CopyCamp aneb akce pro obsahožravce

Letos v multikulturním centru Dlabačov. Pod názvem Copy pod mikroskopy. Ve znamení nejen písmen, ale i čísel. 

Konferenci hodnotím jako vskutku vydařenou, jelikož jsem odcházela naplněná kvalitním obsahem od hlavy až k pupku. Ano, i oběd v podobě baget Boulevard mě obsahově uspokojil.

A co mě naplnilo nejvíce? To jsem sepsala. Hlavně pro vás, kteří jste se nemohli zúčastnit.

‍Copy pod mikroskopy
‍Copy pod mikroskopy

 

Emoce prodávají

Po ránu se snadno hraje na city. Tak začal Filip Kahoun hrát na ty naše. Přednáškou o emocích. Prozradil nám, jak je důležité tlačit na emoce zákazníka, a to nejen po ránu. Protože emoce prodávají. Není na škodu držet se starého známého modelu, který funguje:

  • Attention = přitáhnout pozornost
  • Interest = vyvolat zájem
  • Desire = vytvořit touhu
  • Action = vyzvat k akci

3 základní pravidla opravdu úspěšného psaní podle Filipa Kahouna jsou:

  1. ‍Buď jako první fanouškem svých textů.
  2. Vyprávěj příběh.
  3. Používej emotivní řeč.
Zákazníci se dnes nerozhodují racionálně. Racionální zákazník neexistuje. Proto při textu volte emotivní slova. Útočte na emoce, co to jde.
Racionální zákazník neexistuje
‍Racionální zákazník neexistuje

 

Jak měřit obsah?

Písmenka se nástupem Luboše Květa proměnila v čísla. Prozradil, že články nestačí vyhodnocovat pouhým mrknutím na okamžitou míru opuštění webu. Je třeba sledovat i další stopy, které po sobě návštěvník zanechá a správně je posoudit:

  • Scrollování na stránce - Kolik procent obsahu viděl návštěvník? 20 %, 50 % nebo snad 80 %? Čím více, tím lépe.
  • Čas strávený na stránce - Kolik času strávil návštěvník na dané stránce? 1 minutu? 5 minut? Čím více, tím lépe.
  • Kopírování textu - Kopírují čtenáři váš text? A jaký konkrétně? Čím více, tím lépe.
  • Interakce se sociálními pluginy - Reagují lidé na sociální tlačítka Facebooku či Twitteru? Čím více, tím lépe.
  • Délka textu - Jak ovlivnila délka textu konverzní poměr? Změřte a poté mažte písmenka nebo ploďte další.
  • Počet obrázků - Jak ovlivnil počet obrázků v textu konverzní poměr? Změřte a obrázky uberte nebo další přidejte.
Co jde změřit, to jde zlepšit. Takže měřte, vyhodnocujte a zlepšujte, co se dá.

 

Copywriter = Ironman?

Rekord v množství nalitých informací do našich hlav trhl skvěle sladěný tým Jan Kvasnička a Pavel Ungr. Brutálních 91 slajdů za 40 minut? Jde to. I zábavně. Z celkové sehranosti řečníků jsem byla ohromena.

Hlavní pointa přednášky tkvěla v přesahu COPY do SEO a UX. Tyto oblasti spolu mají čím dál více společného.

Copywriter = Ironman? Ano, copywriter má dnes opravdovou moc. Nestačí napsat článek a hodit ho do světa. Je třeba myslet na SEO a UX:

