Co přinesl duben 2020? Novinky jsou tu

Buďte s námi v obraze! Podívejte se s námi na novinky, které se udály v minulém měsíci, ať Vám nic neunikne. Duben byl poměrně plodný měsíc, takže toho bude poměrně dost.  Tak jdeme na to.

Čtyři nové aktualizace pro kampaně na aplikace

Google reklamy budou mít hned 4 nové funkce, které budou poskytovat detailnější  statistiky a jasnější pokyny k výkonu dané reklamy.

  • Časový graf – umožní sledovat změny výkonu v průběhu času.
  • Nové náhledy reklam – možnost náhledu kreativ před spuštěním.
  • Dva nové sloupce zdroj a orientace podkladu – pomůžou snáze porovnávat výkonnost.
  • Detailnější informace k hodnocení výkonu – pomůže lépe porozumět tomu jak Google hodnocení definuje.

                                         

Google Ads news Webmium

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-improves-asset-reporting-for-app-campaigns-with-4-new-updates/356932/?fbclid=IwAR0C_qK1TRNnYX8udM7qkQ7CkIY5S9a3F-JEQjyMWd2rClv8L-xmTT5VLrI

Z měsíčních rozpočtů zpět na denní rozpočty

Od září roku 2019 Google testoval měsíční rozpočty na reklamy. Inzerent měl na výběr, zda si zvolí rozpočet denní nebo měsíční.  Nicméně se měsíční rozpočty zdá se, moc neosvědčily. Proto v  dubnu 2020 byl tento test ukončen a všechny měsíční rozpočty se během dubna opět vrátily na rozpočty denní.  

Google Webmium

Zdroj: https://searchengineland.com/google-ads-ends-monthly-campaign-budget-test-332017?fbclid=IwAR1KRfv6DYUAObTHdSVTXnoZBRGujfVTgXiHE1AotyDbGiyLtTyelKEGK6k

Novinka jménem Video Builder

Nyní si můžete jednoduše vytvořit videa, která mohou mít 6 nebo 15 vteřin.  Propagovat je pak na YouTube nebo v Obsahové síti Google. Postačí Vám k tomu pouze obrázky, texty, logo nebo hudba. Tato novinka je v beta verzi zdarma a registrovat se můžete teď a tady: https://services.google.com/fb/forms/videobuilderbeta/?fbclid=IwAR0FSr_GRg3wu0BsosaBx8lvZKS8JYDugaimpKF1G7qLX5eXwWmb21PH-bI

                   

YouTube Video Builder Webmium

Zdroj: https://ppc.land/google-releases-youtube-video-builder-in-a-free-beta/?fbclid=IwAR0C_qK1TRNnYX8udM7qkQ7CkIY5S9a3F-JEQjyMWd2rClv8L-xmTT5VLrI

Nový kabát Google Ads Editor – verze 1.3

Již od začátku dubna je k dispozici nová verze Google Ads Editoru. Co všechno tato nová verze nabízí?

  • Sdílené rozpočty – teď můžete v Editoru vytvořit sdílené rozpočtu nebo je upravovat.
  • Skóre optimalizace –  ke zlepšení výkonu kampaní již v Editoru.
  • Vylepšený panel úprav – nyní máte možnost změnit umístění i velikost panelu. Vylepšený panel úprav Vám ušetří práci a čas s jeho neustálým posunováním. Lze ho otevřít i v samostatném okně.
Google Ads Editor Webmium

Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/9822776?fbclid=IwAR3e7TF2881MJTAtdfukhSvlK2RCqLGKXVsBX2LJl6LjDPVO20Z8WTxrI4A

Produkty v Google Shopping zdarma? ANO

Další super novinka je, že ve vyhledávání v Nákupech se mohou zobrazovat produkty zdarma. K tomu je zapotřebí Google Merchant Center, kde musíte povolit nový program Platformy Googlu. Tato novinka pomůže obchodníkům lépe se spojit s uživateli, i když neinzerují. Využívat ji mohou zatím například v USA nebo Velké Británii. Do konce roku by ale měla potěšit i nás.      

Produkty Google Shopping Webmium

Zdroj: https://ppc.land/google-opens-the-search-results-on-the-google-shopping-to-free-listings/?fbclid=IwAR3c1Hr_zDbiIR-cWSzuJeBDh8OWrIZ8HzWtOYIWeqMIDmqQlzfg47uKN1M

Microsoft Advertising má dvě nové funkce

  • Zahrnutí do sloupce konverzí – pomocí této možnosti můžete Microsoftu sdělit konverzní cíle, které chcete zahrnout do měření.
  • Konverze po zobrazení – pomůže vám získat ucelenější obraz, jakou roli mají konverze na cestě zákazníka.

Tyto dvě nové možnosti nabízejí větší flexibilitu při hodnocení a optimalizaci výkonu konverzí ve Vyhledávací síti.

                                    

Microsoft Advertising Webmium

Zdroj: https://searchengineland.com/microsoft-advertising-include-in-conversions-view-through-conversion-goal-setting-332481?fbclid=IwAR21JRNgMSJnDrllFilYH4V3wY_2KDKDt2nyzK1e2r-_gtiR-XTtHJpw7CQ

Z reklamy pouze pro volání je nyní reklama s možností volání

To znamená, že dostáváte možnosti zadat do reklamy URL adresu. Uživatelé mají tak na výběr, zda budou volat nebo navštíví váš web pro zjištění dalších podrobných informací. Sníží se tak dlouhá čekací doba telefonátů, protože část uživatelů si vybere druhou možnost.

Google Ads Webmium

Zdroj: https://searchengineland.com/google-adds-website-links-to-call-ads-333516?fbclid=IwAR00RumWb1uboZ-8Asez04itEysZ_tzYAgLPCT0Gz66uhG4Jbnpe_S_Ya10

Ověřování totožnosti všech inzerentů již v létě

Google začne již v létě ověřovat totožnosti všech inzerentů – obchodní dokumenty, země působení nebo osobní identifikace. Od roku 2018 Google ověřoval pouze inzerenty, kteří chtěli zobrazovat volební reklamy. Tato novinka uživateli pomůže získat informace o daném inzerentovi. A mohou také rozhodnout o tom, zda uživatel na reklamu klikne nebo ne. Co ještě tato novinka přinese, se dozvíme časem.

Google Webmium

Zdroj: https://searchengineland.com/google-will-roll-out-identity-verification-program-to-all-advertisers-333462?fbclid=IwAR3qkm72rSCfAsqaUnPbHeV-h51hSHTPRzI8DMYf40oFL4X-Maj-e_nMx7w

Optimalizace rozpočtu kampaně na Facebooku

Zdálo se, že optimalizace rozpočtu na úrovni kampaně bude povinností. Nakonec tato změna povinná není a vy si můžete vybrat a nastavit si rozpočet jak na úrovni kampaně, tak na úrovni reklamní sestavy. Tato optimalizace probíhá na základě strojového učení, které nemusí být vždy to pravé pro Vaše reklamy. Tudíž pro některé dobrá zpráva.

Facebook Webmium

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/what-to-know-about-facebooks-reversal-of-the-campaign-budget-optimization-requirement/363504/?fbclid=IwAR09aSsNKTZRQbf0m2DOsqPBTbkwEgkDdCFyG7Vwvx8rdgjbK85GFREcuGQ

Bannery HTML5 – novinka u Skliku

HTML5 banner se skládá z HTML stránky a dalších souborů (obrázek, písmo atd.), které umožňují pokročilejší animaci. Bude se Vám hodit k lepšímu zaujetí potenciálních zákazníků. Má to ale háček – požádat o něho mohou pouze účty inzerující alespoň 1 měsíc s minimálním rozpočtem 50 tisíc měsíčně.

                                      

Bannery HTML5 Sklik Webmium

Zdroj: https://blog.seznam.cz/2020/04/sklik-nove-podporuje-html5-bannery/?fbclid=IwAR3NosKiWLQ3j6RwUefrBoosq6xgU919ZCvlKDs7CIrMARO1giMN-bLc0_I

CTA tlačítko neboli tlačítko s výzvou k akci

Nově ho lze použít u video kampaní v Google Ads. A to v 15 vteřinových nepřeskočitelných reklamách a u 6 vteřinových bumper reklam. Těmto videoreklamám to pomůže ke zvyšování počtu kliknutí.

                    

Call to action tlačítko Webmium

Zdroj: https://ppc.land/google-to-introduce-ctas-on-bumper-and-non-skippable-youtube-ads/?fbclid=IwAR3XCw_u_LjFCej7wia4M224SBKX051Ea2tFiO5Fjz1xfO55PiIVKN9CRXA

Závěrem

Závěrem ještě informace, která se týká Google Partners. Spuštění tohoto programu se odkládá z důvodu pandemické situace COVID-19. Nové podmínky budou platné až od ledna 2021.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru