9 otázek před realizací PPC kampaní

Pouštíte se do PPC kampaní? A jak zadáte svůj požadavek na PPC specialistu? Většina zadání od klientů zní nějak takto:

„Udělejte mi reklamu na můj web. A hlavně ať to sype.“

To není zrovna optimální zadání, z kterého jsme moudří. Našim cílem je, stejně jako cílem klienta, ať to sype. To ano. Ale musíme znát více konkrétností, aby měla reklama šanci na úspěch a specialisté marketingových kampaní navrhli co nejefektivnější kampaň. Co tedy všechno potřebuje PPC specialista před realizací kampaní vědět? Připravte si odpovědi na tyto otázky.

1. Máte předchozí zkušenosti s inzercí?

Zkoušeli jste již v minulosti inzerovat pomocí PPC kampaní? Ať už jste zkusili Sklik, AdWords či Facebook, sdělte to svému specialistovi na kampaně. Budou ho zajímat výsledky těchto proběhlých kampaní. Některý z kanálů nemusí vůbec fungovat na vaše podnikání a jiný zase excelentně. A to je třeba odhalit. Pokud už jste propagaci dříve zkoušeli, víte, zda některý z kanálů funguje lépe, a který naopak vůbec.

2. Jaký produkt budeme propagovat?

Chcete pustit do propagace konkrétní produkt (službu) ? Vysvětlete specialistovi, co je to za produkt, v čem je specifický, jakou přidanou hodnotu zákazníkovi přináší a jakou má konkurenční výhodu. Doporučujeme zaměřit se na produkty, z kterých máte vyšší marži.

3. Kdo je váš současný zákazník?

Na koho budeme reklamu cílit? Je potřeba určit pohlaví, věk, zájmy, atd. Lépe pak odhalíme segment zákazníků, na který se v propagaci zaměříme.

4. Chcete kampaně lokalizovat?

V propagaci se můžeme soustředit pouze na konkrétní oblast, pokud působíte v určité lokalitě. Týká se to hlavně propagace služeb. Např. kadeřnictví. Kadeřnice z Prahy těžko bude cílit na lidi z celé České republiky. Zaměří se výhradně na část Prahy, v které sídlí a poté na přiléhající městské části.

5. Kdo je vaše konkurence?

Máte silné konkurenty na vašem trhu? V čem jsou silnější a jaké komunikační kanály využívají? Společně se specialistou najdete ideální cestu, jak konkurenci přelstít a předehnat.

6. Jaký je váš trh?

Popište PPC specialistovi trh, na kterém působíte. Jak je velký a zasycený? Jsou produkty na tomto trhu hledané a žádané nebo je naopak zatím nikdo moc nezná?

7. Jaké jsou vaše cíle?

Chcete podpořit brand a zviditelnit se celkově? Nebo se chcete zaměřit na konkrétní produkty? Jde vám spíše o zvýšení návštěvnosti či tržeb? Nezapomeňte všechny stanovené cíle důkladně měřit.

8. Kolik chcete do PPC kampaní investovat?

Promyslete, jaký máte rozpočet. Kolik můžete investovat do propagace.

9. Ovlivňuje váš produkt sezónnost?

Je váš produkt (služba) ovlivněn sezónními výkyvy? Kdy je vaše nejslabší a nejsilnější období? Sezónnost je silný faktor, který ovlivňuje úspěšnost kampaní. Např. rekreační středisko u koupaliště se zaměří na propagaci v teplých měsících a v zimě bude třeba rekonstruovat a připravovat strategii na sezónu.

Takhle se připravte na schůzku se svým PPC specialistou. Usnadníte mu práci a výsledkem bude efektivní kampaň, dle vašich požadavků, která sype, sype a sype.

Zaujal vás článek? Sdílejte ho s přáteli.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru