Geografické cílení reklam v Google Ads

Chcete-li, aby Vaše reklamy byly co nejvíce efektivní, je dobré určit, ve kterých lokalitách chcete svoji reklamu potenciálním zákazníkům zobrazit.  Například pokud chcete, aby se Vaše reklama zobrazovala pouze v Praze, zadáte Prahu jako lokalitu. Zní to jako velmi jednoduché pravidlo, avšak ne vždy je to takto jednoduché. Jak je to možné? To si povíme v tomto článku.

Může se Vám stát, že ačkoliv jste zadali, že chcete cílit pouze na Prahu (Google Ads umožňuje cílit nejen na Prahu, ale i na určitý okruh kolem ní) zjistíte, že jste nasbírali i jiná kliknutí než jen z oblastí, které jste při nastavování reklam definovali. V následujícím textu si rozebereme, jak tato „nechtěná kliknutí“, co nejvíce eliminovat.

Cílení Google Ads - webmium.cz

Nestačí pouze definovat cílovou oblast a popřípadě vyloučit oblasti, ve kterých nechceme, aby se reklama zobrazovala. Z rozšířeného nastavení lokalit máme v Google Ads na výběr z těchto možností.

  • Lidé, kteří se nacházejí v cílených místech nebo o ně projevili zájem. Při výběru této možnosti, kterou nám Google Ads nabízí jako doporučenou, se naše reklamy budou zobrazovat nejen lidem, kteří v Praze žijí nebo ji často navštěvují, ale i těm, kteří se o Prahu zajímají v souvislosti s Vaší reklamou. Uveďme si příklad. Dejme tomu, že provozujete krejčovství v Praze, a tedy cílíte pouze na Prahu. V přehledu, ale vidíte kliknutí i z jiných měst. Je to způsobeno tím, že uživatel vyhledávače Google zadal vyhledávací dotaz například „krejčovství Praha“. Podstatné je, že tento uživatel se fyzicky nenachází v Praze, ale může být kdekoliv jinde. Bude-li se tento uživatel nacházet například v Brně, kde zadá tento vyhledávací dotaz, Google jej započte do statistik jako kliknutí z Brna a to i v případě, že na něj necílíme nebo dokonce máme tuto lokalitu vyloučenou.
  • Lidé, kteří žijí v cílových lokalitách nebo je často navštěvují. Pokud chceme výše zmíněnému zabránit, musíme využít tuto volbu. Při této volbě je lhostejno, že se uživatel zajímá o naše reklamy, pokud se nenachází v lokalitě, na kterou cílíme. Jinými slovy se reklamy budou zobrazovat jen uživatelům, kteří se v dané lokalitě nachází a nebudou se zobrazovat uživatelům, kteří se při vyhledávání v dané lokalitě nenachází.
  • Uživatelé, kteří vyhledávají vaše cílové lokality. Při této volbě se reklamy zobrazí při zadání lokality do vyhledávání na Googlu. Pokud uživatel danou lokalitu nezadá, cílení se bude orientovat jeho fyzickou polohou.

Obdobně fungují i rozšířené možnosti vyloučení lokalit. Zde máme na výběr, ze dvou základních možností:

  • Vyloučení uživatelů, kteří se ve vyloučených lokalitách vyskytují – při volbě této možnosti se reklamy nebudou zobrazovat lidem, kteří se v dané oblasti s největší pravděpodobností nacházejí. Mimo tyto vyloučené lokality, se ale reklamy zobrazovat uživatelům budou. Chcete-li mít naprostou jistotu, že se reklamy budou zobrazovat například jen v Praze, je vhodné všechny ostatní lokality vyloučit a použít tuto volbu.
  • Vyloučení uživatelů, kteří se ve vyloučených lokalitách nacházejí nebo o ně projevili zájem – využijete-li tuto možnost, Vaše reklamy se nebudou zobrazovat uživatelům, kteří se ve vyloučených lokalitách nacházejí, ale ale nebudou se zobrazovat ani těm, kteří o ně projevili zájem.

 

Postřeh závěrem:

Při využívání chytrých kampaní, dbejte na to, aby se na Vašem eshopu či webové stránce nenacházela zmínka o lokalitě, na kterou nechcete cílit. Pokud byste měli na webu například zmínku o městě Brně, mohlo by se Vám stát, že chytrá kampaň bude na tuto oblast cílit i v případě, že máte cílené a vyloučené lokality perfektně ošetřeny.

V případě, že nemáte čas se tímto detailním nastavováním zaobírat, neváhejte nás kontaktovat na emailu info@webmium.cz nebo pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz. Rádi Vám s marketingovou kampaní a jejím cílením pomůžeme. Můžeme Vám udělat audit marketingové kampaně nebo kampaň rovnou převzít do našich profesionálních rukou a ušetřit Vám tak čas a náklady na kredit díky špatnému nastavení marketingové kampaně.



Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Zapracujte přes léto na SEO, abyste v září zaujali přední pozice ve vyhledávačích

Podnikáte v oboru, kde je pro Vás stěžejní se dobře zviditelnit v organickém vyhledávání s koncem léta? Pak je ideální čas začít s přípravami a realizací podstatných úprav na Vašem webu. Jak na to a na co nezapomenout, to si ukážeme v tomto článku.

Celý článek
Zaujměte zákazníky v každé fázi nákupního procesu: See, Think, Do, Care

See-Think-Do-Care je výkonná marketingová metoda, která promění způsob, jakým komunikujete a prodáváte své cílové skupině. V tomto článku si postupně vysvětlíme jednotlivé fáze a nejvhodnější kanály pro každou z nich.

Celý článek
Affiliate marketing aneb Vydělávejte na provizích

Zajímá Vás affiliate marketing? A co to vlastně přesně znamená? Jak to celé funguje? A jaké jsou výhody i nevýhody? To se dozvíte právě teď.

Celý článek
Jak na reklamu na Facebooku

Uvažujete o reklamě na Facebooku a nevíte, jak začít? A co Vám vlastně reklama na sociální síti přinese? O tom si řekneme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top