Facebook vyplatí 40 mil dolarů za lživé informace o dosahu svých reklam

Kalifornští inzerenti loni žalovali Facebook za to, že nadhodnotil dobu sledování videoreklam až o 900%.
Takováto informace tehdy zmátla marketingový průmysl - obrovský tlak na tvorbu “video-ads” a nesprávné informace o dosahu těchto videí totiž způsobil, že uživatelé pochybovali o vlastních metrikách.


Jak se to stalo

Facebook v roce 2016 zveřejnil podrobnosti o tom, jak sečetli dobu sledování videoreklam.
Zatímco “počet shlédnutí” do součtu zahrnoval všechna zobrazení daného příspěvku , “doba prohlížení” zahrnovala pouze dobu sledování, která trvala déle než tři sekundy.
Tím byla podstatná část rovnice výpočtu nerelevantní, a drasticky se nafoukl čas sledování i dosah těchto videoreklam.
Fadcebook svou vinu minulý týden uznal, a rozhodl se vyplatit 40 mil dolarů, aby urovnal soudní spor. Vyrovnání bude rozděleno mezi všechny společnosti zapojené do hromadné žaloby.




Zdroj: niemanlab.org

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?

Všechny kategorie

Top