Influenceři = problém pro vaši značku?

Mediaguru.cz upozornil na to, že spolupráce s influencery je ještě o trochu složitější, než by se mohlo zdát.

V polovině října proběhla konference Influencering, na které dostala slovo i právnička Andrea Pavelcová z advokátní kanceláře eLegal.
Ta objasnila, že spolupráce s influencery bývá problémová nejen kvůli nevhodné prezentaci produktů, ale zejména kvůli možnému porušení zákona.
Bavíme se např. o klamání spotřebitele, porušení autorského práva či třeba nekalou soutěž.


Pokud influencer ve svém příspěvku prohlásí koženkové boty za kožené a k tomu přidá 30% slevu, která se nebude konat, jedná se o klamání spotřebitele.
V případě, že do svého videa nahraje bez svolení cizí hudbu, jedná se o zásah do autorských práv.
A pokud někdo tvrdí, že ten daný produkt je skoro takový jako od Nike, může jít o nekalou soutěž
."

Reklama nesmí ohrožovat ani psychický a morální vývoj dítěte, tudíž třeba takovou soutěž na Instagramu o plastiku prsou lze tak brát jako ohrožující.

Co se může stát?

Kvůli pochybení influencerů (anebo nedodání potřebných pravidel a podkladů ze strany značky) probíhá několik správních řízení.
V jistých případech již byla udělena i pokuta. Sice nepříliš vysoká, ale nejhorší je, že se to může dostat do médií a vaší značce to poškodí reputaci,“ podotkla Andrea Pavelcová.

Jaký je tedy správný postup?

Nedílnou součástí smlouvy, kterou byste s influencery měli uzavřit, je i pojistka v podobě smluvní pokuty, například v hodnotě 10 či 20 % celkové částky.
Zde je potřeba myslet na to, že pokuty nejde žádat po někom, s kým spolupracujete na základě dohody o provedení práce. Proto influencery berte radši na IČO,“ radí Pavelcová.

Zdroj: mediaguru.cz

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Social Media
Moc a bezmoc sociálních sítí

Všichni máme účet na Facebooku, Instagramu a na dalších sociálních sítích. Jaký vliv ale mají sociální sítě na naše chování, jak ovlivňují naše vztahy a chování? Pojďme se na to společně podívat.

Celý článek
Dynamické reklamy na Facebooku

Co jsou dynamické reklamy? Jedná se o jeden z nejúčinnějších typů kampaní na sociálních sítích, kterými můžete cílit na Vaši cílovou skupinu. Pojďme se teď podívat na to, jak vlastně vypadají a jak fungují.

Celý článek
Efektivnější a snazší práce s vlastními seznamy zákazníků

Novinka, která Vám pomůže zjednodušit Vaši práci se seznamy zákazníků. Přečtěte si, jak funguje, v čem Vám bude prospěšná a co všechno umí. Google se nám snaží neustále práci zjednodušovat a vylepšovat své funkce. Tak pojďme na to.

Celý článek
Nano, mikro, makro a mega influenceři. Jakého si vlastně vybrat?

Influencer. To je člověk, který má za úkol nás ovlivnit tím, že propaguje určitou službu nebo produkt. Dnešní mládež by v dospělosti chtěla být právě influencerem. Ale co všechno za touto prací stojí a je vše opravdu tak jednoduché, jak se zdá? Na to se podíváme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top