Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

V dnešním článku se podíváme na specifika obou kampaní a řekneme si, kdy bychom měli použít jaký typ nákupní kampaně. Nejprve si, ale řekneme něco málo o nákupních kampaních v obecné rovině.

Co to je kampaň Google nákupy?

Reklamy v Google Nákupech nefungují na principu klíčových slov, ale na principu produktů. Každý takový produkt je ve své podstatě  klíčové slovo. Na úvod je třeba říct, že Google Nákupy opravdu fungují. Z následujícího obrázku, je hned jasné, proč tomu tak je.

nákupy

Potenciální kupující ihned vidí, zda nabízené zboží je to, co právě potřebuje a má dostatek informací k výběru ještě předtím, než daný web navštíví. Reklama v Google Nákupech se skládá ze čtyř složek:

  • Název výrobku,
  • cena výrobku,
  • odkaz,
  • obrázek.

Tyto složky sami o sobě stačí k určitému předvýběru. Už samotné složení produktových inzerátů v Google Nákupech jim pomáhá k úspěchu, právě proto, že jsou na první pohled viditelné ty nejdůležitější informace.

Pokud máte eshop, vřele doporučuji reklamy v Google Nákupech vyzkoušet. Jsem přesvědčen, že Google Nákupy jsou výkonným typem kampaně, a pokud se Vám nepodaří na Vašem eshopu ziskově rozjet Google Nákupy, tak s ostatními kanály to nebude lepší a je na zvážení, zda se vůbec do placených reklam pouštět. Příčiny, proč Vám Google Nákupy nefungují mohou být v zásadě dvě:

  1. Reklamy v Google Nákupech jsou špatně nastaveny,
  2. překážka je na straně Vašeho eshopu nebo produktů (dlouhý nákupní proces, specifické produkty, nedostatečné možnosti platby, drahá doprava apod).

Jak fungují chytré nákupní kampaně?

Chytré nákupní kampaně fungují zcela automaticky. Jak už to tak u chytrých kampaní obecně bývá, daní za onu automatiku je, že ztrácíte plnou kontrolu nad nastavením kampaní. Nejinak tomu je také u chytré nákupní kampaně. Ta funguje na principu, kdy se Google snaží za stanovený rozpočet, získat co největší hodnotu konverze. Pokud máte stanovenou hodnotu návratnosti investic (ROAS), bere tuto hodnotu v potaz.

Aby chytré nákupní kampaně fungovaly tak, jak mají, musí mít dostatek dat, ze kterých se budou kampaně učit. Google ve svých manuálech doporučuje dokonce 100 konverzí pro každou produktovou skupinu.

Reklamy se mohou zobrazovat:

  • na kartě Nákupy ve Vyhledávání Google (ve vybraných zemích),
  • vedle výsledků Vyhledávání Google (odděleně od textových reklam),
  • v obrázcích Google,
  • na partnerských webech ve Vyhledávací síti Google – pokud je kampaň nastavena tak, aby tyto weby používala (toto umístění se netýká neplacených záznamů),
  • v Obsahové síti Google, zahrnující YouTube a Gmail a kanál Objevit od Googlu. 

Nevýhody chytrých nákupních kampaní

Jelikož se jedná z velké části o kampaň řízenou automaty, jste ochuzeni oproti standardní kampani v Nákupech o mnohá nastavení. S chytrou kampaní 

  • nemůžete nastavovat výši nabídek,
  • nelze kontrolovat výkon jednotlivých umístění v obsahové síti, ani tato umístění vyloučit,
  • nelze nastavit vylučující klíčová slova,
  • nelze nastavit cílení a publika,
  • nelze nastavit časový rozvrh reklam.



nákupy


Jak fungují standardní nákupní kampaně?

U standardních kampaní si můžete hodně aspektů nastavit sami. To samo o sobě je jejich největší devízou, protože pokud si daný proces nastavíte z velké část sami, tak nejlépe víte, z jakého důvodu jste tak učinili, a to Vám pomůže lépe pochopit fungování Vašich kampaní. Naproti tomu u chytrých kampaní se musíte spoléhat na to, že nastavení, která automat provedl za Vás, jsou nastavena tak, jak mají být. Při psaní předchozí věty mi na mysl skočilo přísloví “důvěřuj, ale prověřuj”. Vždy myslete na to, že Vaše zájmy, se od zájmů společnosti Google liší. Zájmem Googlu je, abyste za reklamní prostor utratili co nejvíce prostředků. Vaším zájmem je naopak utratit co nejméně s maximálním užitkem.

Jak Google Nákupy správně členit?

Aby se Vám nákupní kampaně dobře optimalizovaly a neztratili jste se v záplavě dat, je dobré kampaň v Google Nákupech vhodně strukturovat. Určitě Vám nedoporučuji hodit všechny produkty do jednoho pytle.

nákup

Mnohem vhodnější je, rozčlenit produkty do jednotlivých produktových skupin, protože

  • můžete měnit nabídky pro jednotlivé skupiny produktů,
  • můžete je libovolně aktivovat a pozastavovat dle jejich výkonu,
  • přehledně vidíte, které produktové skupiny (ne)mají výkon,
  • (ne)výkonné produktové skupiny můžete oddělovat do samostatných kampaní s vlastním rozpočtem (snáze poznáte, které to jsou).

7 tipů na správnou strukturu a optimalizaci Google Nákupů

  1. Pokud nemáte příliš velký sortiment, nezabývejte se členěním kampaně do sestav. Pro jednoduché členění stačí jedna kampaň, s jednou reklamní sestavou a následné rozdělení produktů do produktových skupin.
  2. Používejte vylučující klíčová slova - ty Vám pomohou zefektivnit kampaně. Zaměřte se hlavně na ty, které jsou v rozporu s nákupním procesem (zdarma, za odvoz…). Už při tvorbě kampaně zadejte taková slova.
  3. Oddělte důležité nebo sezónní produkty do samostatných kampaní, abyste jim v případě potřeby mohli měnit rozpočet a snadněji je optimalizovat.
  4. Používejte modifikátory nabídek - ty se hodí například v případě, když zjistíte, že v určitý den a hodinu máte více konverzí, než v jiné dny a hodiny. Pak stojí za to, danému časovému úseku zvýšit nabídku.
  5. Kontrolujte pravidelně vyhledávací dotazy. Může se Vám stát, že v této sekci naleznete vyhledávací dotaz, který má mnoho prokliků i zobrazení, ale žádné konverze. V tom případě zvažte, zda není lépe daný dotaz přidat jako vylučující slovo, aby zbytečně nečerpal Váš rozpočet.
  6. Používejte vlastní štítky. Pomocí vlastních štítků můžete lépe strukturovat své produkty a například propagovat jen ty, které jsou skladem, produkty od určité ceny, případně marže, nebo pomocí nich označit nejprodávanější produkty.
  7. Optimalizujte svůj feed. Na to se často zapomíná. Mnozí inzerenti upravují možné i nemožné v nákupních kampaních a často přitom zapomínají na optimalizaci feedu. Pokud nemáte v pořádku feed, nebudou Vaše reklamy nikdy řádně fungovat. Feed je základem kampaní v Google Nákupech.
nákupy

Kdy použít chytré a kdy standardní Google Nákupy

Chytré kampaně

Chytrou kampaň v Google Nákupech použijte v případě, že

  • nemáte dostatek znalostí potřebných k nastavení a správě standardní kampaně v Google Nákupech,
  • nemáte dostatek času na řádnou optimalizaci standardní nákupní kampaně.

Chytrou nákupní kampaň naopak nepoužívejte, pokud

  • chcete mít kontrolu nad výší nabídek,
  • vyžadujete přehled a kontrolu nad tím, kde se Vaše reklamy zobrazují,
  • máte definovány podmínky, za kterých nechcete inzerovat (vylučující klíčová slova),
  • chcete maximum možných nastavení provádět sami.

Standardní kampaně

Mnozí z Vás už jistě správně tuší, že to, co je nevýhodou chytrých kampaní v Nákupech, je výhodou standardních kampaní v Google Nákupech a naopak. Standardní kampaň použijte tehdy, když chcete mít maximální kontrolu nad nastavením a optimalizací nákupní kampaně a naopak nevyužívejte v případě, že nemáte časové kapacity a znalosti na nastavení a optimalizaci.

Ať už chytrou či standardní kampaň v Google Nákupech Vám s radostí nastavíme. A nejen to. Můžete nám napsat e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek
Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

Pokud zakládáte kampaň v Nákupech v Google Ads, máte na výběr ze dvou variant. První variantou je standardní kampaň v Nákupech, druhou variantou je chytrá nákupní kampaň od Googlu. V čem se liší?

Celý článek
Proč se zaměřit na sílu reklam?

Síla reklam je zpětnou vazbou pro inzerenta při vytváření responzivních reklam. Udává jednak rozmanitost a také atraktivitu textu reklam. Dnes si ukážeme, kde se s tímto ukazatelem můžeme setkat a k čemu je nám prospěšný.

Celý článek
Nastavení nabídek v Google Ads

Nevíte, jaké jsou možnosti v nastavení automatických strategií v Google Ads? Připravili jsme pro Vás přehled všech nabídek, které jsou k dispozici. Společně si je projdeme a vysvětlíme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top