6+1 tip pro efektivní přípravu webu na vánoční sezónu

Co se v článku dozvíte?

  • Jak se připravit na vánoční nápor z pohledu výkonu webu a hostingu.
  • Jak upravit svůj obsah k dokonalosti pro vánoční sezonu.
  • Jak předcházet nepříjemným situacím a výpadkům vašeho webu či eshopu.

Zkontrolujte aktuální technický stav webu či e-shopu

Zkontrolujte si pomocí nástroje https://www.pagespeed.cz/ problémové podstránky a nahlédněte také do administrace hostingu a ptejte se po vytížení serverů při aktuálních špičkách návštěvnosti. Máte zde dostatečnou rezervu? Není nic horšího, když jako návštěvník a potenciální nakupující přijdete na web či e-shop a ten se pod náporem návštěvnosti sotva rozjede a když už se rozjede, tak dýchá tak těžko, že jdete raději nakupovat jinam. Nestavte do podobné situace vaše zákazníky. Pokud ano, připravte se na nápor návštěvnosti, posilte možnosti hostingu a optimalizujte načítání stránek či e-shopu. 

Měříte všechny konverze a události bez potíží?

Projděte všechny nastavené cíle a konverze a otestujte, zda opravdu spolehlivě fungují. Analytika, na kterou se můžete spolehnout je jeden z pilířů marketingu a bez spolehlivých dat nelze růst, natož vyhodnotit, zda strategie fungovala.

Košík nesmí být překážkou ani na mobilech

Otestovali jste důkladně vkládání zboží do košíku? Fungují v košíku všechny ovládací prvky správně? A co vložení slevového kuponu a jeho započtení? Lze plnohodnotně a bez překážek nakoupit i na mobilních zařízeních? Pokud jste na některou z otázek odpověděli ne, tak je na čase to rychle napravit, než se připravíte o nemalý počet úspěšných objednávek. Nezapomínejte, že až 90% konverzí v dnešní době probíhá právě přes mobilní telefon.

Eliminujte slabá místa webu či e-shopu

Projděte reporty z Google Search Console, případně i jiných nástrojů a odhalte včas potenciální slabá místa, které by mohla zavinit nepříjemnosti při náporu návštěvnosti. Například problémové části webu z hlediska rychlosti načítání. Každá sekunda k dobru vylepšuje razantně konverzní poměr. Zkontrolujte všechny cesty návštěvníků a odstraňte potenciální překážky. Veďte je přehledně celým nákupním procesem. Zamezte několikanásobným nebo nefunkčním přesměrováním.

Sledujte a vyhodnocujte provoz na webu nebo e-shopu

Nástroje jako je Hotjar nebo Clarity vám pomohou se sledováním provozu na vašem e-shopu nebo webu a odhalí skryté problémy, které by se jinak velmi těžko hledaly a opravovaly. Projděte heatmapy a clickmapy u nejnavštěvovanějších produktů a kategorií, podívejte se také jak daleko návštěvníci scrollují a dejte důležitý obsah více na oči.

Analýza klíčových slov s vánoční tématikou

Myslete na Vánoce při tvorbě metadat. Udělejte si analýzu klíčových slov ať zjistíte, které fráze spojené s Vánocemi a vašimi produkty jsou hledané. Zkontrolujte také trendovost relevantních klíčových slov. Poté se snažte přirozeně zakomponovat tyto fráze do vašeho obsahu, nejen metadat. Máte stále dostatek času, aby se texty dostaly do indexu a mohli jste tak na doplněné fráze začít růst na pozicích.

Nepodceňte poctivý e-mailing

E-mailing je jednou z nejdůležitějších součástí vašeho marketingového mixu. Oslovíte nejen nové a aktivní zákazníky, ale přimějete kr eakci i ty starší, kteří u vás nakupují méně často a kdy jindy by mohli znovu nakoupit, než právě na Vánoce. Zde platí podobná pravidla jako u obsahového harmonogramu. Dobře si rozmyslete dlouhodobou strategii směřovanou ke Štědrému večeru. Můžete využít synergii s vydávanými články a kombinovat je s produkty v akci. Fantazii se meze nekladou. Pokud si s e-mailingem nevíte rady a působí na vás jako raketová věda, rádi vám s ním pomůžeme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru