6 důvodů, proč je branding důležitý

Pro firmu děláte první poslední. Poctivě pracujete na svých službách nebo produktech, tvoříte kvalitní obsah na internetu, inzerujete a celkově se aktivně přizpůsobujete moderním trendům podnikání. Nejen v online prostředí. Uvažujete, co ještě zlepšit, na co se zaměřit? Co třeba přímo na to, co máte každý den před očima. Na svoji značku. Na branding. Brand je totiž mnohem víc než jen logo.

Co je branding?

Jméno. Symbol. Design. Logo. To vše a ještě mnohem víc je branding. Podle definice je branding marketingovou definicí značky jejíž součástí jsou všechny výše zmíněné prvky. Hlavním cílem brandingu je vizuální identifikace značky. Pomáhá určovat totožnost produktu nebo služby a hlavně je odlišit od ostatních na trhu.

Branding zanechává v zákazníkovi dojmy, vzbouzí v něm emoci a dává mu vědět, co od společnosti může očekávat. Zjednodušeně řečeno je to způsob, jak se odlišit od konkurence, srozumitelně říct kdo jste a zároveň co a proč nabízíte. Vaše značka (brand) je postavena tak, aby byla reálným odkazem a zastoupením toho, co jako podnik děláte a jak chcete být vnímáni.

Proč je brand důležitý?

  1. Pomáhá se snadnou rozpoznatelností firmy
    Logo je nejpodstatnější element brandingu, je to tvář celé firmy. Originální brand vás odliší od ostatních firem a pomůže zákazníkům rozpoznat vás v záplavě jiných značek. Proto při tvorbě brandu vsaďte na profesionalitu. Silné a lehce zapamatovatelné logo vzbudí zájem lidí na první pohled.
  2. Zvyšuje business hodnoty
    Branding je podstatný, když chcete, aby vaše firma měla přesah do budoucnosti. Silně postavený brand zvedá hodnotu vašeho businessu, protože vaše značka má vyšší vliv na celý obor. To z něj činí přitažlivější investiční příležitost, protože má své pevné místo na trhu.
  3. Generuje nové zákazníky a partnery
    Jakmile je značka zavedená, stačí pouhá zmínka o společnosti a jiné marketingové techniky už není třeba. Získávání nových zákazníků i obchodních partnerů je snadnější se značkou, kterou znají a které věří. Silný brand totiž znamená, že se mezi společností a zákazníky utváří pozitivní vztah. A reference přicházejí o poznání snadněji.
  4. Přináší hrdost a spokojenost zaměstnanců
    Co je základem prosperující firmy? Spokojený zaměstnanec. Když lidé pracují pro kvalitně brandovanou společnost a skutečně stojí za značkou a co tím, co představuje, tak jsou na svoji práci hrdí a se svou kariérou více spokojení. Pracovat pro brand, který má dobrou reputaci a lidé ho poznávají, je příjemnější a více naplňující. Hezky vyzdobená kancelář se silným logem na zdi přispívá k větší zodpovědnosti, ale i k vnitřnímu uspokojení být součástí takového kolektivu.
  5. Vytváří důvěru na trhu
    Profesionální vystupování a dobře strategizovaná značka pomáhá společnosti vybudovat důvěru u spotřebitelů, potenciálních klientů a zákazníků. Je statisticky prokázáno, že lidé raději, a především více obchodují se společností, která má moderní, smysluplnou a dobře vyladěnou vizáž. Mít dobrý brand působí na lidi dojmem, že svému oboru rozumíte a jste v něm skutečnými odborníky. Umocňuje pocit, že mohou vaší společnosti věřit.
  6. Skutečně účinně podporuje reklamu
    Reklama a reklamní strategie jsou další součástí brandingu přímo odrážející značku a její myšlenkový směr. Reklamní technika, jako je například používání propagačních produktů, usnadňuje vytvoření soudržného a přitažlivého vztahu s klienty, který dobře zapadá do vašich strategických cílů. Propagační produkty a materiály s vaším osobitým brandem jsou účinnou reklamou, která na základě vizuální asociace funguje už hezkých pár desítek let.

Oblastí, dobrých k rozvoji vaší značky, je mnoho, včetně reklamy, zákaznického servisu, propagace zboží, pověsti nebo třeba loga. Všechny tyto prvky tvoří dohromady profil vaší firmy. Máte chuť na svém brandingu zapracovat? Pomůžeme vám, stačí nás kontaktovat. A klidně se nejdřív můžete podívat, jak jsme tvořili brand pro Sestřičku, AHC nebo MediSpot.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru