Jak jsem se promalovala k eshopu

„Jsem maminka na mateřské dovolené. Mám eshop, který prodává, ale já chci, aby prodával víc. Za chvíli mi dítko půjde do školky a já se chci plně postavit na vlastní nohy. Chci eshop, který bude prodávat pořádně. Chci obchod, který bude přívětivý pro mé zákazníky i pro mě. Pomůžete mi, prosím?“

Vloni v září u nás v e-mailu přistála tato zpráva. Jasná výzva. Pro nás i pro paní Zdenu. Slovo dalo slovo, plácli jsme si a pustili se do díla. V říjnu 2016 spatřila světlo světa Krajina omalovánek, obchod plný obrázků a barev.

Jak vůbec vznikl nápad prodávat omalovánky? Je možné i s takto úzce omezeným sortimentem prorazit na českém trhu? A pomohlo Webmium eshopové řešení v tom, v čem mělo? To jsem se pro vás vydala, po půl roce provozu eshopu Krajina omalovánek, zjistit.

„Od Webmium eshopu jsem očekávala příliv nových zákazníků, pohodovou práci s položkami zboží a příjemnou komunikaci s podporou, vše se mi dostalo v nemalé míře.“ 

Zaznělo na přivítanou. Náš rozhovor nemohl začít lépe.

Krajina omalovánek

Krajina omalovánek

Jak jste se vůbec k omalovánkám dostala?

Už jako malá jsem milovala omalovánky. Tím, že malovat neumím, pětinohá koza pro mě není problém, tak jsem se v omalovávání našla. Kombinovat a kouzlit s barvami mě velmi baví a vůbec mi nevadí, že jsem „omezená“ liniemi, které mi někdo předkreslil. Naopak, mám z takového obrázku velikou radost, protože vypadá skvěle. Omalovánky umožňují kombinovat nejrůznější malířské techniky, takže výsledek vypadá velmi profesionálně.

Co bylo impulsem spustit první český eshop specializovaný na omalovánky pro dospělé? Bylo to intuitivní rozhodnutí nebo jste mapovala situaci na trhu?

Když jsem v létě 2015 zjistila, že existují omalovánky s motivy pro dospělé, koupila jsem si v knihkupectví svoji první knihu antistresových omalovánek. Kvalita tisku i papíru byla velmi špatná, proto jsem začala pátrat po dalších možnostech, kde sehnat kvalitnější vydání. Zjistila jsem, že nabídka v zahraničí je velmi široká a pestrá.

Rozhodně jsem na začátku neplánovala otevřít eshop s omalovánkami. Prvotním impulzem byl můj vlastní zájem najít si zajímavé obrázky a knihy, které nebyly dostupné v ČR. Se svými zahraničními úlovky jsem se pochlubila na Facebooku. Mezi mými přáteli se strhla lavina žádostí a proseb o zprostředkování nákupu. Ráda jsem vyhověla a tím se pomalu dostala k nápadu začít s prodejem zahraničních omalovánek pro dospělé.

Rozhodnutí  uzrálo. A co bylo dál, jak jste postupovala při hledání eshopového poskytovatele?

O tom, jak má fungovat správný eshop jsem vlastně neměla ani tušení. Prošla jsem nabídku na internetu. A sáhla po pohledově hezkém řešení, které bylo skoro zadarmo. Dnes už chápu, proč byl můj první eshop za hubičku.

Kdy tedy nastal ten zlomový okamžik „A dost, jdu jinam”?

Hlavní nevýhodou bylo to, že obchod nenabízel možnost produktového vyhledávání. Než se zákazník prokousal, kam chtěl, málem mi u nákupu usnul. Administrace eshopu se nadále nevyvíjela. Zůstala zamrzlá v roce vzniku. A vykazoval různé druhy chyb, prostě o nervy. Práce s objednávkami a vkládání zboží do eshopu bylo časově velmi náročné a zdlouhavé.

Krajina omalovánek

Krajina omalovánek

A jak jste vlastně Webmium našla?

Webmiu jsem se dostala na doporučené známé, která má s firmou výborné zkušenosti. Když mi řekla, že mohu provozovat moderní eshop, při jehož obsluze nestrávím hodiny a z něhož budou mí zákazníci rádi a pohodlně nakupovat, bylo rozhodnuto.

Počáteční investice do vybudování fungujícího eshopu nemusí být pro ženu na mateřské dovolené zrovna malým obnosem. Váhala jste, zda do toho jít nebo vám bylo hned jasné, že investujete do své budoucnosti?

Nebudu zastírat, že počáteční náklady na nový eshop mne trochu vyděsily. Řešila jsem dilema, jestli to vážně stojí za to. Zda investici zvládnu a je-li skutečně reálné, aby se mi co nejdřív vrátila. Po osobní schůzce ve Webmiu jsem ale měla jasno.

Jako racionální žena, vím, že stoprocentní záruky nikdy, nikde nedostanu. Ovšem to, o čem moji budoucí parťáci hovořili, mělo hlavu a patu. Eshopový tým mi vše vysvětlil do nejmenších detailů, ukázal mi výhody fungujícího obchodu a dilema bylo vyřešeno.

Výroba nového eshopu je proces, který vyžaduje nejen práci specialistů, ale i součinnost majitele. Jak jste s námi tohle období výroby zvládla?

V pohodě. Kdykoliv byla potřeba spolupráce z mé strany (dodání fotografií nebo jiných podkladů), vždy mi bylo jasně a srozumitelně řečeno, co přesně se ode mne očekává. Takže jsme celý proces výroby zvládali hladce, bez zádrhelů a komplikací.

Krajina omalovánek

Krajina omalovánek

Nebyla jste trochu vyplašená, když vám třeba naši SEO specialisté kompletně překopali informační architekturu nebo grafik přetvořil logo? Zasahovala jste hodně do výroby nebo ji nechala plně v naší režii?

Při realizaci jsem nechala pracovními týmu volnou ruku, pouze jsem korigovala některé záležitosti týkající se vzhledu, použitých barev atd. Kdykoliv se mi něco nezdálo nebo jsem zásadní změnu nechápala, specialista mi v klidu vysvětlil, proč to v nové Krajině omalovánek bude jinak. Naštěstí jsem se vložila do rukou odborníků ve svém oboru, takže strach šel stranou.

Přišel den spuštění. Byla jste nervózní?

Samozřejmě jsem byla nervózní. A jak! Byla jsem napnutá, jak zákazníci nový eshop přijmou a jestli se mi bude v administraci dobře a intuitivně pracovat.

A jak to dopadlo?

Zákaznice byly změnou nadšené, velmi se jim líbil vzhled, snadnost orientace ve zboží, vyhledávání zboží podle parametrů, jednoduchý způsob objednávek a další vychytávky.

Zákaznice? Takže tak trochu babinec? Muži nemalují?

Ale ano! I pánové občas nakoupí. Někteří z nich i vybarvují. Ale většinou už nemohou vydržet psí oči své ženy a nakupují pro své drahé polovičky. Omalovánky a pastelky jsou také skvělým tipem na dárek. K Vánocům, narozeninám nebo jen tak, z lásky.

Kdo je tedy vaše cílová skupina. Jak byste popsala typického zákazníka Krajiny omalovánek?

Hlavní cílovou skupinou jsou zmiňované  ženy, věková kategorie asi 30 – 40, ta patří k nejsilnějším. Mám ale i silnou skupinu zákaznic, které studují střední školu nebo ženy, které jsou důchodového věku. Poměrná část mé klientely jsou lidé s nějakým druhem postižení, kteří mají problém s pohyblivostí a větší část dne tráví doma, právě malováním.

Je mi jasné, že vést obchod je pěkná dřina. Ale jak vám to jde? Co náš editor? Zvládáte ho ovládat úplně svépomocí?

Každý nový program nebo aplikace vyžaduje, aby se s ním člověk naučil pracovat. Pokud je ovšem práce v daném programu každodenní a navíc intuitivní, tak to jde velmi rychle. Administrace Webmium je snadná a kvalitně zpracovaná, takže to šlo opravdu samo téměř od začátku. Žádný zásadní problém jsem nezaznamenala.

Krajina omalovánek

Krajina omalovánek

Takže když si náhodou s něčím nevíte rady, je vám někdo k dispozici?

Ano. Mám svého přiděleného človíčka, který se o mě stará a když se mi něco nedaří, zavolám o radu. Spolupráci si nemohu vynachválit, jakýkoliv problém se řeší okamžitě k mojí velké spokojenosti.

Už na první pohled je vidět, že se Krajině omalovánek daří. Za půl roku, se i dost rozrostl sortiment. Jak omalovánek, tak výtvarných potřeb. Znamená to tedy, že se obchod kvete?

Ano, nabídka se od začátku vzniku eshopu výrazně rozšířila. Dávno už nenabízím pouze omalovánky, ale také výtvarné potřeby, u kterých se soustřeďuji hlavně na kvalitnější umělecké sady.

Vím, že o takových věcech se nemluví, ale prozradíte tak nějak zhruba v procentech o kolik se vám zvedly tržby?

Ba naopak. Mám z toho radost, tak se podělím. Tržby se zvedly o 70 % oproti stejnému období v loňském roce. Což potvrzuje, že tentokrát jsem nešlápla vedle.

Úspěch vašeho obchodu jasně dokazuje, že eshopy specializované na určitý sortiment mají zelenou. Kdybyste teď mohla začínajícím eshopistům něco poradit. Co byste jim řekla?

Určitě je třeba se soustředit na výběr kvalitního zboží, které není dostupné v každém eshopu, a pak je velmi důležitý vstřícný a pozitivní přístup k zákazníkům. Zákazník musí cítit, že je vítaný a každá jeho objednávka je prioritní a vyřízená obratem. Důležité je také mít dostatek zboží skladem, aby zákazník nemusel čekat týdny na svoji zásilku.

S paní Zdenou jsme se pobavily i o milionu dalších věcí. Probraly jsme, jak nepodceňuje komunikaci se zákazníky. Jak za dobu jejího působení na internetu přišla konkurence, ale ona se jí nebojí. Jak si osahala EET systém Webmium a plánuje ho využívat. Prostě to byl takový prima den v krajině plné barev. Nakonec mi nezbývá než eshopu popřát, aby i nadále rostl a sílil tak, jako se mu to daří doteď.

I pro vás může být Webmium eshop správnou volbou. Chcete vědět více? Mrkněte na náš web a ozvěte se nám.

Rozhodně si nenechte ujít další rozhovor a tipy pro vaše podnikání. Sledujte nás a nic ze světa e-commerce vám už neuteče.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru