Facebook vyplatí 40 mil dolarů za lživé informace o dosahu svých reklam

Kalifornští inzerenti loni žalovali Facebook za to, že nadhodnotil dobu sledování videoreklam až o 900%.
Takováto informace tehdy zmátla marketingový průmysl - obrovský tlak na tvorbu “video-ads” a nesprávné informace o dosahu těchto videí totiž způsobil, že uživatelé pochybovali o vlastních metrikách.


Jak se to stalo

Facebook v roce 2016 zveřejnil podrobnosti o tom, jak sečetli dobu sledování videoreklam.
Zatímco “počet shlédnutí” do součtu zahrnoval všechna zobrazení daného příspěvku , “doba prohlížení” zahrnovala pouze dobu sledování, která trvala déle než tři sekundy.
Tím byla podstatná část rovnice výpočtu nerelevantní, a drasticky se nafoukl čas sledování i dosah těchto videoreklam.
Fadcebook svou vinu minulý týden uznal, a rozhodl se vyplatit 40 mil dolarů, aby urovnal soudní spor. Vyrovnání bude rozděleno mezi všechny společnosti zapojené do hromadné žaloby.




Zdroj: niemanlab.org

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Chcete mít více objednávek než kdy jindy? Odpověď je SEO

Podívejte se s námi na naši malou případovou studii, kdy jsme chirurgovi přinesli tolik pacientů, že nestíhal objednávat.

Celý článek
Google přestane zobrazovat stránky bez protokolu HTTPS

Pokud nebudete mít zabezpečený web, nebude vám fungovat remarketing. A pokud vám nefunguje remarketing, přicházíte o možné výdělky.

Celý článek

Všechny kategorie

Top