Horší skóre kvality kvůli vyskakovacím oknům

Na mobilních telefonech probíhá více jak polovina veškerého vyhledávání na internetu. Není se tedy čemu divit, že Google se po řadě novinek, které nám v předchozích dnech a týdnech představil, zaměřil na zvýšení komfortu uživatelů, kteří vyhledávají na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřil na obtěžující vyskakující okna a začal je penalizovat.

Možná Vás teď napadla otázka, která okna jsou brána jako obtěžující. V zásadě taková vyskakující okna můžeme rozdělit do tří skupin.

  • Okna, která zakrývají větší část stránky, a která brání uživateli v zobrazení obsahu.
  • Bannery, které musí uživatel vypnout, aby se dostal na požadovaný obsah.
  • A konečně okna, která je nutné přerolovat, aby se uživatel dostal k obsahu.
Skore kvality, vyskakovací okna, Webmium

V této fázi článků přichází to podstatné. Pokud již máte na webu vyskakovací okna, popsaná výše, je vhodné odstranit je, nebo alespoň upravit tak, aby nezakrývala větší část stránky s obsahem. Pokud tak neučiníte, pravděpodobně to bude mít zásadní dopad na hodnocení Vašeho webu a tím i Vašich reklam v Google Ads, protože pokud Google takové okno na Vašem webu identifikuje, s velkou pravděpodobností to bude mít vliv i na skóre PPC reklamy.  Platí, že čím nižší skóre kvality, tím nižší efektivita online reklamy.  Vyšší skóre kvality rovněž může vést k nezanedbatelnému snížení nákladů na reklamu.

Ne všechna vyskakovací okna jsou Googlem brána jako obtěžující. Pokud máte na webu vyskakovací okno, které uživatele například informuje o využívání cookies, tak můžete být naprosto v klidu. Žádná penalizace Vám v tomto případě nehrozí.

Závěrem

Závěrem je nutné doplnit, že obtěžující vyskakovací okna nejsou jediným faktorem, který ovlivňuje skóre kvality. Mezi další můžeme zařadit například rychlost načítání stránek, očekávanou míru prokliku, kvalitu zobrazované reklamy nebo třeba dojem ze vstupní stránky. Ale o tom až někdy příště.

Váháte, zda Váš web splňuje požadovaná kritéria pro pozitivní hodnocení vyhledávači? Chcete ho zkontrolovat a poradit, co ještě můžete vylepšit? Pak nás zkontaktujte prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Chytrá strategie CPA

Chytrá strategie CPA neboli cost per action. To znamená cena za akvizici, kterou může být konverze. CPA je jedna z marketingových automatizovaných strategií. Kdy je vhodné ji použít a kdy naopak ne a jaké má výhody nebo nevýhody si přečtete zrovna teď.

Celý článek
Změna v přehledech míst v Google Ads aneb Konec geografickému a zeměpisnému přehledu

Google nezahálí a zavádí jednu novinku za druhou. Možná jste si již všimli, že došlo k další změně u kampaní v Google Ads, tentokrát v geografickém přehledu míst. Pojďte se teď s námi podívat, jak tato změna vypadá v praxi.

Celý článek
Optimalizujte zdroje produktů. My Vám řekneme proč

Google zavádí novinku v Nákupech, kde nově u produktů začíná zobrazovat “Materiál”. Více o novince v dnešním článku.

Celý článek
Merchant center bude vyžadovat atribut popisu-description

Google Merchant Center si pro nás připravil novinku, která by měla do budoucna usnadnit uživatelům získávání informací o prodávaných produktech, aby byly z reklamy patrné na první pohled. Více o chystané novince v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top