5 micro copy triků

Obsah je pro úspěch eshopu důležitý. To už víte. A víte i to, jak ho tvořit. Slova a texty hrají prim. Správně zvolená intonace, svižný slovosled a tón přizpůsobený vaší personě zapůsobí tak, že si vás zákazníci zamilují. U kategorií, produktů i stránek obchodu můžete poutavým copy zabodovat.

Na každém eshopu je ovšem i prostor, který mezi vším tím obsahem může zapadnout. Mikrotexty. Krátké hlášky v nákupním procesu, formulářích, na CTA tlačítkách nebo errorových stránkách. Ale i kdekoliv jinde. Je velmi důležité pro tato místa najít vhodná slova. Jasně a srozumitelně vysvětlit, co má člověk dělat nebo co po kliknutí očekávat. Navést zákazníka. Když malé texty přizpůsobíte stylu zbylých textů, zákazníka to u vás bude bavit o kus víc.

Zaujměte slovy tam, kde to zákazník nečeká

Samozřejmě, můžete si říct zkušenému copywriterovi. Zadat mu práci a poprosit ho o poutavé micro copy. Anebo to můžete vyzkoušet sami. Pro psaní malých textů používejte selský rozum, znalost svých zákazníků a svého eshopu. Že se v krátkosti neumíte vyjadřovat? Než se vrhnete do micro copywritingu naostro, můžete trénovat třeba na Twitteru.

Jak na malé texty vám velmi pomůže i SMS komunikace. Nejen vaše soukromá, ale i ta firemní. Potvrzujete zákazníkům odeslání zboží SMS zprávou? Zamyslete se i nad její formulací.

Jak psát micro copy?

1. Jednoznačně a srozumitelně. Zamyslete se, jestli váš malý text přesně sděluje to, co sdělovat má. Především chybové hlášky si žádají srozumitelný postup, co dělat. Vyměňte všeobecnou formulku za konkrétní sdělení.

2. Důsledně. Nekraťte texty za každou cenu. Potřebujete-li sdělit, jak vyplnit heslo při registraci, vysvětlete to. Vyházejte z textu omáčku a vyjmenujete podmínky, co má uživatel dělat.

3. Lidově. I když vaše persona rozumí textovému obsahu webu, pro texty napříč eshopem používejte slovní spojení a výrazy, kterým bude rozumět i laik nebo náhodný návštěvník. Odborné výrazy ponechejte do zbytku obsahu.

4. Humorně. Lehký nadhled upoutá pozornost návštěvníka. Suchopárné sdělení samozřejmě pochopí, ale osobitá errorová stránka v něm zanechá dojem.

5. Originálně. Zkuste neobvyklé výrazy, které nemá každý druhý eshop. Nudné tlačítko vyměňte za poutavé.

Teď už víte jak na malé texty. Podělte se o tuto informaci s ostatními a článek jim kliknutím na tlačítko sdílet předhoďte přímo pod nos.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top