E-mail marketing bez rizika

Posbírali jste na eshopu první kontakty a plánujete zařadit e-mail marketing do vašeho komunikačního mixu? Nevíte si rady, koho můžete oslovit a koho ne? Vyhněte se riziku. Čtěte dále a zjistěte, jaké možnosti při zasílání hromadných e-mailů máte a jaké povinnosti je třeba před prvním rozesláním newsletteru učinit.

Musím se registrovat na ÚOOÚ?

Často od našich klientů slýcháme: 

„Obchodní sdělení svým zákazníkům přeci mohu poslat. Poskytli mi své kontaktní údaje v objednávce. Nakoupili u mě. Vždyť to jsou moji zákazníci.“ 

Toto je mylná představa řady vlastníků eshopů. Zákon však hovoří jasně. Jako provozovatel eshopu jste povinen se registrovat na Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud chcete využívat databázi svých kontaktů k jiným obchodním aktivitám než k vyřízení objednávky. Tedy k aktivitám, které si sám zákazník neobjednal. Registrace na ÚOOÚ je zdarma a probíhá přes online registrační formulář. Úřad má 30 dní na vyřízení vaší žádosti. Až najdete své IČ ve veřejném registru, získáváte oprávnění rozesílat obchodní sdělení svým zákazníkům.

Jaké e-maily mohu posílat?

Přestože si klient zakoupil zboží na vašem eshopu a poskytl vám tak své kontaktní údaje, nemůžete mu zasílat jakákoliv obchodní sdělení. Můžete zasílat jen taková obchodní oznámení, která se týkají obdobných výrobků a služeb, jež u vás zákazník zakoupil. A to bez výslovného souhlasu zákazníka. Ten nemusí odškrtávat žádné checkboxy na eshopu. Stačí, že nakoupil.

Vymezení podobných výrobků či služeb je v praxi občas problematické zejména u eshopů, které mají četnou šíři kategorií a produktů. Například velké elektro obchody. Jestliže zákazník nakoupí playstation, vy mu nemůžete zasílat e-mail s nabídkou ledniček. Zkuste ho například informovat o nově naskladněných hrách vhodné pro tuto herní konzoli.

Chci obesílat všechny a vším

Pokud chcete zákazníka, co koupil playstation, obesílat e-mailem s ledničkami, je nutné získat jeho souhlas. Dle zákona má být souhlas prokazatelný a výslovný. Není tedy právně bezpečné ukrýt ho do obchodních podmínek a ty nechat klienta odsouhlasit před dokončením objednávky. Doporučujeme využít samostatný checkbox jasně říkající, že zákazník souhlasí, se zasílám obchodního sdělení.

Co platí pro všechna obchodní sdělení?

Tak či tak respektujte pravidla, která vycházejí z platných právních předpisů. Obchodní sdělení musí obsahovat zřetelnou možnost svůj souhlas se zasíláním obchodního sdělení zrušit. Tato možnost musí být technicky jednoduchá. Proces zrušení souhlasu musí být zdarma či na váš účet. Nezapomínejte snadné zrušení e-mailů uvádět v každém zaslaném obchodním sdělení.

 

Už víte jak obesílat své klienty e-maily, a to bez rizika. Sdílejte tyto cenné informace svým přátelům, kterým by mohly přijít také vhod.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Zapracujte přes léto na SEO, abyste v září zaujali přední pozice ve vyhledávačích

Podnikáte v oboru, kde je pro Vás stěžejní se dobře zviditelnit v organickém vyhledávání s koncem léta? Pak je ideální čas začít s přípravami a realizací podstatných úprav na Vašem webu. Jak na to a na co nezapomenout, to si ukážeme v tomto článku.

Celý článek
Zaujměte zákazníky v každé fázi nákupního procesu: See, Think, Do, Care

See-Think-Do-Care je výkonná marketingová metoda, která promění způsob, jakým komunikujete a prodáváte své cílové skupině. V tomto článku si postupně vysvětlíme jednotlivé fáze a nejvhodnější kanály pro každou z nich.

Celý článek
Affiliate marketing aneb Vydělávejte na provizích

Zajímá Vás affiliate marketing? A co to vlastně přesně znamená? Jak to celé funguje? A jaké jsou výhody i nevýhody? To se dozvíte právě teď.

Celý článek
Jak na reklamu na Facebooku

Uvažujete o reklamě na Facebooku a nevíte, jak začít? A co Vám vlastně reklama na sociální síti přinese? O tom si řekneme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top