Co rozhodne o konverzích na Vašem webu?

1) 0,05 vteřin stačí k prvnímu dojmu

Podle kanadských výzkumníků si návštěvník udělá první dojem z webu už během prvních 50 milisekund.
Toto tvrzení je podpořeno třemi studiemi, kdy byli účastníci výzkumu už po uplynutí této doby schopni hodnotit konkrétní grafické prvky

2) Na načtení stránky nemáte víc než 3 vteřiny

Rychlost načítání webu ovlivňuje pozice ve vyhledávačích i přízeň uživatelů.  47 % uživatelů očekává, že se webová stránka načte za 2 sekundy.
40% lidí si návštěvu webu rozmyslí, jestliže se stránky nenačtou ani po 3 vteřinách.

3) Za 7 vteřin musí návštěvník zjistit vše podstatné

A podle marketingové agentury Tribute media udrží návštěvník stránek pozornost 6 - 8 sekund (což je údajně o 1,5 sekundy méně než taková zlatá rybka).
Pokud nevíte, zda jsou Vaše stránky v pořádku, udělejte si test:
na základě 7 sekund dlouhé návštěvy webu má uživatel být schopen odpovědět na následující otázky:

  • Čeho se stránky týkají?
  • Zaujaly mě nějakým způsobem?
  • Co jsem měl na webu udělat? Nakoupit, vyplnit formulář?
  • Byl bych ochoten obsah stránek sdílet např. na sociálních sítích?

Pokud převažují záporné odpovědi, můžete se do tvorby webu pustit znova a lépe. Třeba s námi.

4) Desetivteřinová hranice

Výzkumníci Microsoftu analyzovali zhruba 10 000 návštěv webových stránek. Výstupy ukázaly, že v prvních deseti vteřinách se nejvíce uživatelů rozhodne, zda na webu zůstane.
Pokud si získáte návštěvníkovu pozornost a tuto hranici překročí, nemáte vyhráno – v prvních 30 sekundách stále dochází k velkým odchodům ze stránek.

Teprve po uplynutí 30 sekund se začíná blýskat na lepší konverzní časy. U návštěvníků, kteří na webu zůstanou po tuto dobu, je velká šance, že se zdrží mnohem déle.

5) Uživatelé mobilu vydrží až 20 vteřin

Patelova infografika o rychlosti načítání ukazuje, že výrazněji trpělivější jsou uživatelé mobilních telefonů. Jejich prohlížení často brzdí špatný signál, proto 20 % návštěvníků vydrží ohleduplně čekat déle než 20 vteřin. Na druhou stranu 3 % lidí nejsou na svém telefonu ochotni akceptovat ani 1s načítání stránky. Podle kalkulací tak může při tržbách 100 000 Kč denně každá vteřina zpoždění znamenat až 2,5 milionovou ztrátu ročně.

6) Obrázky a text vlevo

Na co se soustředit při designu home page, landing page nebo jiných stránek, se kterými uživatelé přicházejí do styku nejdříve?
Průměrně na 5,94 vteřin zaujme hlavní obrázek, textu návštěvníci věnují až následujících 5,59 vteřin.

Možná už jste slyšeli o tom, že lidé na webu nečtou a texty spíš skenují – podle některých starších závěrů přečtou při průměrné návštěvě asi 28 % psaného textu.
Ze studie z roku 2017 vyplývá, že 80 % času stráví pohledem na levou polovinu webu.

Hned 75 % zákazníků přiznává, že si o důvěryhodnosti firmy udělá obrázek už na základě její webové prezentace.
To už je dobrý důvod, proč si dát záležet na tom, aby vaše firemní stránky vypadaly skvěle!

www.webmium.cz

Zdroj: Tributemedia.com, Microsoft.com, blueghost.cz, tandfondline.com, neilpatel.com

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaké marketingové kanály lze využít?

V dnešním online světe se Vám nabízí velké množství kanálů, díky kterým lze propagovat Vaše služby, produkty a obsah. Šíře využitelných kanálů roste s tím, jak velký projekt řídíte. Čím větší produkt či služba, tím více možností jste již pravděpodobně využili nebo se chystáte využít.

Celý článek
10 tipů na texty, které prodávají

Chcete znát tipy, díky kterým budou Vaše texty na webových stránkách lákavé? Přečtěte si naše doporučení a zjistěte, jak psát texty, které nenudí ale naopak Vás nutí číst dál a dál.

Celý článek
Jak na PPC kampaně

Jaké jsou v letošním roce 2021 trendy v PPC marketingu, co všechno udělat pro to, aby Vaše kampaně využívali svůj potenciál na maximum. A jaké marketingové kanály jsou vhodné právě pro Vás. To se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Nové 3 tipy pro UGC obsah na Instagramu

Už jste někdy slyšeli zkratku UGC? Kdo se s oblibou pohybuje v sociálních sítích, určitě znát bude. Kdo ne, tak se veškeré informace dozví v dnešním článku, protože tu jsou nové tipy pro UGC obsah na Instagramu.

Celý článek

Všechny kategorie

Top