Google vs. Seznam

Google a Seznam – dva názvy, které zná snad úplně každý. Jsou to dva nejoblíbenější vyhledávače v Česku. A zároveň dva velcí konkurenti, kteří vedou nekonečný souboj. Jak jeden, tak druhý mají samozřejmě své příznivce a každý z nich má něco, co ten druhý ne.

Jak si vedou v roce 2020?

Zhruba ještě před 6 lety byl tento souboj velice vyrovnaný. Mohli jsme vidět, že se Seznam velmi dlouho držel a odolával svému konkurentovi spoustu let. Ovšem postupem času začal Google nabírat na síle a Seznamu ukrajovat čím dál více procent z koláče. Aktuálně je tento poměr 76:24 ve prospěch Googlu. Pro Seznam to ale není vůbec žádná ostuda. Musíme si totiž uvědomit, že Seznam je „pouze“ český vyhledávač, kdežto Google je silný konkurent z Ameriky. Seznam je tedy velice silný hráč a dokonce vznikl o dva roky dříve než Google. To, že Seznam dokáže konkurovat tak silnému protivníkovi, je celkem ojedinělé. Bohužel ale nedokázal držet krok na vývoji nových algoritmů Googlu, které přinášejí lepší výsledky vyhledávání. Google má totiž špičkový algoritmus a ten lépe rozumí datům uživatelů. Co se týče mobilního vyhledávání, které je v dnešní době absolutně TOP, Google vede drtivě 83:17. Na počítačích je tento poměr 71:29 a na tabletech 70:30. Oboje ve prospěch Googlu. Je samozřejmě potřeba brát v úvahu, že všechna čísla jsou orientační.

google vs seznam webmium

Který vyhledávač zvolit pro Vaši inzerci?

Google nabízí portál Google Ads a Seznam portál Sklik. Který z nich zvolit a proč? Na tuto otázku asi není jednoznačná odpověď. Vše záleží na mnoha a mnoha okolnostech. Oba dva portály mají své výhody i nevýhody. Ideální volbou je zkombinovat oba dva portály a inzerovat jak na Seznamu, tak na Googlu.

Google Ads

Google je největší vyhledávač, proto i jeho reklamní systém je velice propracovaný a poskytuje obrovské množství funkcí a nástrojů pro efektivní vytváření kampaní. Reklamy se zobrazují jak na Googlu, tak na jeho partnerských webech. Díky tomu a díky vysokému podílu vyhledávání bude mít Vaše reklama široký zásah. To s sebou ovšem zase nese tu nevýhodu, že je v oblasti reklamy velice vysoká konkurence. Možnost podpory také není tak široká jako třeba u Seznamu a osobní kontakt se řeší pouze přes certifikované partnery. Ale i přesto všechno jsou ty pozitiva opravdu velká a převyšují negativa.

google vs seznam webmium

Sklik

Výhodou je jednodušší, ale zase ne tak rozmanité množství nastavení. Protože je poměr vyhledávání menší než u Googlu, nebude mít reklama tak velký zásah. Ovšem i tak reklamy na Skliku osloví obrovskou spoustu uživatelů. Dalo by se říci, že pokud chcete oslovit dříve narozenou generaci, je Sklik vhodnou volbou. A protože se jedná o českou firmu, možnosti podpory jsou mnohem rozmanitější včetně osobního kontaktu s obchodními zástupci.

Oba dva portály jsou flexibilní a svým klientům přinášejí skvělé výsledky a co je pro jednoho výhoda, je pro druhého nevýhoda a naopak. Proto je ideální variantou inzerovat na obou portálech. Můžete si to vyzkoušet Vy sami.  Každopádně velice důležitým faktorem je to, jakým způsobem je reklama nastavená, jak je kreativní a jak moc dokáže potencionálního zákazníka zaujmout. Tento krok už je ve Vašich rukou.

google vs seznam webmium

U nás doma je to vyrovnané 1:1. A jak to máte vy? Google nebo Seznam? 

Zaujala Vás reklama na Googlu nebo Seznamu? Potřebujete poradit s nastavením nebo rovnou nastavit celou kampaň? Pak nám napište e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Google vs. Seznam

Zajímá Vás, jak si vedou ve vyhledávání dva největší internetové vyhledávače v Česku? Který z nich se těší větší oblibě a na kterém je výhodnější inzerovat? To vše se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Změna v přehledech míst v Google Ads aneb Konec geografickému a zeměpisnému přehledu

Google nezahálí a zavádí jednu novinku za druhou. Možná jste si již všimli, že došlo k další změně u kampaní v Google Ads, tentokrát v geografickém přehledu míst. Pojďte se teď s námi podívat, jak tato změna vypadá v praxi.

Celý článek
Google Ads chystá změny v zobrazování vyhledávacích dotazů

Google si pro nás přichystal další novinku, tentokrát jde o úpravu zobrazování vyhledávacích dotazů v účtech Google Ads. Chcete vědět více? Pak čtěte dnešní článek.

Celý článek
Výpadek reklam na Facebooku? Ads Status Page

Máte kampaně na Facebooku a trápí Vás občasné výpadky sociálních sítí? Nevěste hlavu, Facebook spustil stránku, kde neustále informuje o poruchách, které se týkají jeho služeb.

Celý článek

Všechny kategorie

Top