74 % Čechů letos plánuje nakoupit dárky pod stromeček z pohodlí domova, tvrdí průzkum

Každoroční průzkum, který ve spolupráci s Nielsen Admosphere provádí APEK (Asociace pro elektronickou komerci), se zaměřuje na témata nákupů vánočních dárků. Z dotázaných 1398 respondentů se celých 74 % vyjádřilo, že letos plánují nakoupit dárky pod stromeček pro své blízké prostřednictvím internetových obchodů. Jako hlavní důvody uvádějí pohodlí a hlavně ceny. 

Budou letos Vánoce skromnější? Zdá se, že ne

Právě ceny budou u letošních Vánoc hrát ve většině domácností jistě primární faktor při rozhodování, jakým způsobem a hlavně co pořídí svým blízkým. Vysoké ceny energií, potravin a služeb ale netrápí pouze zákazníky. Obrovský dopad mají také na zmiňované e-shopy. Celá řada dočasně nebo nastálo uzavírá své kamenné prodejny a snaží se sortiment přesunout právě na internet, aby ušetřili nemalé náklady. 

Nicméně navzdory tomuto faktu a nastavení aktuální situace na trhu se odhady odborníků shodují na tom, že i letos bude kupní síla ve vánoční sezónně silná. Internetové obchody už teď pociťují citelný nárůst prodejů a čekají, že to bude s blížícím se Štědrým dnem pouze gradovat.

To potvrdil i výše zmiňovaný průzkum, ve kterém se dvě třetiny respondentů shodli na tom, že plánují za nákup dárků utratit stejně nebo i více než v loňském roce. 48 % respondentů vyjádřilo jako hlavní důvod nákupu na internetu právě příznivou cenovou politiku e-shopů, díky které lze pořídit dárky o něco výhodněji.

Pohodlí domova, žádné tlačenice a boj o zboží

64 % respondentů průzkumu APEK vidí jako největší pozitivum možnost nakoupit si vánoční dárky v klidu z pohodlí domova. Nestojí o dlouhé fronty a tlačenice u oblíbeného zboží a nechtějí riskovat, že po příjezdu do obchodu zjistí, že zboží již není dostupné ani skladem. To je mimochodem jeden z hlavních nešvarů obchodů vůbec. Dostatečně viditelné a spolehlivé uvádění skladových zásob jsme zmínili i v našem rádci pro e-shopy v rámci příprav na Vánoční sezónu.

Nepodceňujte včasný nákup dárků pod stromeček

Jediným každoročním strašákem pro nákup z domova je doprava. Nepodceňujte ji ani letos. Přestože vám řada dopravců a obchodů garantuje doručení do Vánoc klidně i dva dny před Štědrým dnem, nenechávejte to na poslední chvíli, jen tak pro jistotu. Nic nezkazí náladu při rozbalování dárků jako fakt, že dárek dorazí později. Druhý den už to prostě není ono.

Majitelé e-shopů, buďte připraveni

Pokud provozujete e-shop, již máte přípravy na vánoční sezónu v plném proudu a určitý růst již pravděpodobně zaznamenáváte. Nejste si však jistí, zda je využit plný potenciál vašeho segmentu? Ozvěte se nám a my se vám na výkon e-shopu velmi rádi podíváme, zjistíme zda nemá nějaké slabiny a připravíme vás na plnohodnotnou vánoční horečku.

Teprve nad e-shopem uvažujete? Nejste si jistí, zda je to pro vás to pravé ořechové? Pomůžeme vám vybrat správné řešení a poradíme vám, jak takový e-shop nejen rozjet, ale také provozovat dlouhodobě s úspěchem.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Marketing
Tvorba textového obsahu pomocí umělé inteligence

Tlak na rychlost se zachováním kvality při tvorbě textového obsahu nás neustále tlačí do rohu. Není tak divu, že se tvůrci obsahu přiklání k různým berličkám, jak si tuto práci automatizovat. Třeba právě pomocí umělé inteligence.

Celý článek
74 % Čechů letos plánuje nakoupit dárky pod stromeček z pohodlí domova, tvrdí průzkum

Přípravy na Vánoce a nákupy vánočních dárků jsou již v plném proudu. Obliba nákupů z pohodlí domova neustále roste. Zákazníky lákají stále častěji nejen nižší ceny, ale také komfort při nákupu. Dopravci stíhají doručit zásilky i jen několik málo dní před Štědrým dnem.

Celý článek
Jak podnikat u moře (třeba i online)

Jistě vám neuniklo, že se území našeho státu právě rozrostlo o kdysi ruskou exklávu. Kromě nových možností rekreace a volnočasových aktivit se tak výrazně rozšíří i prostor pro podnikání, který poskytne nové, doposud netušené možnosti.

Celý článek
Black Friday, Omnibus, nekalé praktiky a proč s nimi nezačínat

Black Friday u nás brzy zaznamená poměrně razantní změny. Mnohdy až neuvěřitelně nadužívaná slevová akce se příliš nezabývala ochranou spotřebitele a prodejci rádi využívali různé nekalé praktiky. Pojďme se podívat, co nás čeká.

Celý článek

Všechny kategorie

Top