Jak komunikovat se zákazníky online

V minulých měsících byla situace pro mnoho firem a podnikatelů nelehká. Díky omezení pohybu bylo složitější komunikovat se zákazníky tváří v tvář a pro mnohé to byl jediný způsob komunikace. Představit produkt, vysvětlit výhody služby, to vše zákazníkovi ukázat a doporučit mu ještě něco dalšího byla jen hrstka toho, o co jsme byli ochuzeni. Bezvýchodná situace, zdálo by se, ale určitě ne v dnešní době.

Dnešní svět je plný technologií, které nám umožňují komunikovat na dálku včetně obrazu. Každý má dnes v ruce telefon a většina Vašich zákazníků má ten chytrý, který jim dává možnosti komentovat oblíbené diskuze na novinkách nebo Facebooku, případně si prohlížet, co si koupit. Svět se rychle přesouvá do prostředí internetu a to je také směr, kterým se vydejte i Vy. Prodejnu můžete nahradit moderním e-shopem, showroom zase webovými stránkami. Potřebujete představit produkt? Vezměte do ruky telefon a natočte si pro své zákazníky krátké video, kde produkt představíte a rovnou odpovíte na nejčastější dotazy. Video umístěte na své stránky nebo na sociální síť a je to. 

Dalším krokem je dát vědět, že jste tu pro své zákazníky i na internetu. Způsobů a cest je spousta. Tu nejvhodnější doporučuji najít ve spolupráci s profesionální agenturou, která má již zkušenosti a dokáže v krátkém čase to, co by Vám trvalo mnohem déle a také za mnohem víc peněz. Říkáte si, že to i tak zkusíte sami? Nejprve zvažte, co Vás čeká. Musíte vybrat správný marketingový kanál, zvolit na něm vhodnou strategii, stanovit cíle a samozřejmě určit rozpočet. Pokud se dostanete až sem, jste na začátku. Teď je potřeba nastavit inzerci, vybrat klíčová slova, zvolit vhodnou vizuální prezentaci a vymyslet poutavé texty, následně musíte pravidelně hlídat, jak si vše vede, sledovat důležité statistiky atd. Vidíte, že to není tak lehké, jak se na první pohled může zdát. Svěřte se tedy raději někomu, kdo tomu rozumí a má za sebou to správné know-how.

Nyní si představme, že již máte vše vyřešené, zákazníci o Vás vědí a začínají koukat, co jim můžete nabídnout. Dejte si tu práci a sbírejte zpětnou vazbu od zákazníků. Kromě toho, že se dozvíte spoustu zajímavých a důležitých informací, zjistíte, kde máte případné příležitosti se zlepšit. Můžete zjistit, že chybí jasná informace o termínu doručení nebo že není zcela jasné, jak řešit případnou reklamaci. Velká část podnikatelů a prodejců toto podceňuje. Díky tomu bude zlepšování kvality služeb pro ně náročnější časově i finančně. Mimo to si tím ještě polepšíte u budoucích zákazníků, kteří uvidí, že máte pozitivní recenze a ty negativní řešíte ve prospěch zákazníka.

V minulosti mnoho zákazníků preferovalo cenu před servisem, to se však postupně mění. Zákazník si raději připlatí za případné pohodlí a úsporu času, ať už se jedná o dopravu přímo k zákazníkovi domů, rychlou a bezproblémovou reklamaci nebo rychlou odezvu na případné dotazy ohledně služby a produktu. Přesně tohle komunikujte svým zákazníkům. Dejte jim najevo, že Vám na nich záleží a jejich názoru si vážíte. Úspěšné firmy tohle dělají a přibližují se tak svým zákazníkům. Koneckonců, o to přece jde, abyste byli pro své zákazníky ten, kdo jim skutečně rozumí a pomůže vyřešit jejich problém.

Nezapomeňte se svými zákazníky komunikovat i po jejich nákupu nebo objednání služby. Nejsnazší způsob je email. Říkáte si, že je stejně nikdo nečte nebo je všichni hned mažou? Opak je pravdou. Klíčem je personalizovaný emailing. Dejte si tu práci a roztřiďte si své zákazníky podle toho, co si koupili a co dává smysl jim nabídnout. Objednal si zákazník například helmu na kolo? Pošlete mu v emailu nabídku na cyklistické brýle nebo oblečení. Koupil si zákazník prací prášek? Průměrná rodina s dětmi pere každý den a podle velikosti balení jste schopni odhadnout, na jak dlouho jim vydrží. Pošlete jim tedy pár dní před tím, než jim dojde, email s nabídkou dalšího balení a ideálně třeba i s malou slevou za opakovaný nákup. Uvidíte, že čas, který takto svým zákazníkům věnujete, se Vám vrátí. Nezapomeňte, že nový zákazník je těžší a náročnější na získání než ten, který už u Vás jednou nakoupil. 

Poslední věc, na kterou nezapomínejte, je Vaše značka a to, co reprezentuje. Děláte-li perfektní zabezpečení, komunikujte to při každé příležitosti a vyzdvihněte to jako vlastnost, kterou konkurence nemá. Prodáváte potřeby a stylové oblečení pro mazlíčky? Vymyslete a prezentujte svojí značku jako firma, která udává módní trend mazlíčků. Všem ukazujte, že právě Vaše oblečky jsou to, co se nosí a bez čeho nemůže mazlíček být. Čím silnější a známější značku budete mezi svými zákazníky mít, tím spíš u Vás budou nakupovat, doporučovat Vás ostatním a vracet se k Vám.

Chcete se s námi poradit ohledně komunikace se zákazníky? Máte vlastní obchod a chcete se přesunout i do online prostředí nebo jen potřebujete propagaci? Pak nám napište na e-mail info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Atribuční modely na Facebooku

Pro dohledání cesty zákazníka je Facebook Atribuce jako stvořená. Tento nástroj Vám ukáže, co nákupu předcházelo a na jaký obsah zákazník reagoval. Více si řekneme v dnešním článku.

Celý článek
Novinky ze sociálních sítí za měsíc srpen

Je tu nový měsíc a s ním další souhrn novinek ze světa sociálních sítí za měsíc srpen. Tak se na ně pojďte podívat spolu s námi.

Celý článek
Poslední letní novinky - srpen 2020

Léto je již možná u konce, ale poslední letní aktuality z oblasti online marketingu přichází na řadu právě teď. Tak se pohodlně usaďte a pojďte se s námi podívat na žhavé srpnové novinky.

Celý článek
Optimalizujte zdroje produktů. My Vám řekneme proč

Google zavádí novinku v Nákupech, kde nově u produktů začíná zobrazovat “Materiál”. Více o novince v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top