Jak jsme si užili WebExpo 2016

Ve dnech 23 – 24. 9. 2016 jsme s kolegy navštívili 9. ročník mezinárodní konference WebExpo. Dva dny plné přednášek o webu. To je tak, když se setká byznys, vývoj a kreativita pod jednou střechou v poměru 7 % žen a 93 % mužů. Alespoň si jednou chlapi taky užili, co je to se skříženýma nohama čekat v nekonečný frontě na záchod.

A kde se ta velkolepá akce odehrála? V samém srdci Prahy ve třech sálech Lucerny. Napříč velkým sálem, music barem a kinem se prostřídalo 70 řečníků z celého světa. Každý sál měl svého jedinečného moderátora, kde musím vyzdvihnout Pavlínu Louženskou, která bravurně zvládala maskovat krizové situace svým přirozeně šmrncovním humorem.

Abychom zhltali co nejvíce nových znalostí pro naše společné budoucí projekty, snažili jsme se rozdělit své síly a oběhat vše přínosné. A tady je to nejzajímavější, o co se s vámi chci podělit.

WebExpo 2016
WebExpo 2016

Jan Kvasnička: Nenuťte uživatele přemýšlet

Narvaný sál plný očekávání. A? Opět výkon supermana. Skoro stovka slajdů ve čtyřiceti minutách. Jan Kvasnička opět nezklamal. To vše skvěle předneseno i se špetkou humoru.

Jak říkala Pavlína Louženská: „dejte Honzovi srdíčko na wall of fame“, tak já mu pěju ódy zde na blog of fame. Opravdu přínosná přednáška o nejčastějších chybách při návrhu mobilního a responzivního webu.

Jan Kvasnička vše názorně ukazoval na známých českých eshopech, kde mnoho z nás denně nakupuje. Některé chyby nám mohou dost znepříjemnit nákup skrze mobil. Proto doporučuji pečlivě prostudovat jeho celou prezentaci a těmto chybám se na vašich eshopech vyvarovat. Nenuťte uživatele přemýšlet!

Chyby v responzivním designu
Nejčastější mobilní hmat

Martin Michálek: 10 praktických CSS3 a SVG řešení

I když mám k vývoji daleko, na přednášku Martina Michálka jsem se zdržela. Byl skvělý. I mě zaujaly vychytávky, které zmiňoval a názorně ukázal. Mrkněte schválně sami v jeho prezentaci.

Jan Tichý: Kouzlo RFM analýzy

Na tento přednes jsem se velice těšila. A Jan Tichý mě nezklamal. Jak používat k segmentaci zákazníků RFM analýzu ukázal pěkně v praxi na pomyslné kostce, kde hlavní roli hrají tři aspekty.

Největší váhu má Recency = kdy zákazník nakoupil naposledy. Dále bereme v potaz Frequency = jak často zákazník utrácí. A v neposlední řadě Monetary = kolik u nás utrácí. Když kostku rozdělíme na jednotlivé kostičky, tak v každé části najdeme jiný typ zákazníků a na každého platí jiná strategie. Tak jak se mi zákazníci v pomyslné kostce přelívají, tak měním taktiku. Například na tzv. mrtvých zákaznících si můžeme zkoušet v podstatě vše, na nich není co zkazit.

Vždy je důležité uvědomit si, co od našich zákazníků chceme, jak je k cíli motivovat a jakou cestou. Vše si přečtěte detailněji v Honzově prezentaci.

RFM analýza
RFM analýza

Ondřej Machulda: Funkční testování – chybějící vrchol pyramidy

Ondra Machulda vyprávěl o chybějícím vrcholu pyramidy v testování. Během vývoje je třeba neustále testovat od těch nejmenších částí celého procesu. Proč právě od nejmenších částí? Protože u nich snáz definujeme, jak se mají chovat. Testy jsou rychlejší a levnější. Věnujeme jim také nejvíce času. Tyto testy ale nestačí. Musíme postupovat výše v pyramidě k integračním testům. A na závěr bychom neměli opomenout testy funkční, které jsou sice náročnější, ale důležité. 

Nejhorší, co může být je, když chybu v procesu odhalí až sám uživatel. Proto testujte! Přečtěte si o funkčním testováním více v Ondrově funkční prezentaci.

Funkční testy
Nezapomínejte na funkční testování

Benjamin Keyser: Budoucnost mesengerů

Sdělení Benjamina Keysera bylo více než zajímavé. Představil nám budoucnost nakupování přes mobilní aplikace. Mesengery jsou dnes využívanější ke komunikaci více než sociální sítě a proto by nebylo od věci provádět zde i nakupovací proces. V Asii už pár takovýchto projektů funguje a jsou úspěšné. 

Sám Google nedávno spustil nový kecálek Allo, kde nám aplikace napovídá, co v konverzaci odpovědět. Tuto appku jsme hnedka s kolegou vyzkoušeli a snažili jsme se jí naučit, co má odpovídat. Nedala se a furt nám předsouvala své. Tak uvidíme zda se chytne a převálcuje nynější Hangout.

Také jsem se dozvěděla to, co jsem se asi dozvědět nechtěla. Multitasking prý snižuje IQ více, jak kouření marihuany. Věděli jste to? Takže vy ženy, co právě teď čtete tento článek, u toho píšete smsku a smějete se na svého milého kolegu opačného pohlaví, který vám vypráví vtip a u toho nic jiného nedělá, odložte vše a věnujte všechnu pozornost jenom tomuhle článku, tedy jednomu tasku, stejně jako váš kolega. Možná si pak taky zapamatujete nějaký ten vtip jako on. :)

Budoucnost mesengerů
Budoucnost mesengerů

Dana Cohen Baron: Ready. Set. Sprint!

Tahle energická dáma z Izraele nám vytřela zrak svým tempem. Sprint jí evidentně sedne. Na WebExpu nám uvařila recept na design sprint skládající se z těchto surovin:

Design sprint
Design sprint

Marek Prchal, Pavel Fuksa, Luboš Jahoda: Digitální agentury X freelanceři v ČR

Diskuze mezi freelancerem Pavlem Fuksou a digi agentem Lubošem Jahodou. Debata se kupodivu nezvrhla v ostrou výměnu názorů mezi dvěma pohledy na práci člověka v digitálním světě. Výměna informací probíhala dosti umírněně a oba řečníci si za vedení Marka Prchala spíše přikyvovali.

Pavel Fuksa, momentálně pán svého času, se přiznal, že pokud by přišla lákavá nabídka, přehupsne klíďo píďo na druhou stranu, tedy do agentury. To by ale asi musela být sakra lukrativní nabídka, že Pavle?

Digitální agentura X freelancer
Digitální agentura X freelancer

Abychom si nepřepálili mozky, tak jsme samozřejmě museli relaxovat. Relaxačního vyžití přes den bylo dostatek ať už u stánků partnerů nebo v klídku v lehátku s popcornem v ruce.

Relax na WebExpu 2016
Relax na WebExpu 2016

Líbil se vám článek o mezinárodní konferenci WebExpo 2016? Řekněte o něm přátelům.

Děkujeme!

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

UX
Jak jsme si užili WebExpo 2016

WebExpo 2016. Dva dny plné přednášek o webu. 7 % žen a 93 % mužů z byznysu, vývoje a kreativity pod jednou střechou.

Celý článek

Všechny kategorie

Top