E-mail marketing bez rizika

Posbírali jste na eshopu první kontakty a plánujete zařadit e-mail marketing do vašeho komunikačního mixu? Nevíte si rady, koho můžete oslovit a koho ne? Vyhněte se riziku. Čtěte dále a zjistěte, jaké možnosti při zasílání hromadných e-mailů máte a jaké povinnosti je třeba před prvním rozesláním newsletteru učinit.

Musím se registrovat na ÚOOÚ?

Často od našich klientů slýcháme: 

„Obchodní sdělení svým zákazníkům přeci mohu poslat. Poskytli mi své kontaktní údaje v objednávce. Nakoupili u mě. Vždyť to jsou moji zákazníci.“ 

Toto je mylná představa řady vlastníků eshopů. Zákon však hovoří jasně. Jako provozovatel eshopu jste povinen se registrovat na Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud chcete využívat databázi svých kontaktů k jiným obchodním aktivitám než k vyřízení objednávky. Tedy k aktivitám, které si sám zákazník neobjednal. Registrace na ÚOOÚ je zdarma a probíhá přes online registrační formulář. Úřad má 30 dní na vyřízení vaší žádosti. Až najdete své IČ ve veřejném registru, získáváte oprávnění rozesílat obchodní sdělení svým zákazníkům.

Jaké e-maily mohu posílat?

Přestože si klient zakoupil zboží na vašem eshopu a poskytl vám tak své kontaktní údaje, nemůžete mu zasílat jakákoliv obchodní sdělení. Můžete zasílat jen taková obchodní oznámení, která se týkají obdobných výrobků a služeb, jež u vás zákazník zakoupil. A to bez výslovného souhlasu zákazníka. Ten nemusí odškrtávat žádné checkboxy na eshopu. Stačí, že nakoupil.

Vymezení podobných výrobků či služeb je v praxi občas problematické zejména u eshopů, které mají četnou šíři kategorií a produktů. Například velké elektro obchody. Jestliže zákazník nakoupí playstation, vy mu nemůžete zasílat e-mail s nabídkou ledniček. Zkuste ho například informovat o nově naskladněných hrách vhodné pro tuto herní konzoli.

Chci obesílat všechny a vším

Pokud chcete zákazníka, co koupil playstation, obesílat e-mailem s ledničkami, je nutné získat jeho souhlas. Dle zákona má být souhlas prokazatelný a výslovný. Není tedy právně bezpečné ukrýt ho do obchodních podmínek a ty nechat klienta odsouhlasit před dokončením objednávky. Doporučujeme využít samostatný checkbox jasně říkající, že zákazník souhlasí, se zasílám obchodního sdělení.

Co platí pro všechna obchodní sdělení?

Tak či tak respektujte pravidla, která vycházejí z platných právních předpisů. Obchodní sdělení musí obsahovat zřetelnou možnost svůj souhlas se zasíláním obchodního sdělení zrušit. Tato možnost musí být technicky jednoduchá. Proces zrušení souhlasu musí být zdarma či na váš účet. Nezapomínejte snadné zrušení e-mailů uvádět v každém zaslaném obchodním sdělení.

 

Už víte jak obesílat své klienty e-maily, a to bez rizika. Sdílejte tyto cenné informace svým přátelům, kterým by mohly přijít také vhod.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Geografické cílení reklam v Google Ads

Chcete-li, aby Vaše reklamy byly co nejvíce efektivní, je dobré si určit geografické oblasti, ve kterých se reklama má zobrazovat. Zní to jako velmi jednoduché pravidlo, avšak ne vždy je to takto jednoduché. Vše si o této problematice povíme v tomto článku.

Celý článek
Atribuční modely aneb Složité cesty zákazníka

Zjistěte, jaké cesty k Vám přivádějí Vaše zákazníky dříve, než to udělá Vaše konkurence. Pokud patříte k těm, kteří o atribučních modelech ještě neslyšeli, pak právě pro Vás je tento článek.

Celý článek
Marketingový kalendář 2020

Připravte online strategie pro svůj business díky marketingovému kalendáři.

Celý článek
Remarketing - důležitý pomocník pro Váš marketing

V tomto článku si vysvětlíme pojem remarketing, podíváme se na jeho typy a řekneme si, jak s remarketingem začít.

Celý článek

Všechny kategorie

Top