6+1 tip pro efektivní přípravu webu na vánoční sezónu

Co se v článku dozvíte?

  • Jak se připravit na vánoční nápor z pohledu výkonu webu a hostingu.
  • Jak upravit svůj obsah k dokonalosti pro vánoční sezonu.
  • Jak předcházet nepříjemným situacím a výpadkům vašeho webu či eshopu.

Zkontrolujte aktuální technický stav webu či e-shopu

Zkontrolujte si pomocí nástroje https://www.pagespeed.cz/ problémové podstránky a nahlédněte také do administrace hostingu a ptejte se po vytížení serverů při aktuálních špičkách návštěvnosti. Máte zde dostatečnou rezervu? Není nic horšího, když jako návštěvník a potenciální nakupující přijdete na web či e-shop a ten se pod náporem návštěvnosti sotva rozjede a když už se rozjede, tak dýchá tak těžko, že jdete raději nakupovat jinam. Nestavte do podobné situace vaše zákazníky. Pokud ano, připravte se na nápor návštěvnosti, posilte možnosti hostingu a optimalizujte načítání stránek či e-shopu. 

Měříte všechny konverze a události bez potíží?

Projděte všechny nastavené cíle a konverze a otestujte, zda opravdu spolehlivě fungují. Analytika, na kterou se můžete spolehnout je jeden z pilířů marketingu a bez spolehlivých dat nelze růst, natož vyhodnotit, zda strategie fungovala.

Košík nesmí být překážkou ani na mobilech

Otestovali jste důkladně vkládání zboží do košíku? Fungují v košíku všechny ovládací prvky správně? A co vložení slevového kuponu a jeho započtení? Lze plnohodnotně a bez překážek nakoupit i na mobilních zařízeních? Pokud jste na některou z otázek odpověděli ne, tak je na čase to rychle napravit, než se připravíte o nemalý počet úspěšných objednávek. Nezapomínejte, že až 90% konverzí v dnešní době probíhá právě přes mobilní telefon.

Eliminujte slabá místa webu či e-shopu

Projděte reporty z Google Search Console, případně i jiných nástrojů a odhalte včas potenciální slabá místa, které by mohla zavinit nepříjemnosti při náporu návštěvnosti. Například problémové části webu z hlediska rychlosti načítání. Každá sekunda k dobru vylepšuje razantně konverzní poměr. Zkontrolujte všechny cesty návštěvníků a odstraňte potenciální překážky. Veďte je přehledně celým nákupním procesem. Zamezte několikanásobným nebo nefunkčním přesměrováním.

Sledujte a vyhodnocujte provoz na webu nebo e-shopu

Nástroje jako je Hotjar nebo Clarity vám pomohou se sledováním provozu na vašem e-shopu nebo webu a odhalí skryté problémy, které by se jinak velmi těžko hledaly a opravovaly. Projděte heatmapy a clickmapy u nejnavštěvovanějších produktů a kategorií, podívejte se také jak daleko návštěvníci scrollují a dejte důležitý obsah více na oči.

Analýza klíčových slov s vánoční tématikou

Myslete na Vánoce při tvorbě metadat. Udělejte si analýzu klíčových slov ať zjistíte, které fráze spojené s Vánocemi a vašimi produkty jsou hledané. Zkontrolujte také trendovost relevantních klíčových slov. Poté se snažte přirozeně zakomponovat tyto fráze do vašeho obsahu, nejen metadat. Máte stále dostatek času, aby se texty dostaly do indexu a mohli jste tak na doplněné fráze začít růst na pozicích.

Nepodceňte poctivý e-mailing

E-mailing je jednou z nejdůležitějších součástí vašeho marketingového mixu. Oslovíte nejen nové a aktivní zákazníky, ale přimějete kr eakci i ty starší, kteří u vás nakupují méně často a kdy jindy by mohli znovu nakoupit, než právě na Vánoce. Zde platí podobná pravidla jako u obsahového harmonogramu. Dobře si rozmyslete dlouhodobou strategii směřovanou ke Štědrému večeru. Můžete využít synergii s vydávanými články a kombinovat je s produkty v akci. Fantazii se meze nekladou. Pokud si s e-mailingem nevíte rady a působí na vás jako raketová věda, rádi vám s ním pomůžeme.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Marketing
Jak se připravit na vánoční kampaně podle Facebooku?

Možná se někomu může zdát, že jsou Vánoce ještě daleko, ale z pohledu zkušeného marketéra je nejvyšší čas začít s předvánoční strategií právě teď. Připravili jsme si pro vás shrnutí z blogu Facebooku pro e-commerce

Celý článek
Já sním o Vánocích…vy se na ně raději připravte

Vánoce se kvapem blíží a vy tak máte nejvyšší čas začít připravovat vaše podnikání na jedno z nejlepších období v roce. V článku se podíváme na to, jak se připravit, proč to nepodcenit a hlavně proč začít právě teď.

Celý článek
6+1 tip pro efektivní přípravu webu na vánoční sezónu

Jako každý rok v tuto dobu, tak i letos se začíná s přípravami na vánoční sezónu. Každý rok se utěšujete, že máte web připraven, že je času dost a že to je přece vždycky funguje dobře, co se týče čísel prodejů a návštěvnosti. Může váš e-shop ale fungovat lépe?

Celý článek
Třikrát měř…!

Znát nejen svou míru, ale také míru vašich zákazníků je velmi důležité. Co se v článku dozvíte? Co všechno se dá v souvislosti s vaším podnikáním měřit, k čemu to může být dobré, a hlavně, proč měření samo o sobě nestačí?

Celý článek

Všechny kategorie

Top