5 přešlapů, kterým se vyhnout na Facebooku

Facebook. Sociální síť s největší fanouškovskou základnou v České republice je ideálním prostředím, kde sbírat reference a komunikovat se zákazníky. Jak získat fanoušky? A především, jak si je udržet? Poutavým obsahem. Když už máte pevnou základu sledovatelů, jak o ně nepřijít? Vyvarovat se chyb, které uživatelům sociálních sítí vadí.

Co se fanouškům na FB nelíbí? Nespokojenost uživatelů zmapovala podrobná studie od Sprout Social. Vyhněte se tomu, co lidé nechtějí a dávejte jim to, co chtějí. Jednoduché pro vás i vaše fanoušky.

Čeho se na sociálních sítích vyvarovat?

1. Maximu nabídek a propagace. Sdílíte propagační příspěvky horem dolem a nic? Žádná odezva? Není divu. 57,5 % uživatelů je z přemíry nabídek otráveno a 46 % fanoušků dokonce svůj like stránce ruší. Na Facebook se chodí lidé bavit. Chtějí se dozvědět novinky z oboru, tipy, rady nebo drby ze zákulisí firmy. Nabídky jim servírujte. Nenápadně a s mírou.

2. Jste dynamičtí a odvázaní. Používáte slang, žargon a odvážně tvoříte internetový mém. Cítíte se cool. Trendoví sice jste, ale 34,7 % fanoušků je z vašeho slovníku znechuceno. 29,9 % se žargon a slang vyloženě nelíbí, přijde jim trapný a ruší odběr. Co s tím? Buďte cool a free. Ale hezky česky. S humorem, nadhledem a lidskostí. Virály přenechte jiným.

3. Na sociální sítě nemáte čas. Proto sdílíte příspěvky jiných, občas postnete nějaký citát, inspirativní hlášku nebo automaticky vygenerovaný text. A mnete si ruce, jak vám ta sociální komunikace jde. Jenže. 34,7 % vašich fanoušků se takové příspěvky nelíbí. Chtějí poznat vás. A když jim nedáváte vlastní unikátní obsah 41,1 % fans si sbalí svůj palec nahoru a jdou pryč. Najděte skulinku času ve svém programu a ukažte lidem, že to umíte. Tvořte vlastní obsah a fanoušci vás budou milovat.

4. Víte, že sociální sítě jsou o zábavě. Hýříte vtipem a humorem. Ale bacha na to. 32,3 % fanouškům se nelíbí, když jejich oblíbenci vtipkují a přitom vtipní nejsou. Uživatelé jsou dost hákliví na politiku, černý humor nebo hlášky z filmů. Však to znáte, co člověk, to jiné gusto. Co jednoho pobaví, druhého urazí. Vyvarujte se konfrontačním vtípkům. Buďte zábavní, ale svým vlastním humorem. Takovým, který padne vaší značce.

5. Fandí vám. A chtějí vaši pozornost. V momentě, kdy s vámi uživatelé začnou komunikovat, máte napůl vyhráno. Bavíte je. Ale pozor. Lidé čekají, že na jejich zprávy a komentáře budete odpovídat. Když nereagujete na jejich zprávy, 24,7 % lidí se cítí dotčeno a 15,3 % fanoušků dokonce vaší značku na FB opustí. Udělejte si čas a alespoň jednou denně odpovídejte. Na zprávy v každém případě a na komentáře občas taky. Minimálně jim hoďte Like. Za interakci vám budou vaši fanoušci věrní.

Teď už víte, čemu se na Facebooku vyhnout a jaký obsah tvořit. Líbil se vám článek o přešlapech na sociálních sítích? Sdílejte ho se svými známými. Třeba pomůže i jim.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Social Media
Moc a bezmoc sociálních sítí

Všichni máme účet na Facebooku, Instagramu a na dalších sociálních sítích. Jaký vliv ale mají sociální sítě na naše chování, jak ovlivňují naše vztahy a chování? Pojďme se na to společně podívat.

Celý článek
Dynamické reklamy na Facebooku

Co jsou dynamické reklamy? Jedná se o jeden z nejúčinnějších typů kampaní na sociálních sítích, kterými můžete cílit na Vaši cílovou skupinu. Pojďme se teď podívat na to, jak vlastně vypadají a jak fungují.

Celý článek
Efektivnější a snazší práce s vlastními seznamy zákazníků

Novinka, která Vám pomůže zjednodušit Vaši práci se seznamy zákazníků. Přečtěte si, jak funguje, v čem Vám bude prospěšná a co všechno umí. Google se nám snaží neustále práci zjednodušovat a vylepšovat své funkce. Tak pojďme na to.

Celý článek
Nano, mikro, makro a mega influenceři. Jakého si vlastně vybrat?

Influencer. To je člověk, který má za úkol nás ovlivnit tím, že propaguje určitou službu nebo produkt. Dnešní mládež by v dospělosti chtěla být právě influencerem. Ale co všechno za touto prací stojí a je vše opravdu tak jednoduché, jak se zdá? Na to se podíváme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top