Co rozhodne o konverzích na Vašem webu?

1) 0,05 vteřin stačí k prvnímu dojmu

Podle kanadských výzkumníků si návštěvník udělá první dojem z webu už během prvních 50 milisekund.
Toto tvrzení je podpořeno třemi studiemi, kdy byli účastníci výzkumu už po uplynutí této doby schopni hodnotit konkrétní grafické prvky

2) Na načtení stránky nemáte víc než 3 vteřiny

Rychlost načítání webu ovlivňuje pozice ve vyhledávačích i přízeň uživatelů.  47 % uživatelů očekává, že se webová stránka načte za 2 sekundy.
40% lidí si návštěvu webu rozmyslí, jestliže se stránky nenačtou ani po 3 vteřinách.

3) Za 7 vteřin musí návštěvník zjistit vše podstatné

A podle marketingové agentury Tribute media udrží návštěvník stránek pozornost 6 - 8 sekund (což je údajně o 1,5 sekundy méně než taková zlatá rybka).
Pokud nevíte, zda jsou Vaše stránky v pořádku, udělejte si test:
na základě 7 sekund dlouhé návštěvy webu má uživatel být schopen odpovědět na následující otázky:

  • Čeho se stránky týkají?
  • Zaujaly mě nějakým způsobem?
  • Co jsem měl na webu udělat? Nakoupit, vyplnit formulář?
  • Byl bych ochoten obsah stránek sdílet např. na sociálních sítích?

Pokud převažují záporné odpovědi, můžete se do tvorby webu pustit znova a lépe. Třeba s námi.

4) Desetivteřinová hranice

Výzkumníci Microsoftu analyzovali zhruba 10 000 návštěv webových stránek. Výstupy ukázaly, že v prvních deseti vteřinách se nejvíce uživatelů rozhodne, zda na webu zůstane.
Pokud si získáte návštěvníkovu pozornost a tuto hranici překročí, nemáte vyhráno – v prvních 30 sekundách stále dochází k velkým odchodům ze stránek.

Teprve po uplynutí 30 sekund se začíná blýskat na lepší konverzní časy. U návštěvníků, kteří na webu zůstanou po tuto dobu, je velká šance, že se zdrží mnohem déle.

5) Uživatelé mobilu vydrží až 20 vteřin

Patelova infografika o rychlosti načítání ukazuje, že výrazněji trpělivější jsou uživatelé mobilních telefonů. Jejich prohlížení často brzdí špatný signál, proto 20 % návštěvníků vydrží ohleduplně čekat déle než 20 vteřin. Na druhou stranu 3 % lidí nejsou na svém telefonu ochotni akceptovat ani 1s načítání stránky. Podle kalkulací tak může při tržbách 100 000 Kč denně každá vteřina zpoždění znamenat až 2,5 milionovou ztrátu ročně.

6) Obrázky a text vlevo

Na co se soustředit při designu home page, landing page nebo jiných stránek, se kterými uživatelé přicházejí do styku nejdříve?
Průměrně na 5,94 vteřin zaujme hlavní obrázek, textu návštěvníci věnují až následujících 5,59 vteřin.

Možná už jste slyšeli o tom, že lidé na webu nečtou a texty spíš skenují – podle některých starších závěrů přečtou při průměrné návštěvě asi 28 % psaného textu.
Ze studie z roku 2017 vyplývá, že 80 % času stráví pohledem na levou polovinu webu.

Hned 75 % zákazníků přiznává, že si o důvěryhodnosti firmy udělá obrázek už na základě její webové prezentace.
To už je dobrý důvod, proč si dát záležet na tom, aby vaše firemní stránky vypadaly skvěle!

www.webmium.cz

Zdroj: Tributemedia.com, Microsoft.com, blueghost.cz, tandfondline.com, neilpatel.com

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Sklik má nový konverzní kód

Bojujete s nepřesným měřením konverzí? S Sklikem už nemusíte, protože si pro nás připravil novinku v podobě nového přesnějšího konverzního kódu. Více v článku.

Celý článek
Google Chrome rozšiřuje snahu o blokování reklam ve videu

Pojďme se společně podívat na další snahy o blokování reklam ze strany společnosti Google, tentokrát v oblasti videí.

Celý článek
Letos v Česku očekáváme útratu v reklamě 121 miliardy korun

Hlavní důvod růst mediálního trhu je digitální reklama, do které investuje čím dál více firem.

Celý článek

Všechny kategorie

Top