E-mail marketing: 17 tipů na co nezapomenout
- Slevové kupóny či jiné vyvolání
akce nikdy nedávejte formou obrázku, ať jde akce zkopírovat. Zákazníci často
dělají v opisu chybu. Navíc nebudou mít z přepisu vůbec radost. Nezapomeňte
také doplnit kupón o CTA. Například „použít kupón“.
- Pokud do e-mailu umístíte konkrétní
produkty, na které chcete, aby čtenář klikl, nevynechejte opět CTA. Např. „zobrazit detail produktu“.
- Nejdůležitější CTA ať je pokud
možno vidět ihned po otevření e-mailu.
- Pozor na bílé písmo na obrázku.
Když se někomu nezobrazí obrázek, bílé písmo na bílém pozadí se těžko čte. Tedy
nezapomeňte nastavit jinou barvu pozadí, než je barva písma.
- Držte se ideální šířky šablony
600 px. Dá se dobře rozdělit na dva i tři sloupce.
- Vždy dávejte do horní části
hlavičky odkaz pro zobrazení e-mailu v prohlížeči.
- Vejděte se do maximální velikosti
kódu 100 kB.
- Před odesláním otestujte
zobrazování e-mailu na všech zařízeních.
- Responzivita je dnes standardem
každého e-mailu. Právě e-maily si lidé čtou cestou domů z práce ve svých
mobilech.
- Vždy zvolte vhodnou alternativu
fontu pro speciality v e-mailu, ať se čtenářům nezobrazuje ošklivý patkový
font.
- Do hlavičky patří top produkt
nebo banner s propagovanou akcí.
- Ikony sociálních sítí
v patičce jsou přehlížené. Raději se vyplatí udělat speciální obesílku na
propagaci sociálních sítí a vypíchnout třeba Facebook do hlavního banneru.
- Přidáním kontaktu na odborníka
zvyšujete důvěryhodnost e-mailu. Zákazník získá pocit, že v případě
problému se může obrátit na osobu, která danému oboru rozumí a dokáže mu
poradit.
- Když přidáváte hodnocení,
zveřejněte jméno zákazníka, který referenci napsal. Jde to důvěryhodnější.
- Dynamické prvky v e-mailu
zvyšují konverzi a zobrazíme vždy relevantní obsah pro uživatele. Např.
naposledy prohlédnuté produkty, nejprodávanější produkty, top produkty
z kategorie nebo třeba nejčtenější články.
- Přidávejte články, rady a tipy. Jak se o
produkt starat, na co si dávat pozor nebo k čemu produkt slouží.
- Do patičky patří vždy možnost odhlášení z emailingu.
V neposlední řadě vaše e-maily testujte. A uvědomte si, že A/B testování opravdu není jen o testování předmětu e-mailu!
Líbí se vám článek? Sdílejte ho s přáteli.