5 přešlapů, kterým se vyhnout na Facebooku

Facebook. Sociální síť s největší fanouškovskou základnou v České republice je ideálním prostředím, kde sbírat reference a komunikovat se zákazníky. Jak získat fanoušky? A především, jak si je udržet? Poutavým obsahem. Když už máte pevnou základu sledovatelů, jak o ně nepřijít? Vyvarovat se chyb, které uživatelům sociálních sítí vadí.

Co se fanouškům na FB nelíbí? Nespokojenost uživatelů zmapovala podrobná studie od Sprout Social. Vyhněte se tomu, co lidé nechtějí a dávejte jim to, co chtějí. Jednoduché pro vás i vaše fanoušky.

Čeho se na sociálních sítích vyvarovat?

1. Maximu nabídek a propagace.
Sdílíte propagační příspěvky horem dolem a nic? Žádná odezva? Není divu. 57,5 % uživatelů je z přemíry nabídek
otráveno
a 46 % fanoušků dokonce svůj like stránce ruší.
Na Facebook se chodí lidé bavit. Chtějí se dozvědět novinky z oboru, tipy, rady nebo
drby ze zákulisí firmy. Nabídky jim servírujte. Nenápadně a s mírou.

2. Jste dynamičtí a odvázaní.
Používáte slang, žargon a odvážně tvoříte internetový mém. Cítíte se cool. Trendoví
sice jste, ale 34,7 % fanoušků je z vašeho slovníku znechuceno. 29,9 % se žargon a slang vyloženě nelíbí,
přijde jim trapný a ruší odběr.
Co s tím? Buďte cool a free. Ale hezky česky. S humorem, nadhledem a
lidskostí. Virály přenechte jiným.

3. Na sociální sítě nemáte čas. Proto
sdílíte příspěvky jiných, občas
postnete nějaký citát, inspirativní hlášku nebo automaticky vygenerovaný text.
A mnete si ruce, jak vám ta sociální komunikace jde. Jenže. 34,7 % vašich
fanoušků se takové příspěvky nelíbí. Chtějí poznat vás. A když jim nedáváte
vlastní unikátní obsah 41,1 % fans si
sbalí svůj palec nahoru a jdou pryč
. Najděte skulinku času ve svém programu
a ukažte lidem, že to umíte. Tvořte vlastní obsah a fanoušci vás budou milovat.

4. Víte, že sociální sítě jsou o
zábavě. Hýříte vtipem a humorem. Ale bacha na to. 32,3 % fanouškům se nelíbí, když jejich oblíbenci vtipkují a přitom vtipní nejsou.
Uživatelé jsou dost hákliví na politiku, černý humor nebo hlášky z filmů.
Však to znáte, co člověk, to jiné gusto. Co jednoho pobaví, druhého urazí.
Vyvarujte se konfrontačním vtípkům. Buďte zábavní, ale svým vlastním humorem.
Takovým, který padne vaší značce.

5. Fandí vám. A chtějí vaši
pozornost. V momentě, kdy s vámi uživatelé začnou komunikovat, máte
napůl vyhráno. Bavíte je. Ale pozor. Lidé čekají, že na jejich zprávy a
komentáře budete odpovídat. Když nereagujete
na jejich zprávy, 24,7 % lidí se cítí dotčeno
a 15,3 % fanoušků dokonce
vaší značku na FB opustí. Udělejte si čas a alespoň jednou denně odpovídejte.
Na zprávy v každém případě a na komentáře občas taky. Minimálně jim hoďte
Like. Za interakci vám budou vaši fanoušci věrní.

Teď už víte, čemu se na Facebooku vyhnout a jaký obsah
tvořit. Líbil se vám článek o přešlapech na sociálních sítích? Sdílejte ho se
svými známými. Třeba pomůže i jim.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru