Facebook vyplatí 40 mil dolarů za lživé informace o dosahu svých reklam

Kalifornští inzerenti loni žalovali Facebook za to, že nadhodnotil dobu sledování videoreklam až o 900%.
Takováto informace tehdy zmátla marketingový průmysl - obrovský tlak na tvorbu “video-ads” a nesprávné informace o dosahu těchto videí totiž způsobil, že uživatelé pochybovali o vlastních metrikách.


Jak se to stalo

Facebook v roce 2016 zveřejnil podrobnosti o tom, jak sečetli dobu sledování videoreklam.
Zatímco “počet shlédnutí” do součtu zahrnoval všechna zobrazení daného příspěvku , “doba prohlížení” zahrnovala pouze dobu sledování, která trvala déle než tři sekundy.
Tím byla podstatná část rovnice výpočtu nerelevantní, a drasticky se nafoukl čas sledování i dosah těchto videoreklam.
Fadcebook svou vinu minulý týden uznal, a rozhodl se vyplatit 40 mil dolarů, aby urovnal soudní spor. Vyrovnání bude rozděleno mezi všechny společnosti zapojené do hromadné žaloby.




Zdroj: niemanlab.org

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Novinky ze sociálních sítí za měsíc červen

A jsme tu opět s novinkami. Tento týden patří novinkám ze sociálních sítí. Facebook a Instagram nám stále přinášejí nová vylepšení. Proto Vám je každý měsíc přinášíme pěkně přehledně.

Celý článek
Marketingové novinky červen

Letošní první letní novinky z marketingu jsou tu. Měsíc utekl jako voda a čekají nás prázdniny plné dobrodružství. Tak ještě, než odjedete na dovolenou, přečtěte si, co je nového ve světě online marketingu.

Celý článek
Internetové vyhledávače Google vs. Seznam 2021

S dalším rokem tu máme opět srovnání dvou internetových vyhledávačů v České republice. Uvidíte sami, zda se za ten rok něco změnilo nebo jestli zůstává vše při starém. Přejeme Vám příjemné čtení.

Celý článek
Seznam chystá nejkomplexnější reklamní systém v Česku

Seznam chystá velkou novinku v podobě nového reklamního systému, který by pro Vás znamenal dost velkou úsporu času. Vše by se mělo zvládnout pouze na pár kliknutí a ušetřit velkou část administrativy.

Celý článek

Všechny kategorie

Top