Co jsem se naučil na konferenci E-shop víkend
Letos poprvé jsem zavítal na konferenci o e-commerce v jihočeských Vodňanech. Rád bych se s vámi podělil o mé zážitky a nabyté vědomosti.
Výkonnostní marketing na Facebooku
Na první přednášce od Davida Kratochvíla o výkonnostním marketingu na Facebooku jsem se dozvěděl, že české e-shopy zatím Facebook nevyužívají naplno. Což je škoda protože na Facebooku je daleko menší konkurence než v AdWords kampaních. Zaujalo mě, že průměrná životnost reklamy na Facebooku je týden. Znamená to, že se o kampaně musí stále někdo starat a vymýšlet něco nového.
Buďte nekonvenční, vystupte z řady
Dále jsem zavítal na jednu z nejlepších přednášek celé konference. Jakub Čech nám povídal “Ako vytvoriť úspešnú značku bez veľkej investície”. Tady jsem si znovu potvrdil, jak zásadní je správné nastavení a péče o vlastní značku. Jakub radí, „buďte nekonvenční, vystupte z řady“, lidé si vás zapamatují a nakoupí znovu. Věděli jste, že známá norská vodka Amundsen vlastně vůbec není z Norska? Celý sál si to také myslel, ale pravda je ta, že Amundsen se vyrábí v Čechách. Nevěříte? Věřte!
Lekce UX od pravého júiksáka
Jak Kvasnička nám dal lekci z UX. Prozradil, jak vylepšit konverzní poměr na stránce detailu produktu. Jeho prezentace určitě stojí za zkouknutí. Hlavní poselství přednášky je, že na každém e-shopu funguje něco trochu jiného. Veškeré změny je třeba měřit a vyhodnotit na základně čísel, ne dojmů. Je nesmyslné hádat se o to, jaký text přijde na nákupní tlačítko či jakou má mít barvu. Mě se líbilo doporučení o tom, že dobře fungují 3D modely zboží, jasná komunikace o skladové dostupnosti (skladem více než 5 kusů, zítra u vás) a komunikace konkurenčních výhod přímo pod tlačítkem koupit.
Triky na Heurece
Rostislav Urbánek nám zase odhalil triky na Heurece. Dozvěděl jsem se, že e-shopy by neměly váhat se zavedením Heureka košíku. Posílat žádost o hodnocení je dobré posílat už osmý den, ještě před tím, než to automaticky udělá Heuréka. Funguje také označení autorizovaný prodejce a skvělé je dávat k produktům dárky.
Budování brandu na Facebooku
Prezentace Milana Třisky o budování brandu na Facebooku mě doslova dostala. Netušil jsem že Facebook se dá využít k budování značky. Jde o to, že se na Facebooku dá přesně cílit na koncovou skupinu lidí a tím rozšířit povědomí značky mezi potenciální zákazníky. Chce to však trpělivost. Alespoň rok ukazujte cílové skupině vaše produkty a značku. Po nějaké době se začnou dít věci. Vstoupíte do povědomí, začne se vám zvyšovat proklikovost na Hrurece a v AdWords. Lidé se k vám začnou vracet, zadávat přímo adresu e-shopu do prohlížeče, nakupovat opakovaně. Stačí investovat pár tisíc korun měsíčně do kampaně na Facebooku. No nekupte to.
A/B testování
Sobotu zakončila přednáška o A/B testovaní v podání Michala Mrskoče. Naučila mě, že je třeba testovat veškeré vetší změny, protože nikdy není jasné, jak test dopadne. Na příkladu jednoho sportovního e-shopu nám ukázal proč. Ve výpisu produktů v katalogu, u obrázku produktu, se nacházelo písmenko S, které vyjadřovalo slevu. Vytvořila se tedy druhá varianta, kde se místo písmene S napsalo do rohu obrázku produktu slovo SLEVA 40 % a ještě se přidalo červené pozadí, aby to návštěvník nepřehlédl. Výsledkem bylo, že se snížila tržba e-shopu o 150 000 Kč, protože cílová skupina nevyžadovala slevy. Cítila nějakou zradu, chtěla kvalitní zboží, které na horách nepromokne za rozumné peníze.
Po skončení přednášek následovala párty, na které byla super atmosféra. Došlo i na DISCO. Ve dvě hodiny ráno ale pořadatelé akci ukončili. Naštěstí skvělá firma Biddingtools zachránila situaci a uspořádali after párty u auta, která se táhla až do svítání.
Z nedělního dne si toho už moc nepamatuji a tak ho raději přeskočím, abych nepsal zavádějící informace.
Celkově se mi e-shop víkend moc líbil. Šlo o malou konferenci, kde si všichni tykají a znají se. Umístění ve Vodňanech, organizace a obsah přednášek hodnotím na jedničku a proto mě organizátoři příští rok uvidí znovu. Tentokrát s sebou vezmu i kolegy.
Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli.