8 tipů pro perfektní lokální SEO

Na co se v článku můžete těšit?

  • Tipy pro efektivní optimalizaci pro lokální vyhledávání
  • Na co si dát pozor, pokud chcete uspět ve Vaší lokalitě
  • Zjistíte, proč je Vaše reputace to nejdůležitější v lokálním byznysu

Mějte firemní zápisy na Google a Seznamu

Mezi nejpoužívanějšími mapami u nás jistojistě najdete ty od Googlu a Seznamu. Google Mapy a Mapy.cz jsou hojně využívané nejen ve vyhledávání, ale najdete je také u mnoha řidičů. Právě pro jejich design, aktuálnost a pravidelnou péči se staly oblíbenými. Do takových map se můžete dostat i vy. Vytvořením firemního zápisu na Google a Seznamu si zajistíte své místo na mapě, díky kterému Vás pak může kdokoliv najít. Ať už plánovaně, tak i neplánovaně v případě nutnosti. Tyto firemní zápisy jsou tedy jedním ze základních pilířů lokálního SEO.

Lokální katalogy stále žijí (bohužel)

Ač s nimi již nějaký čas nesouhlasíme, stále tu s námi existují. Ano, řeč je o lokálních katalozích. V drtivé většině případů jsou víceméně k ničemu. Některé lokální katalogy jsou ale stále v trendu a jejich návštěvníci v nich stále vyhledávají. Jestli se podobný katalog vyskytuje i ve vaší lokalitě, to si lze snadno ověřit ve výsledcích vyhledávání. Zadejte do hledání dotazy související s vaší lokalitou a nabízenou službou a pokud na předních pozicích podobný katalog bude, znamená to právě pouze dvě věci. První z nich je, že daný výraz hledá tak málo lidí, že vyhledávače poskytují nepřesná a irelevantní data. Druhý scénář je věnovaný faktu, že i katalog může být na některé lokální fráze velmi dobře vidět. Ověřte si, zda tomu tak není i ve Vašem případě. O zápis v takovém katalogu pak zpravidla stojíte, byť bývá často za poplatek.

Optimalizujte pro lokální dotazy

Ať už se jedná o web, nebo malý lokální e-shop, Vaše služby či produkty by měly být spojeny s lokalitou. Typickým příkladem z praxe je nabídka řemeslných služeb nebo produktů lokální výroby. Do titulků, popisků, a nadpisů zakomponujte i název lokality, kam dané služby cílíte. Názorný příklad titulku níže:

Příklad lokálního titulku

Popisek pak může vypadat například takto

Tvořte podstránky pro lokální vyhledávané fráze

Vytvářejte podstránky s lokalizovanými produkty či službami, např. stavební dřevo Náchod, stavební dřevo Česká Skalice, stavební dřevo Nové Město nad Metují, malíř pokojů Jaroměř, malíř pokojů Dvůr Králové nad Labem. Jedině tak usnadníte vyhledávačům práci s umístěním obsahu do příslušných lokálních dotazů. Lokální dotazy mívají zpravidla mnohem nižší hledanost než jejich obecnější ekvivalenty a tak je důraz na kvalitu a optimalizaci lokálního obsahu o to důležitější. V mnoha oblastech si navzájem konkuruje hned několik podobných služeb a ty se perou o těch několik málo příležitostí ulovit svého zákazníka. Nicméně je stoupání na pozicích pro tyto lokální fráze velmi často jednodušší, než pro fráze obecné, bez lokální vazby.

Lokální vyhledávání a obrázky

Poměrně velký počet služeb a produktů určených pro lokální publikum mají nějakou vizuální podobu, nebo je možné jejich dopad nějakým způsobem vizuálně podchytit. Do alternativních popisků z fotek vašich realizací v okolí doplňte i místo, kde k realizaci došlo. Zobrazení ve výsledcích vyhledávání obrázků vám totiž může přivést nemalou organickou návštěvnost. Vaši potenciální zákazníci rádi vybírají a nakupují na základě grafických ukázek vaší práce. Jděte jim naproti.

Udržujte své kontakty konzistentní

Určitě to znáte, setkali jste se s tím třeba u konkurence, nebo na webech či e-shopech v jiných krajích. Potřebujete rychle někoho kontaktovat a zjistíte, že mají kontakty uvedené na firemních zápisech naprosto rozdílné od těch na webu. Naprosto hororový scénář je ten, kdy nefunguje ani jedna varianta a vy se nikam nedovoláte. Přesně tak se cítí vaši potenciální návštěvníci a zákazníci. Udržujte své kontakty na všech místech konzistentní. Nedovolte aby došlo k záměně, zmatení, nebo jiné nejistotě při rozhodovací fázi vaší cílovky. Doporučujeme vést si seznam, kde všude se na vás kontakty nachází a na pravidelné bázi kontrolovat jejich aktuálnost a dostupnost.

Kontaktní stránka a její důležitost

Pro lokální dohledatelnost je stěžejní, aby na vašem webu či e-shopu zvládli návštěvníci najít kontakt v případě potřeby co nejrychleji. Umisťujte kontakty na viditelná místa a hlavně tam, kde je návštěvníci očekávají. Na kontaktní stránce by neměly chybět všechny důležité kontaktní údaje a hlavně mapa vašeho sídla a jeho okolí. Poslední dobou jsme si oblíbili vychytávku s tlačítkem “Naplánovat trasu”. Jedním stiskem se tak mohou zákazníci navigovat přímo do vaší prodejny. Čím více jim tyto běžné kroky usnadníte, tím více času mohou věnovat vašim službám a produktům.

Reputace je důležitá

Vaše reputace je alfa a omega úspěchu vašeho lokálního podnikání. Vaši bývalí zákazníci vám budou dávat recenze na veřejně dostupných profilech a budou hodnotit vaše počínání. Buďte na to připraveni a snažte se jim vyhovět a pokud již podobný problém nastane a vy dostanete negativní hodnocení, nabídněte něco na urovnání špatného dojmu. Například slevu na další návštěvu. Pokud se vám totiž začnou negativní recenze množit, nejen, že to odradí další zákazníky, ale ani ve vyhledávání vám to nepomůže, ba naopak. Vyhledávače zápisy s negativním skóre upozaďují ve výsledcích vyhledávání. Zapomeňte na ego, na to se tu nehraje.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru