Affiliate marketing aneb Vydělávejte na provizích

První otázka - co to affiliate marketing je?

Affiliate marketing patří do skupiny výkonnostního marketingu. Vše je založené na spolupráci s partnery. Tento partnerský vztah vzniká mezi obchodníkem-inzerentem (např. e-shop) a na straně druhé stojí partner, což může být například bloger, který bude propagovat Váš produkt či službu. Následně z prodeje získá provizi. Nemusí to být vždy jen z prodeje. Týká se to v podstatě všeho, co může zákazník na vašem e-shopu provést

  • Registrace
  • Vyplnění formuláře
  • Zprostředkování kontaktu

Jednoduše řečeno, partner prostřednictvím různých propagačních materiálů přivede zákazníky ke koncovému obchodníkovi. To můžete být třeba vy.

Jak to vlastně funguje?

Partner obdrží svůj odkaz, který obsahuje jedinečné ID. Pokud někdo klikne na tento odkaz a následně díky němu provede konverzi, partner za to získá svoji provizi. Bývá to určité procento z nákupu. V případě, že zákazník objednané zboží vrátí zpět ve stanovené lhůtě, provize se nevyplácí.

Další důležitá informace je, že affiliate marketing funguje díky cookies. To jsou přesně ta vyskakujíci okna, která na Vás vyskakují na různých webových stránkách. Všichni je určitě velmi dobře známe. Někdy mohou být lehce nepříjemná, ale mají svůj význam.  Cookies si totiž pamatují jednotlivé návštěvníky, a mohou tak zaznamenat konverzi, i když se zákazník vrátí později. Zpravidla do 30 dnů. 

Partneři propagují Váš produkt nebo službu různými způsoby:

  • Přes svůj web – články, recenze
  • Přes sociální sítě
  • Přes vyhledávače
Affiliate marketing Webmium

Jakým způsobem začít?

1. Přes affiliate síť

Affiliate síť Vám zprostředkuje partner, jako jsou například: dognet.cz, espoluprace.cz, ehub.cz

Výhody:

  • nemusíte se o nic starat
  • odpadne Vám starost s hledáním partnerů
  • rychlost

Nevýhody:

Provize platíte hned 2x: za zprostředkování prodeje - partnerov a za zprostředkování partnera - affiliate síti

2.Provizní software

U provizního softwaru máte na výběr hned ze dvou možností, a to software si koupit nebo si software pronajmout.

Výhody: 

Výhody jsou jednoznačné, odpadnou Vám výdaje za provizi affiliate síti a výši provize si s partnerem domluvíte  vy sami.

Nevýhody:

Přiděláte si spoustu práce, protože o software se musíte starat jen a jen Vy a kromě toho Vám přibude další práce s hledáním partnerů.

Celková výhoda affiliate marketingu je určitě v tom, že platíte pouze za provedenou konverzi.  NE za návštěvu, NE za zobrazení, NE za proklik. Partnerovi zaplatíte opravdu jen v případě, že Vám zprostředkuje nákup (případně vyplnění registrace, zprostředkování kontaktu apod.). Tím pádem neplatíte za reklamu, která nic nepřináší. Proto má Váš partner velikou motivaci, aby propagoval Vaše zboží či službu, jak nejlépe dovede. Prostě bez práce nejsou koláče a bez prodeje není provize.

Další fakt je, že zde není až tak velká konkurence a je tu spousta prostoru pro Vás, ať už jako pro obchodníka nebo jako partnera. Naopak nevýhoda může být v tom, že nemáte takovou kontrolu nad tím, jakým způsobem je Váš web, produkt nebo služba propagován. To se dá lehce vyřešit stanovením podmínek o formě propagace.

Každopádně se vlak s tímto druhem výkonnostního marketingu rychle rozjíždí, tak si nastupte i Vy.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top