CopyCamp aneb akce pro obsahožravce

Letos v multikulturním centru Dlabačov. Pod názvem Copy pod
mikroskopy
. Ve znamení nejen písmen, ale i čísel. 

Konferenci hodnotím jako
vskutku vydařenou, jelikož jsem odcházela naplněná kvalitním obsahem od
hlavy až k pupku. Ano, i oběd v podobě baget Boulevard mě obsahově
uspokojil.

A co mě naplnilo nejvíce? To jsem sepsala. Hlavně pro vás,
kteří jste se nemohli zúčastnit.

‍Copy pod mikroskopy
‍Copy pod mikroskopy

 

Emoce prodávají

Po ránu se snadno hraje na city. Tak začal Filip
Kahoun hrát na ty naše. Přednáškou o emocích. Prozradil nám, jak je důležité tlačit
na emoce zákazníka
, a to nejen po ránu. Protože emoce prodávají. Není na škodu
držet se starého známého modelu, který funguje:

  • Attention = přitáhnout pozornost
  • Interest = vyvolat zájem
  • Desire = vytvořit touhu
  • Action = vyzvat k akci

3 základní pravidla opravdu úspěšného psaní podle Filipa
Kahouna jsou:

  1. ‍Buď jako první fanouškem svých textů.
  2. Vyprávěj příběh.
  3. Používej emotivní řeč.

Zákazníci
se dnes nerozhodují racionálně. Racionální zákazník neexistuje. Proto při textu
volte emotivní slova. Útočte na emoce, co to jde.

Racionální zákazník neexistuje
‍Racionální zákazník neexistuje

 

Jak měřit obsah?

Písmenka se nástupem Luboše Květa proměnila v čísla. Prozradil, že články nestačí vyhodnocovat pouhým mrknutím na okamžitou míru opuštění webu. Je třeba sledovat i další stopy,
které po sobě návštěvník zanechá a správně je posoudit:

  • Scrollování na stránce – Kolik procent obsahu viděl návštěvník? 20 %, 50 % nebo snad 80 %? Čím více, tím lépe.
  • Čas strávený na stránce – Kolik času strávil návštěvník na dané stránce? 1 minutu? 5 minut? Čím více, tím lépe.
  • Kopírování textu – Kopírují čtenáři váš text? A jaký konkrétně? Čím více, tím lépe.
  • Interakce se sociálními pluginy – Reagují lidé na sociální tlačítka Facebooku či Twitteru? Čím více, tím lépe.
  • Délka textu – Jak ovlivnila délka textu konverzní poměr? Změřte a poté mažte písmenka nebo ploďte další.
  • Počet obrázků – Jak ovlivnil počet obrázků v textu konverzní poměr? Změřte a obrázky uberte nebo další přidejte.

Co jde změřit, to jde zlepšit. Takže měřte,
vyhodnocujte a zlepšujte, co se dá.

 

Copywriter = Ironman?

Rekord v množství nalitých informací do našich hlav trhl skvěle
sladěný tým Jan Kvasnička a Pavel Ungr. Brutálních 91 slajdů za 40 minut? Jde
to. I zábavně. Z celkové sehranosti řečníků jsem byla ohromena.

Hlavní pointa přednášky tkvěla v přesahu COPY do SEO a UX. Tyto
oblasti spolu mají čím dál více společného.

Copywriter = Ironman? Ano, copywriter má dnes opravdovou moc. Nestačí napsat článek a hodit ho do světa. Je třeba myslet na SEO a UX:

  • V prvé řadě se zamyslete nad informační architekturou. Nikdy neduplikujte
    kategorie do filtrace, štítků nebo článků. Jde o různé typy klasifikace obsahu.

  • Popřemýšlejte, kde všude se dá na webu pracovat s textem. Co třeba
    chybové stránky? A transakční emaily? Co je trochu polidštit?
  • Pracujte i s úvodní stránkou. Ta musí dávat smysl a sdělovat
    podstatu.
  • Hrajte si s nadpisy. Stačí změnit jedno slovo a vše je rázem jinak.
  • Pozor na prázdná slova, která nic neříkají, nevyvolávají emoce. Pryč s nimi.
    Komunikujte vaše reálné konkurenční výhody.
  • Klíčová slova ohýbejte. Hrajte si s nimi. Úkolem je zaujmout
    člověka
    , ne psát SEO texty pro roboty.
  • Texty kategorií ať jsou přínosné a zajímavé. Zároveň stručné a jasné. Méně
    je někdy více
    . I tři věty postačí. Nemáte nic, čím zákazníka oslnit a navnadit?
    Pak radši nepište nic. Lepší nic, než vyplňovat prostor nesmyslnými klíčovými
    slovy.
  • Tučnění textu používejte jako kotvu pro oči. Jiný vliv to nemá. Ani na
    kvalitu SEO.
  • Tvořte dlouhé a obsahově bohaté produktové texty. Nezapomínejte na
    obrázky, videa, odkazy. Google to miluje.

 Copywriter má dnes neskutečnou moc. Přesah do SEO a UX? Nutnost!

Copywriter a jeho moc
‍Copywriter a jeho moc

 

Vzrušující nudný obsah

Nudný obsah nemusí
být vůbec nudný. O tom nás přesvědčil Martin Brablec, který vidí inspiraci v Adolfu
Loosovi. Sic architekt, ale u svých staveb dbal na jednoduchost, funkčnost a použití.

Podstatou je poznat
zákazníkův svět a pak jde všechno snáz. I nudný námět můžeme otočit v téma
nejen zábavné, ale hlavně užitečné. Stačí ho jen správně uchopit a nabídnout
cílové skupině přesně to, co potřebuje.

  • Nemluvte o sobě,
    ale pro zákazníka.

  • Mluvte jeho řečí.
  • Používejte fráze
    jemu blízké a příbuzné.
  • Rozptylte
    obavy zákazníka.

Udělejte z nudného obsahu vzrušující nudný obsah a úspěch je
zaručen. Buďte užiteční a tvořte jako Adolf Loos.

Hýčkejme si svou nudu.
Vždyť pro někoho je tahle nuda celý svět.

Tvořme jako Loos
Obsah je los

 

Jsme lidi, ne?

Tomáš Houska,
tiskový mluvčí olympioniků, prozradil úspěšnou strategii vystupování české
reprezentace na Facebooku. Po letních OH v Londýně výprava opustila
nastrojené seriózní vystupování. Na dalších, tentokrát zimních OH v Soči, zkusila
přistupovat k fanouškům více lidsky.

Jsme lidi, tak
proč jimi nejsme i na Facebooku?

Olympijský tým se
vydal touto cestou a ukazoval sportovce v přirozených situacích. Bez masky
a načančané infografiky.

Fotky ze zákulisí
lidi baví, tak proč je neukázat?

Nárůst publika na sociální síti byl rapidní. Prokázalo se, že přirozené
fotky ze zákulisí olympijských her mají vyšší dosah než vystajlované fotky
jiných zemí.

 

Buďme produktivní

10 kroků k vyšší
produktivitě
nám odhalil Daniel Gamrot. Jde o 4 fáze, které se skládají z dílčích
bodů. Poskládáním fází na sebe, vznikne pevná
pyramida produktivity
, která pomůže věčným odkladačům být produktivnější. 

Nejdříve postavím základnu. S druhou fází přichází průplach hlavy. V třetí fázi optimalizujeme a nakonec minimalizujeme.

Pyramida produktivity
‍ Pyramida produktivity

 

Zaujal vás tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru