Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Založení a prvotní nastavení kampaně není nic složitého. Pro ty, kteří nemají zatím s vyhledávacími kampaněmi v Google Ads zkušenosti, je tu náš dnešní článek.

Proč zvolit vyhledávací kampaň?

  • Díky přesnému cílení pomocí klíčových slov se jedná o výkonný typ reklamy.
  • Reklamy ve vyhledávací síti Vám mohou pomoci v případě, že Váš web či eshop nedosahuje dobrých pozic v organickém vyhledávání.
  • Při dobře nastavené kampani ve vyhledávání, nabízíte lidem přesně to, co hledají.
  • Vyhledávací kampaně umí ve velmi krátkém čase přivést zákazníky na váš web.
  • Nepotřebujete astronomické rozpočty, abyste mohli začít s propagací ve vyhledávací síti.
  • Zejména pro služby, které uspokojují akutní potřeby zákazníků, je vyhledávací síť bezkonkurenční.

Cíle kampaně

Jako první se se při tvorbě nových kampaní musíme zamyslet, jaký typ kampaně a s jakým cílem chceme vytvořit. Vzhledem k názvu dnešního článku, je výběr typu kampaně jasný. Cílů vyhledávací kampaně je více, a ne všechny cíle kampaní, lze použít se všemi typy kampaní. Cíle, které se vztahují k vyhledávací síti jsou:

  • prodej – zaměřený na prodej na internetu,
  • potenciální zákazníci – zaměřený na získání nových potenciálních zákazníků,
  • návštěvnost webu – zaměřuje se na to, jak přivést na návštěvníky na web.
Výběr cíle

Pokud jste vybrali cíl, budete Googlem dotázání na to, jakým způsobem chcete daných cílů dosáhnout. Možností je v zásadě pět, ale ne vždy jsou dostupné všechny vyjmenované možnosti, záleží na výběru konkrétního cíle.

  • Návštěvnost webu – cíl bude splněn za pomoci zvýšení návštěvnosti webové prezentace. Vhodné pro eshopy nebo weby propagující služby.
  • Telefonní hovory – vhodné pro firmy, které nabízejí řešení problémů s možností okamžitého zavolání. Vhodné zejména pro služby.
  • Návštěvy obchodů – vhodné v okamžiku, kdy je Vaším cílem přilákat jedince do Vaší kamenné prodejny.
  • Stažení aplikací – vhodná v případě, že máte vlastní aplikaci a chcete ji propagovat.
  • Vyplňování formuláře pro zájemce – je Vaším cílem sběr kontaktů za účelem pozdější propagace.
metoda dosažení cíle

Zvolte tedy způsob, jakým chcete zvoleného cíle dosáhnout a doplňte k němu požadované informace. Například pokud zvolíte, že daného cíle chcete dosáhnout pomocí telefonních hovorů, budete požádání o vyplnění telefonního čísla.

Obecná nastavení

V dalším kroku zvolte název kampaně a učiňte volbu, zda chcete v rámci vyhledávací sítě zahrnout i obsahovou síť. Osobně toto nastavení nedoporučuji. Pokud chcete cílit na weby obsažené v obsahové síti Googlu, vytvořte raději samostatnou kampaň v obsahové síti. Dostanete za to odměnu v podobě snadnějšího analyzování výkonu jednotlivých kampaní. 

volba podpory obsahové sítě a partnerských webů

Rovněž v tomto kroku budete dotázáni, zda v rámci kampaně ve vyhledávací síti, chcete zahrnout partnerské weby. Pokud necháte tuto volbu zaškrtnutou, znamená to, že se Vaše reklamy budou zobrazovat nejen na google.com, ale i na menších webech, které uzavřely s Googlem partnerství za tímto účelem. V případě, že necháte tuto volbu zaškrtnutou, nečekejte dramatický nárůst návštěvnosti Vašich webových stránek. Vliv partnerských webů na míru návštěvnosti je zanedbatelný.

Další nastavení vyhledávací sítě

Na úvod tohoto odstavce je třeba upozornit, že tato volba je standardně skrytá a je potřeba další nastavení vyhledávací sítě rozkliknout, abyste se dostali k dalším nastavením. Pokud chcete můžete zde nastavit

  • Počátek a konec kampaně v případě, že je Vaše kampaň časově omezena například v rámci akce.
  • Možnosti URL kampaně – toto  nastavení slouží k měření výkonů nástrojů třetí strany. Toto nastavení můžete ve většině případů ignorovat.
  • Nastavení dynamických reklam ve vyhledávání – rovněž můžete ignorovat, protože k nastavení dynamických reklam ve vyhledávání lze využít samostatnou vyhledávací kampaň.
  • Časový rozvrh reklam – pokud již na startu kampaně víte, že určité dny v týdnu je Vaše poptávka nižší/vyšší můžete v tyto konkrétní dny nebo hodiny nabídku reklamy omezit/více nabidovat. Osobně toto nastavení nevyužívám hned při zakládání kampaně, ale časový rozvrh optimalizuji, až na základě získaných dat. Pokud bychom časový rozvrh nastavovali nahodile, mohlo by se stát, že bychom přišli o důležité zákazníky.
Další nastavení

Cílení a publika

Jak už název sám napovídá, v této části Googlu určíte, na koho má dané reklamy cílit. Tato část má několik sekcí nastavení.

Nastavení lokality

zda říkáme, kde se mají nebo naopak nemají naše reklamy zobrazovat. Na výběr v tomto případě máme ze tří možností.

  • Všechny země a území – Pokud se nacházíte v Česku tak určitě nechcete, aby se Vaše reklamy zobrazovaly například v Zimbabwe, tedy pokud tam nemáte pobočku své firmy. Ale i kdybyste tam danou pobočku měli, tuto volbu nevyužívejte, protože pak se Vaše reklama může zobrazit úplně ve všech lokalitách.
  • Česko – tuto možnost zvolte chcete-li propagovat svůj web či eshop v rámci celého Česka.
  • Rovněž můžete využít třetí typ volby a zadat další místo. Pomocí rozšířeného vyhledávání můžete následně zadat nebo naopak vyloučit konkrétní, kraj, město, či obci. Rovněž máte možnost určit okruh kolem vybraného místa, na který budou dané reklamy cíleny.
  • Můžete rovněž využít volby “možnosti míst”. Toto nastavení je standardně skryto. Můžete přesněji definovat, na jaké uživatele v rámci lokalit mají být reklamy cíleny.
nastavení lokality

Výběr jazyka

V této sekci nastavíte jazyk, kterým hovoří vaši zákazníci. Google Vám primárně nabídne jazyk, ve kterém je nastaveno prostředí v rámci účtu Google Ads. Dále můžete nastavit jako další jazyk slovenštinu a angličtinu. Angličtinu z toho důvodu, že mnozí uživatelé mají svůj Google Ads nastaven v anglickém jazyce, i když se jedná o Čechy. Setkal jsem se s názorem některých PPC specialistů, že je dobré cílit na všechny dostupné jazyky. Osobně tuto možnost nevyužívám, ale pokud máte dostatečně velký rozpočet a chcete rozšířit záběr svých kampaní, tak proč ne.

výběr jazyka

Publika 

Tuto možnost lze využít pro tvorbu remarketingového publika ve vyhledávací síti, nicméně při nastavení tuto volbu můžete přeskočit a vrátit se k ní později.  V tomto nastavení můžete přesně určit, na koho chcete vyhledávací sítí cílit.

Publika

Rozpočet a nabízení cen

V další části nastavení zadáte, kolik chcete každý den utratit za kliknutí v rámci vyhledávací kampaně. Mějte vždy na paměti, že Google sice může v některé dny utratit výrazně méně nebo více než je nastavený denní rozpočet, avšak v rámci měsíce by se měla denní útrata zprůměrovat a měsíční útrata by neměla překročit Vámi zadanou hodnotu.

Rozpočet

Nabídky

Tady je nabídka nastavení závislá na tom, zda již máte implementováno měření konverzí či nikoliv. Pakliže ano, systém Vám pravděpodobně nabídne strategii maximalizace konverzí, kdy se Google snaží získat maximální počet konverzí v rámci denního rozpočtu. Použití této strategie vždy dobře zvažte. Pro malé účty vhodná není z důvodu nedostatečného počtu konverzí. Tato strategie se sice snaží získat maximální počet konverzní v rámci denního rozpočtu, avšak je pro ni zcela nepodstatné, za jakou cenu tyto konverze budou. Pokud konverze ještě neměříte, systém se zaměří na proklik a nabídne strategii maximalizace kliknutí.

Nabídky

Další nastavení rozpočtu na nabízení cen

Toto nastavení opět v základním nastavení skryté. Po jeho rozkliknutí získáte možnosti nastavení v oblasti:

  • konverze – toto nastavení je vhodné pro uživatele, kteří v rámci jedné kampaně ve vyhledávání sledují cíl, který je odlišný od ostatních kampaní.
  • Střídání reklam – nastavení pro Vás bude důležité v případě, že hodláte sami aktivně testovat výkon jednotlivých reklam. Testování lze provést, tak že jedné reklamní sestavě přiřadíte čtyři reklamy, které se budou zobrazovat stejně často. Toho docílite tak, že nebudete optimalizovat zobrazování reklam. Zvolíte možnost “Neoptimalizovat (střídat reklamy náhodně)”.

Rozšíření reklamy

Rozšíření reklamy jsou velmi důležitým aspektem při vytváření reklam a mají vliv na skóre kvality klíčových slov. Nicméně při nastavení kampaně ve vyhledávání můžete toto nastavení přeskočit a doplnit rozšíření reklamy později.

Jak dál?

Výše popsaný text pojednává o prvotním nastavení vyhledávací kampaně. Než bude Vaše kampaň ve vyhledávání hotová, musíte

  • vytvořit správnou strukturu účtu – myslete na to, že kampaně nejen ve vyhledávání by měly mít svou logickou strukturu. Každá kampaň obsahuje reklamní sestavy do níž jsou zapracovány inzeráty a klíčová slova, která spouští vytvořené reklamy,
  • vybrat vhodná klíčová slova,
  • napsat přitažlivé inzeráty
  • a vytvořené kampani věnovat čas a úsilí, v podobě pravidelné optimalizace, analýzy dosažených výsledků a případné úpravy kampaní, které se od výsledků odvíjejí.

Nevíte si rady s nastavením kampaně ve vyhledávání? Nevadí. Napište nám na e-mail info@webmium.cz nebo nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt případně na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru