E-commerce v červenci? Na mobilech

První polovinu prázdnin máme za sebou. Červenec utekl jako voda a školáci už pomalu mohou začít stříhat metr. A co e-commerce? Ta si vzala příklad z mladých, a tak trochu lenošila. Eshopy fičí i o prázdninách, o tom žádná. Ale vzdělávání, konference, meetingy? Nebojte se. Rozjedou se naplno opět v září.

Prahnete i v horkém létě po nějakých zajímavých informacích? Nezaháleli jsme a omrkli práci kolegů statistiků. Z jejich průzkumů lze vyčíst hodně zajímavá data.

Letní konverze z mobilů? V průměru o 30 % vyšší

Uvažovali jste nad tím, jestli v létě investovat do reklamy? V době, kdy se všichni toulají po světě anebo lenoší u vody? Podle průzkumu RTB House je odpověď jednoznačná. Ano. Investujte. Do mobilní reklamy. Ta se totiž přes letní období opravdu vyplatí. Zatímco desktopy zapadají doma prachem, mobily nemají čas odpočívat. Lidé i na cestách surfují po internetu. V červenci a srpnu se podíl mobilních konverzí navyšuje až o 36 %.

Loňský rok zaznamenal stejný trend i u českých uživatelů. Letní konverze z mobilních zařízení vzrostla v červenci o 20 % a v srpnu o 19 %. Co z toho vyplývá? Prázdninová mobilní kampaň je trefou do černého.

46,4 miliardy korun v kapsách eshopistů

Specialisté z Heureky přišli s prvotními odhady letošních tržeb. V první polovině roku Češi utratili na internetu neuvěřitelných 46,4 miliardy korun. Což je o celých 13 % víc, než touto dobou vloni. Jen pro zajímavost, tato suma se protočila před šesti lety za celý rok. Tržby sice nenarůstají mílovými kroky, ale nákupní trendy si udržují stále vysoký podíl oproti kamenným obchodům. Když to takhle půjde dál, rok 2017 by mohl pokořit hranici 115 miliard korun, tipují prognostici z APEK.

Češi prahnou po informacích

Zajímavá data vyplivl průzkum digitální agentury AITOM. Ta zjišťovala, čím se Češi na internetu baví nejvíce. A odpověď možná leckoho překvapila. 67 % lidí chodí na internet vyhledávat informace. Tipovali jste sociální sítě jako jasného vítěze žrouta online brouzdání? Tak trochu jste se trefili. Ovšem Facebook a ostatní socky získaly s 53 % bronzovou pozici. O celá čtyři procenta sociální sítě předhonila ještě e-mailová komunikace.

Co tato data říkají vám? Informujte své zákazníky. Tvořte obsah. Pište blog. O článcích je informujte e-mailem. Nakonec svůj obsah sdílejte na sociálních sítích. A pozornost publika máte v suchu.

Google brzdí vyskakovací reklamy

V červenci přišel Google s omezením otravných vyskakovacích reklam. Internetoví uživatelé chtějí brouzdat pohodlně a bez obav co na ně kde vyskočí. A Google tomu přizpůsobil umisťování reklam ve své inzertní síti AdSense. Pop-under okna na pozadí zatrhl úplně. Omezení se dočkala i pop-up okna. Nově bude Google tolerovat maximálně 3 pop-up na webu. Umístěná tak, aby nenarušovala uživateli plynulost pohybu po stránkách. Upřímně? Toto omezení vás mrzet nemusí. Vždyť lekat své zákazníky stejně určitě nemáte v úmyslu.

Tak. A teď už vás necháme odpočívat. Užijte si hezký srpen. A pokud myslíte, že trocha té statistiky by mohla upoutat i vaše známé, neváhejte a náš článek s nimi sdílejte.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru