Instagram nastavil věkovou hranici

Instagram už si nehraje na mrtvého brouka, a po devíti letech konečně přijímá větší odpovědnost za ochranu nezletilých dětí.
Od nynějška budou noví uživatelé muset zadat datum narození, uživatelé mladší 13 let se nebudou moci zaregistrovat. Toto opatření se ovšem nebude týkat již registrovaných uživatelů, a tak se nedozvíme, kolik dětí pod 13 let mezi miliardou uživatelů Instagramu vlastně je.


Instagram v ochraně nezletilých uživatelů zaostal. Facebook, Snapchat a TikTok dávno vyžadují, aby uživatelé zadali datum narození, jakmile zahájí proces registrace. Poté, co FTC za porušení zákonu o online ochraně soukromí dětí uložila TikToku pokutu 5,7 milionu USD, vytvořila služba celou samostatnou část aplikace, kde děti mohou sledovat videa, ale nikoliv je zveřejňovat nebo komentovat.

Pokud jde o to, proč Instagramu trvalo tak dlouho zavést toto opatření, mluvčí uvedl: „Historicky jsme nevyžadovali od lidí, aby nám řekli svůj věk, protože jsme chtěli, aby Instagram byl místem, kde se každý může plně vyjádřit - bez ohledu na svou identitu.“.

Přidání kontroly věku je dobrým krokem pro Instagram. Měl by však zvážit, co více může udělat pro ověření věku uživatelů a zabránit těm, kteří nesplňují kritéria věku, aby byli vystaveni cizím lidem z celého světa.

Zdroj: techcrunch.com, impact.com,

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Převálcuje Google Bard konkurenci?

Od vydání ChatGPT uteklo hodně vody a Google konečně přispěchal se svou variací na tento oblíbený chat, založený na AI. Sice později než Microsoft se svým Bing AI, ale přece. Co vlastně Bard je, co dokáže a jak si stojí v porovnání s konkurencí? To se dozvíte v článku.

Celý článek
Google bude muset přerušit podnikání s digitální reklamou dle nařízení Evropské komise

Evropská komise nařídila společnosti Google přerušení svého lukrativního byznysu v segmentu digitální reklamy. Proč se to děje a jaké má Google možnosti?

Celý článek
Novinky z marketingu a SEO pro srpen 2022

Přehled novinek pro srpen. Co se událo v marketingovém rybníčku? Pár informací ze světa vyhledávání, tedy v SEO samozřejmě nesmí chybět. Podívejte se společně s námi a objevte nové nápady či inspirace v úspěchu, ale i neúspěchu druhých.

Celý článek
Instagram testuje novou funkci pro rychlé sdílení poznámek s přáteli

Instagram experimentuje s další novou funkcí, která by uživatelům umožnila zveřejňovat mizející obsah.

Celý článek

Všechny kategorie

Top