Geografické cílení reklam v Google Ads

Chcete-li, aby Vaše reklamy byly co nejvíce efektivní, je dobré určit, ve kterých lokalitách chcete svoji reklamu potenciálním zákazníkům zobrazit.  Například pokud chcete, aby se Vaše reklama zobrazovala pouze v Praze, zadáte Prahu jako lokalitu. Zní to jako velmi jednoduché pravidlo, avšak ne vždy je to takto jednoduché. Jak je to možné? To si povíme v tomto článku.

Může se Vám stát, že ačkoliv jste zadali, že chcete cílit pouze na Prahu (Google Ads umožňuje cílit nejen na Prahu, ale i na určitý okruh kolem ní) zjistíte, že jste nasbírali i jiná kliknutí než jen z oblastí, které jste při nastavování reklam definovali. V následujícím textu si rozebereme, jak tato „nechtěná kliknutí“, co nejvíce eliminovat.

Cílení Google Ads - webmium.cz

Nestačí pouze definovat cílovou oblast a popřípadě vyloučit oblasti, ve kterých nechceme, aby se reklama zobrazovala. Z rozšířeného nastavení lokalit máme v Google Ads na výběr z těchto možností.

  • Lidé, kteří se nacházejí v cílených místech nebo o ně projevili zájem. Při výběru této možnosti, kterou nám Google Ads nabízí jako doporučenou, se naše reklamy budou zobrazovat nejen lidem, kteří v Praze žijí nebo ji často navštěvují, ale i těm, kteří se o Prahu zajímají v souvislosti s Vaší reklamou. Uveďme si příklad. Dejme tomu, že provozujete krejčovství v Praze, a tedy cílíte pouze na Prahu. V přehledu, ale vidíte kliknutí i z jiných měst. Je to způsobeno tím, že uživatel vyhledávače Google zadal vyhledávací dotaz například „krejčovství Praha“. Podstatné je, že tento uživatel se fyzicky nenachází v Praze, ale může být kdekoliv jinde. Bude-li se tento uživatel nacházet například v Brně, kde zadá tento vyhledávací dotaz, Google jej započte do statistik jako kliknutí z Brna a to i v případě, že na něj necílíme nebo dokonce máme tuto lokalitu vyloučenou.
  • Lidé, kteří žijí v cílových lokalitách nebo je často navštěvují. Pokud chceme výše zmíněnému zabránit, musíme využít tuto volbu. Při této volbě je lhostejno, že se uživatel zajímá o naše reklamy, pokud se nenachází v lokalitě, na kterou cílíme. Jinými slovy se reklamy budou zobrazovat jen uživatelům, kteří se v dané lokalitě nachází a nebudou se zobrazovat uživatelům, kteří se při vyhledávání v dané lokalitě nenachází.
  • Uživatelé, kteří vyhledávají vaše cílové lokality. Při této volbě se reklamy zobrazí při zadání lokality do vyhledávání na Googlu. Pokud uživatel danou lokalitu nezadá, cílení se bude orientovat jeho fyzickou polohou.

Obdobně fungují i rozšířené možnosti vyloučení lokalit. Zde máme na výběr, ze dvou základních možností:

  • Vyloučení uživatelů, kteří se ve vyloučených lokalitách vyskytují – při volbě této možnosti se reklamy nebudou zobrazovat lidem, kteří se v dané oblasti s největší pravděpodobností nacházejí. Mimo tyto vyloučené lokality, se ale reklamy zobrazovat uživatelům budou. Chcete-li mít naprostou jistotu, že se reklamy budou zobrazovat například jen v Praze, je vhodné všechny ostatní lokality vyloučit a použít tuto volbu.
  • Vyloučení uživatelů, kteří se ve vyloučených lokalitách nacházejí nebo o ně projevili zájem – využijete-li tuto možnost, Vaše reklamy se nebudou zobrazovat uživatelům, kteří se ve vyloučených lokalitách nacházejí, ale ale nebudou se zobrazovat ani těm, kteří o ně projevili zájem.

 

Postřeh závěrem:

Při využívání chytrých kampaní, dbejte na to, aby se na Vašem eshopu či webové stránce nenacházela zmínka o lokalitě, na kterou nechcete cílit. Pokud byste měli na webu například zmínku o městě Brně, mohlo by se Vám stát, že chytrá kampaň bude na tuto oblast cílit i v případě, že máte cílené a vyloučené lokality perfektně ošetřeny.

V případě, že nemáte čas se tímto detailním nastavováním zaobírat, neváhejte nás kontaktovat na emailu info@webmium.cz nebo pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz. Rádi Vám s marketingovou kampaní a jejím cílením pomůžeme. Můžeme Vám udělat audit marketingové kampaně nebo kampaň rovnou převzít do našich profesionálních rukou a ušetřit Vám tak čas a náklady na kredit díky špatnému nastavení marketingové kampaně.



Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek
Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

Pokud zakládáte kampaň v Nákupech v Google Ads, máte na výběr ze dvou variant. První variantou je standardní kampaň v Nákupech, druhou variantou je chytrá nákupní kampaň od Googlu. V čem se liší?

Celý článek
Proč se zaměřit na sílu reklam?

Síla reklam je zpětnou vazbou pro inzerenta při vytváření responzivních reklam. Udává jednak rozmanitost a také atraktivitu textu reklam. Dnes si ukážeme, kde se s tímto ukazatelem můžeme setkat a k čemu je nám prospěšný.

Celý článek
Nastavení nabídek v Google Ads

Nevíte, jaké jsou možnosti v nastavení automatických strategií v Google Ads? Připravili jsme pro Vás přehled všech nabídek, které jsou k dispozici. Společně si je projdeme a vysvětlíme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top