Facebook vyplatí 40 mil dolarů za lživé informace o dosahu svých reklam

Kalifornští inzerenti loni žalovali Facebook za to, že nadhodnotil dobu sledování videoreklam až o 900%.
Takováto informace tehdy zmátla marketingový průmysl - obrovský tlak na tvorbu “video-ads” a nesprávné informace o dosahu těchto videí totiž způsobil, že uživatelé pochybovali o vlastních metrikách.


Jak se to stalo

Facebook v roce 2016 zveřejnil podrobnosti o tom, jak sečetli dobu sledování videoreklam.
Zatímco “počet shlédnutí” do součtu zahrnoval všechna zobrazení daného příspěvku , “doba prohlížení” zahrnovala pouze dobu sledování, která trvala déle než tři sekundy.
Tím byla podstatná část rovnice výpočtu nerelevantní, a drasticky se nafoukl čas sledování i dosah těchto videoreklam.
Fadcebook svou vinu minulý týden uznal, a rozhodl se vyplatit 40 mil dolarů, aby urovnal soudní spor. Vyrovnání bude rozděleno mezi všechny společnosti zapojené do hromadné žaloby.




Zdroj: niemanlab.org

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Konec manuálních plateb v Google Ads

Věděli jste, že manuální platby v Google Ads již nejsou k dispozici? Google možnost této platby zrušil a již nemáme na výběr. Zůstala nám jediná možnost, a to automatické platby. Více se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Heureka mění podmínky pro služby ověřeno zákazníky

Máme pro Vás novinky, které přináší největší srovnávač zboží Heureka a to pěkně za čerstva. Jaké změny nastanou a jaká to bude změna pro zákazníka či inzerenta, se dozvíte právě teď. Co vše se tedy od 1. dubna 2021 mění?

Celý článek
Instagram chystá nové prohlížení Stories

Už to víte? Instagram testuje vertikální feed pro Stories. To tedy znamená swajpovat dolů a nahoru. Uvidíme, zda toto testování bude úspěšné a budeme si zvykat na nové listování.

Celý článek
Konec s modifikovanou volnou shodou v Google Ads

Máme pro Vás žhavou novinku, která se týká klíčových slov ve Vašich reklamách. Je to ukončení modifikované volné shody, kterou nahradí shoda frázová. Pojďme se podívat, kdy tato změna nastane a jak ovlivní Vaše kampaně.

Celý článek

Všechny kategorie

Top