4 nejrozšířenější mýty v linkbuildingu

Čím déle se pohybujeme ve světě online marketingu, tím častěji slýcháváme mnoho nepodložených omylů, mýtů či tvrzení, které prokazatelně nefungují. Linkbuilding není výjimka. I v tak specifickém a uzavřeném oboru se najde mnoho polopravd. Pojďme se podívat na ty nejčastější.

Katalogy a fóra jsou zbytečná

Poměrně hojně rozšířený omyl. Na první pohled se může zdát, že vám využití katalogů nemůže přinést žádné ovoce. Opak je ale pravdou. Jen není situace tak černobílá, jak se na první pohled zdá. Existují totiž katalogy, kde je prakticky „povinností“ svůj byznys uvést, jinak se okrádáte o poměrně slušnou šanci na návštěvnost, zviditelnění a jeden z pozitivních signálů pro vyhledávače. To vše platí hlavně pro lokální oborové katalogy. Pokud vlastníte restauraci, nebo jste řemeslník a nabízíte služby vašemu okolí, chcete být v regionálně cílených záznamech a seznamech firem. Nezřídka se totiž stává, že právě zde si vás budoucí klient najde. Diskuzní fóra vám zase mohou přinést tolik potřebné renomé ve vašem oboru. Diskutujte, pomáhejte a udělujte rady na základě odborných znalostí a lidé si k vám najdou cestu jako k autoritě v oboru. Před odsouzením katalogů a diskuzních fór si tedy položte otázku, co od toho očekáváte a zda má vaše podnikání smysl v takových destinacích propagovat.

Nepotřebuji odkazy z hůře hodnocených domén

Postupem času a s přísunem desítek různých marketingových nástrojů jsme se stali obětí tajemných čísel nazvaných skóre kvality či hodnocení autority. Je velmi jednoduché vysvětlit, proč se tak stalo. Vždy je totiž jednodušší si představit váhu nějakého argumentu, kdy na něj můžeme nalepit číslovku, a tak ho snadno porovnat s ostatními. Zde ale nastává velký problém. My ve skutečnosti nevíme jakou „cenovku“ má nastavenou na naší doméně vyhledávač, a tak jsme odkázání čistě na to, co nám vyhodnotí nástroje, které ale mnohdy nemají dostatek potřebných dat k relevantnímu hodnocení. Používejte tedy k hodnocení domény, ze které chcete získat odkaz, selský rozum. Projděte si historii domény a celkově projektu. Třeba nabízí potenciál, který zatím není na skóre vidět, ale projeví se každou chvíli. Potom se z relativně levného odkazu na malém blogu může stát lukrativní odkaz z velkého autoritativního magazínu v oboru. Přemýšlejte nad každým projektem a doménou zvlášť, do důsledků, vyhodnocujte možné scénáře. Vaše odkazové portfolio by mělo být vyvážené a obsahovat slabší i silnější odkazy, co nejvíce přirozené. Podle toho pak plánujte potenciál zpětného odkazu.

Nofollow odkazy nemají žádný smysl

V teoretické rovině jsou nofollow odkazy označovány za odkazy, které nepřevádějí tzv. „link juice“. Jsou tedy velmi často brány jako zbytečné pro drtivou většinu linkbuilderů. Podle mě je ten pohled na nofollow ale složitější. Nevěřím, že musí mít zpětný odkaz vždy podobu svalnatého jedince s pořádnou autoritou. Naopak, existují i případy a běžně se v praxi využívají, kdy zpětný odkaz používáme čistě k přivedení návštěvnosti bez úmyslu vzít si nějaký bonus v podobě autority. A to nám nofollow odkazy mohou nabídnout. Nejčastěji jsou nofollow označené odkazy například z diskuzních fór či komentářů pod články. Technicky vzato by se měl jako nofollow označovat i každý placený zpětný odkaz. Opět zmíním potřebné vyvážení vašeho odkazového portfolia. Nejen, že je fajn mít slabé i silné odkazy, ale i různorodost v podobě follow a nofollow odkazů působí mnohem přirozeněji. Myslete na to při další strategii pro získávání zpětných odkazů.

Nesmím odkazovat ven z mého webu

Celá řada majitelů různých webů, blogů a magazínů si myslí, že odkazovat pryč ve velké míře škodí. Je to myšlenka, která u nás převládala v dobách, kdy jsme zkratku SEO a linkbuilding považovali za cizí ovoce a nevěděli jsme nic o fungování vyhledávačů. V dnešní době jste za odkazování na podrobnější a kvalitnější zdroje naopak odměňování. Vyhledávače se snaží návštěvníkům servírovat co nejrelevantnější obsah a odměňuje ty weby, které pod stejným úmyslem poskytují svým návštěvníkům informace. Nebojte se odkázat na podrobnější informace. Buďte součástí něčeho většího. Něčeho, co přinese vašim návštěvníkům ve spojení s dalšími zdroji co nejpřesnější informace. Samozřejmě je vaším úkolem být v oboru co největší autoritou a donutit tak ostatní, slabší hráče, aby odkazovali na vás.

Toto jsou 4 nejrozšířenější mýty, které neustále kolují mezi majiteli webových projektů. Čím častěji o nich budeme mluvit a bořit je, tím dříve se stane prostředí pro budování zpětných odkazů lepší a vaše projekty budou ve finále úspěšnější.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Social Media
Moc a bezmoc sociálních sítí

Všichni máme účet na Facebooku, Instagramu a na dalších sociálních sítích. Jaký vliv ale mají sociální sítě na naše chování, jak ovlivňují naše vztahy a chování? Pojďme se na to společně podívat.

Celý článek
Dynamické reklamy na Facebooku

Co jsou dynamické reklamy? Jedná se o jeden z nejúčinnějších typů kampaní na sociálních sítích, kterými můžete cílit na Vaši cílovou skupinu. Pojďme se teď podívat na to, jak vlastně vypadají a jak fungují.

Celý článek
Efektivnější a snazší práce s vlastními seznamy zákazníků

Novinka, která Vám pomůže zjednodušit Vaši práci se seznamy zákazníků. Přečtěte si, jak funguje, v čem Vám bude prospěšná a co všechno umí. Google se nám snaží neustále práci zjednodušovat a vylepšovat své funkce. Tak pojďme na to.

Celý článek
Nano, mikro, makro a mega influenceři. Jakého si vlastně vybrat?

Influencer. To je člověk, který má za úkol nás ovlivnit tím, že propaguje určitou službu nebo produkt. Dnešní mládež by v dospělosti chtěla být právě influencerem. Ale co všechno za touto prací stojí a je vše opravdu tak jednoduché, jak se zdá? Na to se podíváme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top