Influenceři = problém pro vaši značku?

Mediaguru.cz upozornil na to, že spolupráce s influencery je ještě o trochu složitější, než by se mohlo zdát.

V polovině října proběhla konference Influencering, na které dostala slovo i právnička Andrea Pavelcová z advokátní kanceláře eLegal.
Ta objasnila, že spolupráce s influencery bývá problémová nejen kvůli nevhodné prezentaci produktů, ale zejména kvůli možnému porušení zákona.
Bavíme se např. o klamání spotřebitele, porušení autorského práva či třeba nekalou soutěž.


Pokud influencer ve svém příspěvku prohlásí koženkové boty za kožené a k tomu přidá 30% slevu, která se nebude konat, jedná se o klamání spotřebitele.
V případě, že do svého videa nahraje bez svolení cizí hudbu, jedná se o zásah do autorských práv.
A pokud někdo tvrdí, že ten daný produkt je skoro takový jako od Nike, může jít o nekalou soutěž
."

Reklama nesmí ohrožovat ani psychický a morální vývoj dítěte, tudíž třeba takovou soutěž na Instagramu o plastiku prsou lze tak brát jako ohrožující.

Co se může stát?

Kvůli pochybení influencerů (anebo nedodání potřebných pravidel a podkladů ze strany značky) probíhá několik správních řízení.
V jistých případech již byla udělena i pokuta. Sice nepříliš vysoká, ale nejhorší je, že se to může dostat do médií a vaší značce to poškodí reputaci,“ podotkla Andrea Pavelcová.

Jaký je tedy správný postup?

Nedílnou součástí smlouvy, kterou byste s influencery měli uzavřit, je i pojistka v podobě smluvní pokuty, například v hodnotě 10 či 20 % celkové částky.
Zde je potřeba myslet na to, že pokuty nejde žádat po někom, s kým spolupracujete na základě dohody o provedení práce. Proto influencery berte radši na IČO,“ radí Pavelcová.

Zdroj: mediaguru.cz

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
LinkedIn testuje formát Stories

Také Vás zajímá, co nového se chystá ve světě sociálních sítí? Pak Vám nesmí uniknout novinka, kterou si pro nás připravuje profesní sociální síť LinkedIn.

Celý článek
Horší skóre kvality kvůli vyskakovacím oknům

Máte na Vaších webových stránkách vyskakovací okna? Pak byste měli zpozornět. V dnešním článku se dozvíte, jak vyskakovací okna ovlivňují hodnocení kvality Vašeho webu vyhledávači.

Celý článek
Sklik má nový konverzní kód

Bojujete s nepřesným měřením konverzí? S Sklikem už nemusíte, protože si pro nás připravil novinku v podobě nového přesnějšího konverzního kódu. Více v článku.

Celý článek
Google Chrome rozšiřuje snahu o blokování reklam ve videu

Pojďme se společně podívat na další snahy o blokování reklam ze strany společnosti Google, tentokrát v oblasti videí.

Celý článek

Všechny kategorie

Top