíže.

Celý článek
Marketing živnostníka v kostce

Podnikáte ze všech sil a pořád to není ono? Nebo je to ono a mohlo by to být lepší? Nepodceňujete náhodou marketing? Určitě? Pojďme si udělat malé shrnutí toho, co všechno vlastně takový marketing pro malé a střední podnikání znamená.

Celý článek
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek

Všechny kategorie

Top