Česká e-commerce v roce 2016 opět rostla

Statistika. Nuda? Možná. Ne však v e-commerce. Pokud provozujete eshop, jistě víte, že statistiky jsou pro vás velmi zajímavé a vzácné čtení. Nezapomínejte sledovat i průběžná data z oblasti e-commerce. Jsou více než zajímavá.

Pojďme se na začátku druhého měsíce letošního roku mrknout, co statistiky vyplivly o e-commerce v roce 2016. Jaké číselné změny zaznamenal český eshopový svět loni?

E-commerce frčí

Za loňský rok vzrostla česká e-commerce o 21 %. Nade vší pochybnost tak ukazuje podnikatelům, kudy vede cesta k lepším zítřkům. Kdyby někdo nad úspěchem eshopů stále ještě váhal, stačí dodat další statistický dílek. Růst konverzního poměru poskočil o báječných 2,46 %.

100 stále nepokořena

I když cifra průměrné objednávky klesla ze 1 786 Kč na 1 456 Kč, neznamená to, že by Češi šetřili až tak moc. Ne, co se online nákupů týče. 100 miliardová hranice v roce 2016 sice pokořena nebyla, ale celkový obrat v e-commerce za rok 2016 činil zhruba 98 miliard korun. Věříme, že následující rok stovku pokoří.

Eshopy přibývají jako houby po dešti

Loňský rok byl dosti hojný. Eshopy přibývaly jako houby po dešti a přibližně 500 nových internetových obchodů zvedlo celkový objem české e-commerce na 38 500. Jako eshopistovi vám jistě přibylo pár nových potenciálních konkurentů. Jako zákazníkovi nové možnosti nákupů online.

Co Čech, to zákazník?

Skoro. V roce 2016 počet aktivních internetových uživatelů vyskočil směrem vzhůru a přeskočil laťku vyšší než je 6,9 milionu. Stejně tak vzrostla aktivní kupní síla, kdy celých 35 % uživatelů využívá online obchody k pravidelným nákupům.

Z mobilu přijde, na desktopu nakoupí

55 % uživatelů využívají ke svému surfování po eshopech mobilní telefon. Taky čím si zpříjemnit nudnou cestu z práce než brouzdáním po onlinech obchodech, že? Zákazník surfuje, vybírá, porovnává a někdy i koupí. Nebo počká, až přijde z práce domů, hodí nohy na stůl, zdlábne véču a nákup dokončí na desktopu. Počítače a notebooky stále drží 86% podíl na celkovém obratu eshopů.

Proč lidé nakupují online?

Nejvíce, celých 26 % zákazníků vidí v nákupu online možnost jednoduchého a okamžitého porovnání zboží. Pro 22 % lidí je to pohodlnější verze nákupu, bez front a tlačenic. 21 % nákupčích vidí plus v širokém výběru produktů. A 20 % prostě spoří svůj drahocenný čas. Dobrý důvod, proč zajistit, aby i váš eshop byl maximálně uživatelsky přívětivý.

Zkouška jménem Heuréka

Český zákazník miluje, když nakoupí lacino. Když ví, po čem jeho srdce prahne, šoupne produkt do porovnávače zboží. Více než polovina všech, tedy 53 %, protáhne produkt přes Heureka.cz. A pak upaluje nakupovat. Se 42 % se na lídra porovnávačů zboží dotahuje Zboží.cz. Takže pokud máte co srovnávat, doporučujeme figurovat na těchto zbožových srovnávačích. Náš Webmium eshop vás tam dostane levou zadní.

Black Friday vede

Den dopravy zdarma je sázka na jistotu výdělku, letos však skončil na bronzovém místě. Vloni tento den jasně převálcovaly dny jiné. Nejvíce peněz na účty eshopistů přibylo v pátek 25. listopadu, kdy se konal věhlasný Black Friday, následně pak hned v pondělí na Cyber Monday.

Pošťák zvoní třikrát

Když nemá zákazník dopravu zdarma, chce si počkat na trojí cinknutí pošťáka a ve 41 % volí jako způsob dopravy Českou poštu. Švarní řidiči PPL navštěvují 14 % zákazníků. Protáhnout své nožky nelení 12 % nákupčích, kteří si pro své zboží poklusem běží do Zásilkovny.

Z ruky do ruky

Maminky nás učily, ať nikomu nevěříme. Zřejmě na tuto poučku z dětství pamatujeme i při volbě platby. Nejčastěji totiž zákazníci stále volí způsob platby dobírkou. Převod peněz z účtu na účet se drží s 32 % mezi oblíbenými způsoby platby. Online platby se ale každým rokem stávají oblíbenějším a loni už tuto platební metodu zvolilo 7 % nákupčích.

Zákazníci mají pro strach uděláno, ale…

Češi mají pro strach uděláno. 25 % zákazníků se ani trochu online nákupů neobává. Ale! 40 % lidí mají obavy z nákupu, protože si zboží nemohou reálně „osahat“. Pamatujte na to při tvorbě popisků a podrobně a pravdivě jim řekněte, co prodáváte, a co to zákazníkovi produkt přinese. Jejich strach zmizí jako mávnutím kouzelného proutku.

Muži vládnou světu, ženy nákupům

Ženy nakupují častěji než muži. A to i na internetu. Tak na to nezapomínejte a předcházejte si něžné pohlaví, kdykoliv k tomu dostanete příležitost. Protože i ta otravná sousedka odnaproti, může být vaší zákazníci, která v loňském roce za nákupy na eshopech utratila průměrnou částku 7 730 Kč.

Líbí se vám článek plný e-commerce statistik za rok 2016? Sdílejte ho s přáteli.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru