Digitální knihy už nelze inzerovat v reklamách v Nákupech

Ten, kdo pravidelně pracuje se službami Google ví, že tato společnost se snaží na sobě neustále pracovat a přichází s různými vychytávkami, které mají uživatelům zpříjemnit využívání služeb od Googlu. Čas od času se objeví i úprava, která mnohým uživatelům přidá pár vrásek na tváři. Nejnovější změna od Googlu spadá do kategorie těchto změn. Co tedy na uživatele i inzerenty Google chystá? Od 18. května 2021 dochází k aktualizaci zásad společnosti Google. Vlivem této aktualizace nebude možné nadále podporovat inzerci digitálních knih v reklamách v Nákupech. Změna se týká digitálních souborů PDF, knihy ePub a formáty MOBI a 電子書籍.

Na tomto místě je nutné podotknout, že změna se týká pouze výše zmíněných typů souborů, což znamená, že fyzické knihy, ani audioknihy nebudou touto změnou dotčeny. Pokud budou některé fyzické knihy nebo audioknihy zamítnuty, může inzerent v administraci Google Merchant Center požádat o kontrolu daných položek. Google deklaruje, že by v žádném případě nemělo docházet k masivnímu zamítnutí takových položek, a pokud se tak přece jen stane, tak daný problém vyřeší v nejkratším možném termínu.

Napůl nezodpovězenou otázkou zůstává, proč Google k takovému kroku přistoupil. Dle jeho vyjádření je to z toho důvodu, že není schopen poskytovat uživatelům a majitelům stránek vhodné prostředí, které by bylo v souladu s vysokými požadavky pro prodej digitálních knih. Toto vyjádření je pro mnohé inzerenty nedostatečné a nic neříkající. Společnost Google připustila, že daná změna může mít negativní dopad na inzerenty, kteří daný obsah v Google Nákupech propagují, ale v zápětí dodala, že jejím hlavním cílem je chránit uživatele, majitele webových stránek i celý systém Google nákupů. 

To, jaký dopad bude mít výše zmíněná aktualizace zásad v Google Nákupech, ukáže až čas. Věřme, že se Googlu podaří naplnit cíl, který si předsevzal, tj. vytvořit z Google Nákupů bezpečné místo k nakupování pro všechny uživatele.

Zvažujete založit si účet v Google Ads a začít také prodávat? Neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Vytváření Facebook reklam už i na Whatsappu

Novinka ze sociální sítě Whatsapp je tady. Týkat se bude vytváření Facebook reklam a to díky aplikaci WhatsApp Business. Dnes se dozvíte, jak takové reklamy budou fungovat.

Celý článek
Digitální knihy už nelze inzerovat v reklamách v Nákupech

Další horká novinka od Googlu je mezi námi. Tentokrát se týká digitálních knih a jejich zobrazování v reklamách v Nákupech.

Celý článek
Konec manuálních plateb v Google Ads

Věděli jste, že manuální platby v Google Ads již nejsou k dispozici? Google možnost této platby zrušil a již nemáme na výběr. Zůstala nám jediná možnost, a to automatické platby. Více se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Heureka mění podmínky pro služby ověřeno zákazníky

Máme pro Vás novinky, které přináší největší srovnávač zboží Heureka a to pěkně za čerstva. Jaké změny nastanou a jaká to bude změna pro zákazníka či inzerenta, se dozvíte právě teď. Co vše se tedy od 1. dubna 2021 mění?

Celý článek

Všechny kategorie

Top