  • V prvé řadě se zamyslete nad informační architekturou. Nikdy neduplikujte kategorie do filtrace, štítků nebo článků. Jde o různé typy klasifikace obsahu.
  • Popřemýšlejte, kde všude se dá na webu pracovat s textem. Co třeba chybové stránky? A transakční emaily? Co je trochu polidštit?
  • Pracujte i s úvodní stránkou. Ta musí dávat smysl a sdělovat podstatu.
  • Hrajte si s nadpisy. Stačí změnit jedno slovo a vše je rázem jinak.
  • Pozor na prázdná slova, která nic neříkají, nevyvolávají emoce. Pryč s nimi. Komunikujte vaše reálné konkurenční výhody.
  • Klíčová slova ohýbejte. Hrajte si s nimi. Úkolem je zaujmout člověka, ne psát SEO texty pro roboty.
  • Texty kategorií ať jsou přínosné a zajímavé. Zároveň stručné a jasné. Méně je někdy více. I tři věty postačí. Nemáte nic, čím zákazníka oslnit a navnadit? Pak radši nepište nic. Lepší nic, než vyplňovat prostor nesmyslnými klíčovými slovy.
  • Tučnění textu používejte jako kotvu pro oči. Jiný vliv to nemá. Ani na kvalitu SEO.
  • Tvořte dlouhé a obsahově bohaté produktové texty. Nezapomínejte na obrázky, videa, odkazy. Google to miluje.
 Copywriter má dnes neskutečnou moc. Přesah do SEO a UX? Nutnost!
Copywriter a jeho moc
‍Copywriter a jeho moc

 

Vzrušující nudný obsah

Nudný obsah nemusí být vůbec nudný. O tom nás přesvědčil Martin Brablec, který vidí inspiraci v Adolfu Loosovi. Sic architekt, ale u svých staveb dbal na jednoduchost, funkčnost a použití.

Podstatou je poznat zákazníkův svět a pak jde všechno snáz. I nudný námět můžeme otočit v téma nejen zábavné, ale hlavně užitečné. Stačí ho jen správně uchopit a nabídnout cílové skupině přesně to, co potřebuje.

  • Nemluvte o sobě, ale pro zákazníka.
  • Mluvte jeho řečí.
  • Používejte fráze jemu blízké a příbuzné.
  • Rozptylte obavy zákazníka.

Udělejte z nudného obsahu vzrušující nudný obsah a úspěch je zaručen. Buďte užiteční a tvořte jako Adolf Loos.

Hýčkejme si svou nudu. Vždyť pro někoho je tahle nuda celý svět.
Tvořme jako Loos
Obsah je los

 

Jsme lidi, ne?

Tomáš Houska, tiskový mluvčí olympioniků, prozradil úspěšnou strategii vystupování české reprezentace na Facebooku. Po letních OH v Londýně výprava opustila nastrojené seriózní vystupování. Na dalších, tentokrát zimních OH v Soči, zkusila přistupovat k fanouškům více lidsky.

Jsme lidi, tak proč jimi nejsme i na Facebooku?

Olympijský tým se vydal touto cestou a ukazoval sportovce v přirozených situacích. Bez masky a načančané infografiky.

Fotky ze zákulisí lidi baví, tak proč je neukázat?

Nárůst publika na sociální síti byl rapidní. Prokázalo se, že přirozené fotky ze zákulisí olympijských her mají vyšší dosah než vystajlované fotky jiných zemí.

 

Buďme produktivní

10 kroků k vyšší produktivitě nám odhalil Daniel Gamrot. Jde o 4 fáze, které se skládají z dílčích bodů. Poskládáním fází na sebe, vznikne pevná pyramida produktivity, která pomůže věčným odkladačům být produktivnější. 

Nejdříve postavím základnu. S druhou fází přichází průplach hlavy. V třetí fázi optimalizujeme a nakonec minimalizujeme.

Pyramida produktivity
‍ Pyramida produktivity

 

Zaujal vás tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Děkujeme!

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Copywriting
CopyCamp 2017: První pomoc pro váš obsah

Volá váš obsah o první pomoc a nemohli jste ho léčit na CopyCampu? Sepsala jsem pro vás recept z celé operace.

Celý článek
16 tipů jak psát prodejní texty

Není zákazník jako zákazník. Ani text jako text. Jak napsat správně text, který prodává? Jak být jedineční a originální?

Celý článek
CopyCamp aneb akce pro obsahožravce

Letos v multikulturním centru Dlabačov. Pod názvem Copy pod mikroskopy. Ve znamení nejen písmen, ale i čísel.

Celý článek

Všechny kategorie

Top