Chceme diakritiku v českých doménách?

Český jazyk je květnatý. Jak v mluvené, tak i psané podobě. Háčky a čárky nad písmeny mu dodávají na libozvučnosti. SMSková generace, která z psané komunikace vypouštěla diakritiku, odrůstá a háčky i čárky si pomalu opět nachází své místo i v digitální komunikaci.

Jen ty české domény, ty stále bez diakritiky zůstávají. Ale chceme vůbec háčky a čárky v našich doménách?

IDN zajistí doménové jméno s diakritikou

Mezinárodní systém IDN (Internationalized Domain Names) umožňuje všem státům používat jejich specifické abecední znaky v doméně. V našem případě tedy háčky a čárky. Největší správce českých domén CZ.NIC je na zavedení IDN technicky připravený už dávno. Ale chtějí vůbec Češi české názvy domén?

Ž, š, č, ř, ď, ť, ň?

Již od roku 2004 CZ.NIC každé dva roky pravidelně provádí průzkum trhu. S jednoznačnou otázkou. Chcete českou doménu s diakritikou? Stejný průzkum proběh i vloni a jaká je odpověď? Téměř jednoznačná. Nechceme. Z celkového počtu všech zúčastněných řeklo NE oháčkované doméně 55 % běžných uživatelů internetu a 86 % organizací.

Proč odmítáme háčky a čárky v doménách? Nejčastěji z obavy, že naše webové stránky budou špatně dohledatelné pro zahraniční návštěvníky. Ovšem i strach z překlepů  má na výsledku průzkumu nemalý podíl.

A tak se zdá, že české domény dál posviští bez diakritiky. Minimálně další dva roky… A co vy, měli byste zájem o doménové jméno plně kopírující název vaší firmy nebo jste spokojeni s kratkou a neohackovanou domenou tak, jak jí máte teď?

Přihlaste se k odběru novinek a nenechte si ujít už nic přínosného ze světa e-commerce.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top