Aktuality ze světa SEO v roce 2020

Aktualizace rankingu v Google vyhledávání

Na přelomu měsíců července a srpna došlo k další aktualizaci algoritmu na Google. Tentokrát se aktualizace týkala rankovacího algoritmu. Změnu pocítili analytici a správci projektů po celém světě. Projevila se náhlým pádem pozic a jejich pomalým návratem zpět v rámci několika dní. K podobným fluktuacím dochází velmi často, klidně několikrát za měsíc.

Jako obvykle se k tomu Google oficiálně nevyjádřil. Můžeme tedy pouze spekulovat čeho přesně se aktualizace rankingu týká. Obecně lze předpokládat, že šlo o zpřesnění hodnocení v určitých faktorech. S dočasnou fluktuací pozic může samozřejmě souviset i pokles organické návštěvnosti a tím i tržeb.

Google přidal datum poslední úpravy do firemních zápisů

Google se rozhodl po poměrně dlouhé době upravit vzhled výsledků vyhledávání u firemních boxů v pravé části výsledků vyhledávání. Konkrétně přidal pod otevírací dobu datum poslední úpravy otevírací doby. 

Úprava byla nějaký čas v testovací fázi, kdy se objevila pouze části komunity. Nyní by již měla být viditelná pro všechny. Google tak reaguje na častý problém neaktualizované otevírací doby v době pandemie COVID 19. Do Česka by se měla novinka dostat v horizontu několika týdnů.

Core Web Vitals: Testem projde méně než 15% webů

Dle aktuálně provedené studie sae ukázalo, že pouze méně než 15% testovaných webových stránek úspěšně projde testem uživatelské rychlosti načítání. Tzv. Core Web Vitals je souhrn metrik rychlostí měřených na základě uživatelských dat. Mezi tyto metriky patří LCP, tedy kompletní vykreslení hlavního obsahu, který by se neměl načíst za déle než 2,5 sekundy. Dále FID, který měří čas do první možní interakce, kterou může uživatel na webu provést a ta by neměla být delší než 100ms. Poslední, třetí metrikou Core Web Vitals, je CLS, kdy se měří četnost nechtěných odskoků při načítání webu. Těch by měla být maximálně 0,1.

Průzkum mimo jiné ukázal, že testem prošly nejlépe weby umístěné v top 5. S každou další pozicí se kvalita a rychlost načítání webu snižovala.

Zpětné odkazy z Wikipedie nemusí mít žádnou váhu

Na Redditu se objevil zajímavý dotaz na tvorbu zpětných odkazů z Wikipedie. Zakladatel vlákna se ptal, zda má nějaký smysl tvořit zpětné odkazy z Wikipedie. Objevila se tam odpověď Johna Muellera, ve které říká, že je zbytečné jen náhodně naplnit Wikipedii zpětnými odkazy. Jen přiděláváte práci editorům Wikipedie. Nicméně odpověď není zcela jasná a lze ji interpretovat jako poučku směřovanou na přehnanou snahu tvořit zpětné odkazy i za cenu neužitečného obsahu. Doporučením je tvořit užitečný obsah a tím se kvalitní a dobře cílená práce s Wikipedií nevylučuje.

Potřebujete pomoct s nastavením SEO, aby se Váš web co nejlépe umisťoval ve výsledcích vyhledávačů? Není nic jednoduššího než nám napsat na e-mail info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme s co nejlepším řešením právě pro Vás.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

SEO
Objeveno,momentálně neindexováno - je důvod k panice?

V minulosti jsme si zvykli na notnou dávku luxusu ze strany Googlu s ohledem na indexaci nového obsahu. Dříve docházelo k indexaci velmi rychle. Doba pokročila a situace se podstatně změnila. Co s tím?

Celý článek
8 tipů pro perfektní lokální SEO

Lokální SEO je občas mylně podceňováno. Přesto je ale pro úspěch v lokálním vyhledávání nevyhnutelným středobodem pro potenciální návštěvníky. Pojďme se společně podívat na to, jak se s ním poprat a vytěžit z něj maximum.

Celý článek
Co je to SEO a proč ho potřebujete?

Základem drtivé většiny nejen webových projektů je být vidět. Ruku v ruce s organickou viditelností jde i optimalizace pro vyhledávače, tedy SEO, díky kterému budete lépe dohledatelní. Proč ho tedy přesně potřebujete a jak trnitá je cesta k úspěchu, to si řekneme dále.

Celý článek
Core Web Vitals: Co znamenají a jak s nimi pracovat?

Podívali jsme se na zub Core Web Vitals. Metrikám, označujícím míru uživatelského zážitku na webu. O tom, co se pod nimi reálně skrývá, na co mají vliv a jak se s nimi popasovat, si povíme v článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top