Google Agency Day 2018

Google Agency Day je takový malý velký svátek pro všechny online marketingové agentury. O tom, že Googláci tyhle akce umí, jsme se přesvědčili už vloni, kdy byl celý den laděn sportovní formou.

A letos? Sešli jsme se v bývalé čističce odpadních vod. Hodně zajímavé prostředí. Sem se musíte zajít podívat. I my si prohlédli celý areál a dozvěděli se, jak se v Praze do roku 1967 čistila voda. Prohlídkový okruh jsme měli trochu zkrácený, protože se tu právě natáčí film s Orlandem Bloomem. Celkově je čistička mezi filmaři dost populární. Točili se tu filmy jako Mission Impossible, Bídníci nebo Šakalí léta. Jestli jste stejní filmoví nadšenci jako já, mrkněte na celý seznam filmů z Pražské čistírny a klidně si o víkendu dejte filmový maraton. Teď už zpátky ke Google Agency Day.

Google Elevator a ohlédnutí za rokem 2017

Loňský rok jsme se programu Elevator samozřejmě účastnili. A právě na této prima akci převzali certifikát o jeho splnění. Je nám ctí zařadit se mezi 19 českých a 11 slovenských agentur, které se touto „pečetí“ mohou pyšnit. Sejít se všemi ostatními Elevatory bylo velmi inspirativní. Navzájem jsme si předali své postřehy a znalosti. Taková zkušenost je k nezaplacení.

Rok mobilu a videa

Online prostředí v roce 2017 nejvíce ovlivnila videa a mobilní zařízení. Statistiky hovoří jasně:

  • 42% vyhledávání přichází z mobilních zařízení. Mít web připravený pro mobil je velmi důležité. A bude ještě důležitější!
  • 50 % nákladů na propagaci míří do onlinu.
  • 67 % populace je na YouTube. Lidí ve věku do 42 let dokonce plných 90 %. Je tohle vaše cílové publikum? Pak zaměřte svoji pozornost právě na YouTube.
  • Sledovanost videí překročila hranici 2 miliard shlédnutí měsíčně.
  • Pokud se stránka na mobilu načítá déle než 7 sekund, hrozí, že až polovina uživatelů web opustí. Takhle pomalých stránek je v ČR více než 60 %. Nejvyšší čas to změnit.

Online novinky 2018

Rok 2018 bude hlavně zaměřen na umělou inteligenci a automatizaci, která by měla zlepšovat procesy v IT. Od marketingu až po logistiku.

Zajímavou myšlenku přinesli z MALLu, kde si myslí, že zákazník by si neměl vybírat dopravu sám. Tu by mu měl doporučit systém s ohledem k dané situaci a vytíženosti přepravců a jejich spolehlivosti v daném regionu. Myšlenka je to zajímavá. Ale já osobně mám pořád rád možnost volby.

Jedna zásadní změna nás letos čeká u Google vyhledávače. Je jí hlavní indexace podle mobilní stránky. Kromě správného rozložení bude organik ovlivňovat i rychlost načítání webu. To se dotkne i placené návštěvnosti. Opět další důvod, proč být online mobilní.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru