Nový reklamní formát: Google Gallery Ads

V poslední době se nám s novinkami od společnosti Google roztrhl pytel. Její zaměstnanci opravdu nezahálí, a tak přichází s další novinkou, která se týká internetové platformy Google Ads. V následujícím textu se společně podíváme, co nového si pro nás Google připravil. 

V týdnu od 4. 3. 2020 můžete začít propagovat své zboží v rámci Google nákupů i v Gmailu, to už jistě víte. Co ale možná ještě nevíte je to, že Google připravuje nový reklamní formát Google Gallery Ads. V následujícím textu si tuto novinku v krátkosti představíme.

Google Gallery Ads Webmium

Jedná se o reklamní formát složený z několika obrázků, mezi kterými může uživatel listovat. Inzerenti můžou nahrát minimálně 4 a maximálně 8 obrázků, kterými mohou propagovat svoji službu nebo produkt. Pokud zde spatřujete jistou „podobnost“ mezi Google Gallery Ads a reklamním formátem Carousel, který nabízí společnost Facebook, pak máte pravdu. Opravdu jistou míru shody u obou těchto formátů reklamy lze nalézt. Jak jistě správně tušíte, nový reklamní formát není jen o obrázcích, ale jeho součástí budou i tři nadpisy, podobně jako u textových reklam.

Na co byste měli u nového formátu zaměřit pozornost?

  • Gallery reklama se zobrazí jen na prvním místě. Jinými slovy se v aukci soutěží o jedno volné místo pro reklamu tohoto formátu, poté následují až tři klasické textové reklamy.
  • Pokud tedy máte připravenou reklamu Gallery Ads a získáte první pozici, zobrazí se právě tato reklama. Pokud obsadíte nižší pozice, zobrazí se Vaše textové reklamy. Stejný případ nastane, pokud vyhrajete první pozici v aukci a nemáte připravenou reklamu Gallery Ads.
  • Liší se i způsob platby. Na rozdíl od jiných formátů, kde platíte za kliknutí, zde si můžete vybrat mezi platbou za kliknutí a prolistováním obrázků (více než 3).
  • Inzerent platí pouze jednou, a to i v případě, že uživatel prolistuje více než tři obrázky a poté klikne na reklamu.
  • A nakonec to nejdůležitější. Tento nový typ reklamy je (zatím) připraven pouze pro mobilní zařízení, přičemž rozhodně není vyloučeno, že v budoucnu ho bude možné použít i pro počítače.

Lze očekávat, že Google bude postupně zveřejňovat nové informace týkající se tohoto reklamního formátu a je téměř jisté, že bude i v této novince postupně docházet k úpravám, ruku v ruce s tím, jak budou jednotliví uživatelé tento nový reklamní formát testovat.  Ostatně ještě není přesně známo, kdy se můžeme na novinku těšit. Google pouze oznámil, že nový reklamní formát plánuje spustit během letošního roku. Na to, o kolik zvýší tento typ reklamy úspěšnost Vaší kampaně, si tedy budete muset ještě nějakou chvíli počkat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru