Horší skóre kvality kvůli vyskakovacím oknům

Na mobilních telefonech probíhá více jak polovina veškerého vyhledávání na internetu. Není se tedy čemu divit, že Google se po řadě novinek, které nám v předchozích dnech a týdnech představil, zaměřil na zvýšení komfortu uživatelů, kteří vyhledávají na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřil na obtěžující vyskakující okna a začal je penalizovat.

Možná Vás teď napadla otázka, která okna jsou brána jako obtěžující. V zásadě taková vyskakující okna můžeme rozdělit do tří skupin.

  • Okna, která zakrývají větší část stránky, a která brání uživateli v zobrazení obsahu.
  • Bannery, které musí uživatel vypnout, aby se dostal na požadovaný obsah.
  • A konečně okna, která je nutné přerolovat, aby se uživatel dostal k obsahu.
Skore kvality, vyskakovací okna, Webmium

V této fázi článků přichází to podstatné. Pokud již máte na webu vyskakovací okna, popsaná výše, je vhodné odstranit je, nebo alespoň upravit tak, aby nezakrývala větší část stránky s obsahem. Pokud tak neučiníte, pravděpodobně to bude mít zásadní dopad na hodnocení Vašeho webu a tím i Vašich reklam v Google Ads, protože pokud Google takové okno na Vašem webu identifikuje, s velkou pravděpodobností to bude mít vliv i na skóre PPC reklamy.  Platí, že čím nižší skóre kvality, tím nižší efektivita online reklamy.  Vyšší skóre kvality rovněž může vést k nezanedbatelnému snížení nákladů na reklamu.

Ne všechna vyskakovací okna jsou Googlem brána jako obtěžující. Pokud máte na webu vyskakovací okno, které uživatele například informuje o využívání cookies, tak můžete být naprosto v klidu. Žádná penalizace Vám v tomto případě nehrozí.

Závěrem

Závěrem je nutné doplnit, že obtěžující vyskakovací okna nejsou jediným faktorem, který ovlivňuje skóre kvality. Mezi další můžeme zařadit například rychlost načítání stránek, očekávanou míru prokliku, kvalitu zobrazované reklamy nebo třeba dojem ze vstupní stránky. Ale o tom až někdy příště.

Váháte, zda Váš web splňuje požadovaná kritéria pro pozitivní hodnocení vyhledávači? Chcete ho zkontrolovat a poradit, co ještě můžete vylepšit? Pak nás zkontaktujte prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak (ne)definovat klíčová slova

Mnozí z Vás jistě vědí, že vyhledávací kampaň je postavena na klíčových slovech, která určují, na jaké dotazy se budou Vaše reklamy zobrazovat. Vyhledávací kampaň s pomocí klíčových slov Vám pomůže rychle a efektivně propagovat Vaše výrobky či služby.

Celý článek
Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Ti, kdo spravují kampaně v Google Ads vědí, že jedním z typů kampaně, kterou můžete v tomto inzertním systému vytvořit, je kampaň ve vyhledávací síti, která funguje mimo jiné na principu klíčových slov a textových inzerátů.

Celý článek
Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Mnozí z Vás už jistě zaznamenali “novinku”, kterou Google chystá k 30. červnu roku 2022. Od tohoto data budou responzivní reklamy ve vyhledávání jediným typem reklam ve vyhledávání, které bude možné vytvářet a upravovat.

Celý článek
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top