Co je to SEO a proč ho potřebujete?

Díky SEO budete vidět

Dohledatelnost v online prostředí je velmi žádaná, zvláště pokud je Váš online byznys závislý na nemalé části návštěvníků, kteří své oblíbené produkty či odpovědi na své otázky hledají ve vyhledávačích. V tomto případě je pro vás SEO výborným parťákem na dlouhé cesty, podzimní večery a bude provázet všechna marketingová rozhodnutí. Ano, úplně všechna, dokonce i ta placená, protože díky SEO dokážete pozitivně ovlivnit i placené kampaně. O tom ale trochu níže. Platí zde všeobecně známá rovnice. Pokud jste vidět, tak přicházejí objednávky, lidé se zajímají a s tím vším roste i Váš brand. Poctivá a dlouhodobá práce přináší výsledky a přes počáteční vysoké náklady bez vráceného zisku se postupně dostanete nad hladinu investicí a vložené prostředky se začnou vracet.

SEO pomáhá zvyšovat konverzní poměr

Je tomu skutečně tak. Díky SEO, tedy většině interních procesů, které do optimalizace spadají, dokážete snadno odhalit, kudy Vám návštěvníci proplouvají skrz prsty, aniž by zanechali objednávku nebo jiný splněný cíl. Optimalizací pro vyhledávače (jak se SEO překládá) ladíte obsahovou, estetickou, ale i technickou stránku prezentace. A to vede k daleko vyšší šanci uspět s prodejem produktů či služeb.

SEO přivádí nárůst návštěvnosti

Nejen že zpříjemníte návštěvníkům průchod objednávkovým procesem nebo cestu za nalezením relevantních informací, ale také ho přimějete se vrátit, protože se u Vás měl jednoduše dobře. A se spokojenými a vracejícími se návštěvníky přichází další a další doporučení. Důležité je neusnout na vavřínech a sledovat nové trendy, aby se to pomyslné perpetuum mobile nezastavilo. S vyšší návštěvností se nese ruku v ruce vyšší čtenost a více relevantních dat k prozkoumání toho, co Vaše cílová skupina opravdu chce.

SEO

Levnější placené kampaně díky SEO?

Ano, ano, ano. Díky SEO si zvyšujete kvalitu obsahu, rozšiřujete autoritu a lidé si Vás oblíbí. To je jen malý výčet několika SEO faktorů, které ovlivňují výslednou cenu, ale i úspěch placené kampaně. Není totiž lepší pocit, než když z placené návštěvnosti uvedete své potenciální zákazníky na perfektně vymazlený obsah, který je nadchne, potěší a „donutí“ si objednat nebo doporučit.

SEO je běh na dlouhou trať s jistým výsledkem

„Spustili“ jste to SEO a ono to hned nepřineslo výsledky? Ano, to je velmi běžné, vlastně logické. Na každou změnu na webových stránkách totiž musí nejdříve vyhledávače reagovat. Přichází na řadu roboti, kteří obsah projdou, pak jej ohodnotí a zaindexují. V hodnocení přitom hrají roli až stovky různých signálů, které ve finále rozhodnou o tom, kdy a jak vysoko se na konkrétní klíčová slova umístíte. Optimalizuje i Vaše konkurence, takže to není vždy lehký boj. Já ale doporučuji bojovat, až do roztrhání těla, i kdyby to mělo znamenat „pouze“ druhé místo. I ze druhého místa totiž můžete oslovit nemalý počet potenciálních návštěvníků. Samozřejmě není vždy cesta být první na to nejhledanější obecné klíčové slovo. Mnohdy se do začátku více vyplatí strategie méně hledaných frází, u kterých není taková konkurence a nebude stát tolik úsilí na ně obsadit přední příčky. Důkladně tuto strategii konzultujte se svým specialistou na SEO.

Závěrem k SEO

Nebojte se změn a držte se trendů. V SEO se může zdát, že se dlouhé roky nic nemění a nehýbe, opak je ale pravdou. Vyhledávače neustále upravují své algoritmy a snaží se co nejvěrnější napodobit chování návštěvníka. Sledujte tak důkladně data o návštěvnosti a na jejich základě průběžně optimalizujte svůj projekt. SEO rozšiřuje povědomí o značce a buduje autoritu v oboru. To jsou klíče k úspěchu.

Nevíte si rady se SEO optimalizací? Nevadí. Napište nám na e-mail info@webmium.cz nebo nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/seo případně na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru