Co je to SEO a proč ho potřebujete?

Díky SEO budete vidět

Dohledatelnost v online prostředí je velmi žádaná, zvláště pokud je Váš online byznys závislý na nemalé části návštěvníků, kteří své oblíbené produkty či odpovědi na své otázky hledají ve vyhledávačích. V tomto případě je pro vás SEO výborným parťákem na dlouhé cesty, podzimní večery a bude provázet všechna marketingová rozhodnutí. Ano, úplně všechna, dokonce i ta placená, protože SEO optimalizací dokážete pozitivně ovlivnit i placené kampaně. O tom ale trochu níže. Platí zde všeobecně známá rovnice. Pokud jste vidět, tak přicházejí objednávky, lidé se zajímají a s tím vším roste i Váš brand. Poctivá a dlouhodobá práce přináší výsledky a přes počáteční vysoké náklady bez vráceného zisku se postupně dostanete nad hladinu investicí a vložené prostředky se začnou vracet.

SEO pomáhá zvyšovat konverzní poměr

Je tomu skutečně tak. Díky SEO, tedy většině interních procesů, které do optimalizace spadají, dokážete snadno odhalit, kudy Vám návštěvníci proplouvají skrz prsty, aniž by zanechali objednávku nebo jiný splněný cíl. Optimalizací pro vyhledávače (jak se SEO překládá) ladíte obsahovou, estetickou, ale i technickou stránku prezentace. A to vede k daleko vyšší šanci uspět s prodejem produktů či služeb.

SEO přivádí nárůst návštěvnosti

Nejen že zpříjemníte návštěvníkům průchod objednávkovým procesem nebo cestu za nalezením relevantních informací, ale také ho přimějete se vrátit, protože se u Vás měl jednoduše dobře. A se spokojenými a vracejícími se návštěvníky přichází další a další doporučení. Důležité je neusnout na vavřínech a sledovat nové trendy, aby se to pomyslné perpetuum mobile nezastavilo. S vyšší návštěvností se nese ruku v ruce vyšší čtenost a více relevantních dat k prozkoumání toho, co Vaše cílová skupina opravdu chce.

SEO

Levnější placené kampaně díky SEO?

Ano, ano, ano. Díky SEO si zvyšujete kvalitu obsahu, rozšiřujete autoritu a lidé si Vás oblíbí. To je jen malý výčet několika SEO faktorů, které ovlivňují výslednou cenu, ale i úspěch placené kampaně. Není totiž lepší pocit, než když z placené návštěvnosti uvedete své potenciální zákazníky na perfektně vymazlený obsah, který je nadchne, potěší a „donutí“ si objednat nebo doporučit.

SEO je běh na dlouhou trať s jistým výsledkem

„Spustili“ jste to SEO a ono to hned nepřineslo výsledky? Ano, to je velmi běžné, vlastně logické. Na každou změnu na webových stránkách totiž musí nejdříve vyhledávače reagovat. Přichází na řadu roboti, kteří obsah projdou, pak jej ohodnotí a zaindexují. V hodnocení přitom hrají roli až stovky různých signálů, které ve finále rozhodnou o tom, kdy a jak vysoko se na konkrétní klíčová slova umístíte. Optimalizuje i Vaše konkurence, takže to není vždy lehký boj. Já ale doporučuji bojovat, až do roztrhání těla, i kdyby to mělo znamenat „pouze“ druhé místo. I ze druhého místa totiž můžete oslovit nemalý počet potenciálních návštěvníků. Samozřejmě není vždy cesta být první na to nejhledanější obecné klíčové slovo. Mnohdy se do začátku více vyplatí strategie méně hledaných frází, u kterých není taková konkurence a nebude stát tolik úsilí na ně obsadit přední příčky. Důkladně tuto strategii konzultujte se svým specialistou na SEO.

Závěrem k SEO

Nebojte se změn a držte se trendů. V SEO se může zdát, že se dlouhé roky nic nemění a nehýbe, opak je ale pravdou. Vyhledávače neustále upravují své algoritmy a snaží se co nejvěrnější napodobit chování návštěvníka. Sledujte tak důkladně data o návštěvnosti a na jejich základě průběžně optimalizujte svůj projekt. SEO rozšiřuje povědomí o značce a buduje autoritu v oboru. To jsou klíče k úspěchu.

Nevíte si rady se SEO optimalizací? Nevadí. Napište nám na e-mail info@webmium.cz nebo nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt případně na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

SEO
Co je to SEO a proč ho potřebujete?

Základem drtivé většiny nejen webových projektů je být vidět. Ruku v ruce s organickou viditelností jde i optimalizace pro vyhledávače, tedy SEO, díky kterému budete lépe dohledatelní. Proč ho tedy přesně potřebujete a jak trnitá je cesta k úspěchu, to si řekneme dále.

Celý článek
Core Web Vitals: Co znamenají a jak s nimi pracovat?

Podívali jsme se na zub Core Web Vitals. Metrikám, označujícím míru uživatelského zážitku na webu. O tom, co se pod nimi reálně skrývá, na co mají vliv a jak se s nimi popasovat, si povíme v článku.

Celý článek
Výhody a nevýhody Single Page

Jistě jste se již setkali s jednostránkovým webem, kde jste všechny potřebné informace našli pouze na jedné stránce. V čem jsou výhody a nevýhody Single Page a pro koho jsou vhodné, o tom si řekneme v dnešním článku.

Celý článek
Aktuality ze světa SEO v roce 2020

Svět SEO je plný zajímavých událostí. Novinky z oboru doporučuji sledovat nejen kovaným profesionálům, ale také klientům, kteří projeví o obor zájem. Pojďme se tedy podívat na nejzajímavější novinky v oblasti SEO.

Celý článek

Všechny kategorie

Top