Horší skóre kvality kvůli vyskakovacím oknům

Na mobilních telefonech probíhá více jak polovina veškerého vyhledávání na internetu. Není se tedy čemu divit, že Google se po řadě novinek, které nám v předchozích dnech a týdnech představil, zaměřil na zvýšení komfortu uživatelů, kteří vyhledávají na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřil na obtěžující vyskakující okna a začal je penalizovat.

Možná Vás teď napadla otázka, která okna jsou brána jako obtěžující. V zásadě taková vyskakující okna můžeme rozdělit do tří skupin.

  • Okna, která zakrývají větší část stránky, a která brání uživateli v zobrazení obsahu.
  • Bannery, které musí uživatel vypnout, aby se dostal na požadovaný obsah.
  • A konečně okna, která je nutné přerolovat, aby se uživatel dostal k obsahu.
Skore kvality, vyskakovací okna, Webmium

V této fázi článků přichází to podstatné. Pokud již máte na webu vyskakovací okna, popsaná výše, je vhodné odstranit je, nebo alespoň upravit tak, aby nezakrývala větší část stránky s obsahem. Pokud tak neučiníte, pravděpodobně to bude mít zásadní dopad na hodnocení Vašeho webu a tím i Vašich reklam v Google Ads, protože pokud Google takové okno na Vašem webu identifikuje, s velkou pravděpodobností to bude mít vliv i na skóre PPC reklamy.  Platí, že čím nižší skóre kvality, tím nižší efektivita online reklamy.  Vyšší skóre kvality rovněž může vést k nezanedbatelnému snížení nákladů na reklamu.

Ne všechna vyskakovací okna jsou Googlem brána jako obtěžující. Pokud máte na webu vyskakovací okno, které uživatele například informuje o využívání cookies, tak můžete být naprosto v klidu. Žádná penalizace Vám v tomto případě nehrozí.

Závěrem

Závěrem je nutné doplnit, že obtěžující vyskakovací okna nejsou jediným faktorem, který ovlivňuje skóre kvality. Mezi další můžeme zařadit například rychlost načítání stránek, očekávanou míru prokliku, kvalitu zobrazované reklamy nebo třeba dojem ze vstupní stránky. Ale o tom až někdy příště.

Váháte, zda Váš web splňuje požadovaná kritéria pro pozitivní hodnocení vyhledávači? Chcete ho zkontrolovat a poradit, co ještě můžete vylepšit? Pak nás zkontaktujte prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
LinkedIn testuje formát Stories

Také Vás zajímá, co nového se chystá ve světě sociálních sítí? Pak Vám nesmí uniknout novinka, kterou si pro nás připravuje profesní sociální síť LinkedIn.

Celý článek
Horší skóre kvality kvůli vyskakovacím oknům

Máte na Vaších webových stránkách vyskakovací okna? Pak byste měli zpozornět. V dnešním článku se dozvíte, jak vyskakovací okna ovlivňují hodnocení kvality Vašeho webu vyhledávači.

Celý článek
Sklik má nový konverzní kód

Bojujete s nepřesným měřením konverzí? S Sklikem už nemusíte, protože si pro nás připravil novinku v podobě nového přesnějšího konverzního kódu. Více v článku.

Celý článek
Google Chrome rozšiřuje snahu o blokování reklam ve videu

Pojďme se společně podívat na další snahy o blokování reklam ze strany společnosti Google, tentokrát v oblasti videí.

Celý článek

Všechny kategorie

Top