Instagram Shopping, nový prodejní kanál je už za humny

Prodávejte své produkty nebo služby tam, kde se o ně lidé zajímají. Třeba přímo na sociální síti. Zatímco dnes funguje Instagram Shopping prostřednictvím produktových tagů odkazujících na vaše stránky, zanedlouho si pravděpodobně zákazníci nakoupí rovnou na Instagramu. Beta verze této funkce už se pilně testuje. Proč se soustředit na nový prodejní kanál? Protože je v něm až nečekaná síla úspěchu.

Vliv Instagramu stále sílí

Instagram je Facebookem vlastněná sociální síť, která za poslední roky zažívá obrovský "boom". Facebook nedávno ohlásil rekordní počet 1 miliardy jejích aktivních uživatelů každý měsíc.  Uživatelé Instagramu sem denně chodí konzumovat a tvořit obsah, objevovat nové a interagovat se tak svými fanoušky či sledovateli. Obsah, který na Instagramu najdeme, je velice různorodý – ať už jde o vtipná videa, memes, ale i recepty nebo různé tutoriály.

A právě tím, jak se uživatelé na této platformě chovají, dávají spoustu indicií o svých preferencích, tématech a kategoriích, které je zajímají. Instagram tato data ukládá a tvoří tak bohaté profily jeho uživatelů. Tato aplikace si od roku 2010 ušla dlouhou cestu. Z primitivní sociální sítě určené ke sdílení zážitků se stala z marketingového hlediska jednou z globálně nejžádanějších digitálních platforem pro budování značek, vytváření kreativního obsahu a nyní také pro prodej produktů přímo na této platformě. A právě na tuto nedávno aktualizovanou funkci, Instagram Shopping, se dnes podíváme hezky zblízka. Může vám totiž skvěle posloužit.

Instagram shopping v nové, pohodlnější verzi

Instagram Shopping je funkce, která už v rámci této platformy nějakou chvíli zabudovaná je. Firmy a prodejci ji mohou využívat tak, že do Stories či běžných příspěvků a videí přidávají produktové tagy. Pokud na takový tag uživatel do nedávna kliknul, byl přesměrován na externí webovou stránku prodejce, kde svůj nákup případně dokončil. A všichni moc dobře víme, jak bolestivé kolikrát může být dokončení nákupu na mobilním zařízení (velká pochvala pro všechny, co mají objednávkový proces vyladěný pro všechna zařízení). Realitou totiž je, že po kliknutí na produktový tag a přesměrování se většina uživatelů ztratí vinou pomalého načítání nebo příliš složitých kroků předcházejících objednávce.

Facebook si je tohoto nicméně dobře vědom, a proto na konci minulého měsíce spustil beta-verzi nové aktualizace této funkce. V této beta-verzi se 23 značek, včetně H&M, Zara, Nike či Adidas, v rámci USA zúčastní testování nákupního procesu přímo v aplikaci Instagramu. Zákazník tedy nebude muset procházet nákupním procesem na externí stránce prodejce a nákup jednoduše dokončí v aplikaci. Uživatel si po prvním nákupu uloží platební metody a fakturační údaje, které si bude moct zabezpečit vlastním PIN kódem, jenž zadá před každou další platbou. Facebook věří, že se tímto krokem Instagram stane jakýmsi digitálním "nákupním centrem", které bude personalizované na míru každému zákazníkovi, právě na základě informačních stop, které za sebou zákazník zanechává.

Budoucnost Instagramu a Instagram Shoppingu

Co můžeme od Instagramu očekávat do budoucna? Facebook předpokládá, že většina jeho reklamních výnosů bude právě z placené reklamy na Instagramu. Co toto ale přesně znamená pro značky, které chtějí prorazit?

Toto téma zmínil Jono Alderson, při jeho přednášce na nedávno konaném Marketing Festivalu.

Jono apeloval na firmy, aby se co nejvíce zaměřili na budování jejich značek, protože značka bude podle něj v budoucnosti hrát ještě větší roli než dnes. Potenciální zákazníci totiž nebudou platformu muset vůbec opouštět, aby si daný produkt koupili. Zásadní proto bude znalost značky a dostatek informací o ní, aby mohlo k samotnému nákupnímu rozhodnutí dojít.

Co z toho všeho vyplývá pro vás? Věnujte svoji pozornost sociálním sítím. Už dávno nejsou pouhým centrem zábavy. A soustřeďte se i na tvorbu brandu. Na to, že je budování značky velmi důležité, upozorňují marketingoví odborníci čím dál tím víc. Oni vědí, o čem mluví. Vyslechněte jejich rady a začněte pracovat na svém budoucím úspěchu už dnes.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

E-commerce
Instagram Shopping, nový prodejní kanál je už za humny

Nový prodejní kanál, Instagram Shopping, je už za humny. Věnujte mu svoji pozornost, stejně jako budování značky.

Celý článek
Jaké novinky přinesla dubnová e-commerce?

Shrnuli jsme pro vás dubnové novinky v e-commerce. Ty nejzajímavější najdete v článku.

Celý článek
Jaké novinky přinesla březnová e-commerce?

PPC a nová metrika Míra zobrazení, Google a Shoppable Ads, Marketing festival a smysl brandu. Co ještě v březnu nového?

Celý článek
Konference TechEd a DevCon 2018

Konference TechEd a DevCon 2018 přinesla spoustu novinek e-commerce. Martin z Webmium se s vámi o ně podělí. Právě teď.

Celý článek

Všechny kategorie

Top