Jak měřit cíle v Google Analytics?

Určitě máte stanovené základní cíle, kterých chcete ve svém podnikání dosáhnout. Návštěvnost, počet objednávek, tržby, a další. A jistě je také měříte. Ale co dílčí cíle, které nejsou na první pohled patrné? Třeba návštěva obsahové stránky eshopu, prokliky z obsahových stránek eshopu na konkrétní produkty nebo odběr novinek. To jsou cíle, které bez správného nastavení v Google Analytics nevykoumáte. Pojďme si ukázat, jak na tyto složitější cíle.

Hodnotu cíle nastavujeme tak, aby odpovídala přínosu dané akce. Pokud tedy vím, že průměrně ze 100 návštěvníků, kteří si zobrazili určitou obsahovou stránku, vznikla objednávka v hodnotě 1000 Kč, má pro mě zobrazení dané stránky hodnotu 10 Kč.

Př.: Každý návštěvník, který se podívá na obsahovou stránku eshopu nabízející pozáruční servis výrobků má pro vlastníka eshopu hodnotu 10 Kč.

  • Nastavíme tedy cíl, který bude tuto akci návštěvníka sledovat.
  • Ohodnotíme jej hodnotou 10 Kč.
  • V přehledu konverzí následně vyhodnotíme, kolik nám tato obsahová stránka, za dané období, přinesla zisku.

‍Kde cíle nastavuji

Cíle nastavujeme v rozhraní Google Analytics pod položkou Správce -> Výběr dat -> Cíle , kde následně zvolíme “Nový cíl”.

Nový cíl
Nový cíl

Typy cílů

Návštěva konkrétní stránky webu

Cílem je, že si návštěvník webu zobrazí určitou stránku webu.

Př.: Návštěva stránky www.webmium.cz/eshopy má pro mě hodnotu 10 Kč. 

  • Nastavím cíl typu: Návštěva
  • Nastavím: Cíl -> Je rovno -> www.webmium.cz/eshopy
  • Nastavím: Hodnota -> 10

Doba strávená na webu

Cílem je udržení návštěvníka na stránkách po určitou dobu.

Př.: Návštěvník, který na stránkách vydrží déle, než 5 minut má pro mě hodnotu 10 Kč.

  • Nastavím cíl typu: Doba trvání
  • Nastavím: Doba trvání -> Větší než -> 5 (Minuty)
  • Nastavím:  Hodnota -> 10

Zobrazení konkrétní počtu stránek

Cílem je motivování návštěvníka ke čtení obsahu.

Př.: Návštěvník, který si přečte/zobrazí více než 3 stránky má pro mě hodnotu 10 Kč.

  • Nastavím cíl typu: Počet stránek nebo obrazovek na návštěvu
  • Nastavím: Počet stránek nebo obrazovek na návštěvu -> Větší než -> 3
  • Nastavím: Hodnota -> 10

Události

Cílem je použití některé specifické funkce webu, například přihlášení k odběru novinek, vyplnění poptávkového formuláře nebo kliknutí na banner upozorňující na akční zboží na webu.

Př.: Návštěvník, který vyplní poptávkový formulář má pro mě hodnotu 10 Kč

  • Nastavím cíl typu: Událost
  • Nastavím: Kategorie -> Je rovno -> Měření konverzí
  • Nastavím: Akce -> Je rovno -> Odeslání formuláře
  • Nastavím: Štítek -> Je rovno -> Poptávkový formulář
  • Nastavím: Hodnota -> Je rovno -> 10
Nastavení události

Nastavení cíle typu událost

Cíle typu událost reagují na nějakou akci na webové stránce, například na odeslání formuláře. Pokud návštěvník odešle formulář, pošlou se nám do Google Analytics informace typu Událost. Událost obsahuje tyto pole:

  • Kategorie události - Např.: Měření konverzí
  • Akce události - Např.: Odeslání formuláře
  • Štítek události - Např.: Poptávkový formulář
  • Hodnota události - Např.: 10

Cíl následně nastavíme tak, aby odpovídal datům, která do Google Analytics posíláme (ne všechna pole události musí být vyplněna).

Jak poslat do Google Analytics informaci o události

Do Google Analytics mohu poslat informaci o události několika způsoby, a to:

  • Odesláním události přímo ve zdrojovém kódu stránky za pomocí funkce dataLayer.push

    Př.:
    dataLayer.push({
    'event' : 'GAEvent',
    'eventCategory' : 'Měření konverzí',
    'eventAction' : 'Odeslání formuláře',
    'eventLabel' : 'Poptávkový formulář',
    'eventValue' : '10'
    });

  • Odesláním události za pomocí Google Tag Manageru
    1. Přidám novou značku typu Universal Analytics
    2. Typ měření nastavím na Událost
    3. Vyplním pole Kategorie, Akce, Štítek a Hodnota
    4. Nastavím ID měření na hodnotu měřícího kódu Google Analytics (GA-XXXXXXXX-X)
    5. Nastavím Pravidla pro spouštění
    6. Publikuji kontejner

Pomohl vám článek pochopit, jak měřit cíle v Google Analytics? Sdílejte ho s přáteli.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Chcete bohatého Ježíška? Plánujte Vánoce už teď

Neotálejte s přípravou vánoční sezony. Plánujte Vánoce už teď a na konci roku si spokojeně poklepete na rameno.

Celý článek
5 přešlapů, kterým se vyhnout na Facebooku

Vyhněte se chybám v komunikaci a mějte spokojené fanoušky na Facebooku. Klíčem je obsah. O čem a bez čeho?

Celý článek
9 otázek před realizací PPC kampaní

Co všechno sdělit PPC specialistovi, aby vaše kampaň byla efektivní? Připravte si odpovědi na tyto otázky.

Celý článek
Jak měřit cíle v Google Analytics?

Jistě měříte své stanovené cíle. Ale co ty, které nejsou hned patrné? Pojďme si ukázat, jak na měření složitějších cílů.

Celý článek

Všechny kategorie

Top