Jak měřit cíle v Google Analytics?

Určitě máte stanovené základní cíle, kterých chcete ve svém podnikání dosáhnout. Návštěvnost, počet objednávek, tržby, a další. A jistě je také měříte. Ale co dílčí cíle, které nejsou na první pohled patrné? Třeba návštěva obsahové stránky eshopu, prokliky z obsahových stránek eshopu na konkrétní produkty nebo odběr novinek. To jsou cíle, které bez správného nastavení v Google Analytics nevykoumáte. Pojďme si ukázat, jak na tyto složitější cíle.

Hodnotu cíle nastavujeme tak, aby odpovídala přínosu dané akce. Pokud tedy vím, že průměrně ze 100 návštěvníků, kteří si zobrazili určitou obsahovou stránku, vznikla objednávka v hodnotě 1000 Kč, má pro mě zobrazení dané stránky hodnotu 10 Kč.

Př.: Každý návštěvník, který se podívá na obsahovou stránku eshopu nabízející pozáruční servis výrobků má pro vlastníka eshopu hodnotu 10 Kč.

  • Nastavíme tedy cíl, který bude tuto akci návštěvníka sledovat.
  • Ohodnotíme jej hodnotou 10 Kč.
  • V přehledu konverzí následně vyhodnotíme, kolik nám tato obsahová stránka, za dané období, přinesla zisku.

‍Kde cíle nastavuji

Cíle nastavujeme v rozhraní Google Analytics pod položkou Správce -> Výběr dat -> Cíle , kde následně zvolíme “Nový cíl”.

Nový cíl
Nový cíl

Typy cílů

Návštěva konkrétní stránky webu

Cílem je, že si návštěvník webu zobrazí určitou stránku webu.

Př.: Návštěva stránky www.webmium.cz/eshopy má pro mě hodnotu 10 Kč. 

  • Nastavím cíl typu: Návštěva
  • Nastavím: Cíl -> Je rovno -> www.webmium.cz/eshopy
  • Nastavím: Hodnota -> 10

Doba strávená na webu

Cílem je udržení návštěvníka na stránkách po určitou dobu.

Př.: Návštěvník, který na stránkách vydrží déle, než 5 minut má pro mě hodnotu 10 Kč.

  • Nastavím cíl typu: Doba trvání
  • Nastavím: Doba trvání -> Větší než -> 5 (Minuty)
  • Nastavím:  Hodnota -> 10

Zobrazení konkrétní počtu stránek

Cílem je motivování návštěvníka ke čtení obsahu.

Př.: Návštěvník, který si přečte/zobrazí více než 3 stránky má pro mě hodnotu 10 Kč.

  • Nastavím cíl typu: Počet stránek nebo obrazovek na návštěvu
  • Nastavím: Počet stránek nebo obrazovek na návštěvu -> Větší než -> 3
  • Nastavím: Hodnota -> 10

Události

Cílem je použití některé specifické funkce webu, například přihlášení k odběru novinek, vyplnění poptávkového formuláře nebo kliknutí na banner upozorňující na akční zboží na webu.

Př.: Návštěvník, který vyplní poptávkový formulář má pro mě hodnotu 10 Kč

  • Nastavím cíl typu: Událost
  • Nastavím: Kategorie -> Je rovno -> Měření konverzí
  • Nastavím: Akce -> Je rovno -> Odeslání formuláře
  • Nastavím: Štítek -> Je rovno -> Poptávkový formulář
  • Nastavím: Hodnota -> Je rovno -> 10
Nastavení události

Nastavení cíle typu událost

Cíle typu událost reagují na nějakou akci na webové stránce, například na odeslání formuláře. Pokud návštěvník odešle formulář, pošlou se nám do Google Analytics informace typu Událost. Událost obsahuje tyto pole:

  • Kategorie události - Např.: Měření konverzí
  • Akce události - Např.: Odeslání formuláře
  • Štítek události - Např.: Poptávkový formulář
  • Hodnota události - Např.: 10

Cíl následně nastavíme tak, aby odpovídal datům, která do Google Analytics posíláme (ne všechna pole události musí být vyplněna).

Jak poslat do Google Analytics informaci o události

Do Google Analytics mohu poslat informaci o události několika způsoby, a to:

  • Odesláním události přímo ve zdrojovém kódu stránky za pomocí funkce dataLayer.push

    Př.:
    dataLayer.push({
    'event' : 'GAEvent',
    'eventCategory' : 'Měření konverzí',
    'eventAction' : 'Odeslání formuláře',
    'eventLabel' : 'Poptávkový formulář',
    'eventValue' : '10'
    });

  • Odesláním události za pomocí Google Tag Manageru
    1. Přidám novou značku typu Universal Analytics
    2. Typ měření nastavím na Událost
    3. Vyplním pole Kategorie, Akce, Štítek a Hodnota
    4. Nastavím ID měření na hodnotu měřícího kódu Google Analytics (GA-XXXXXXXX-X)
    5. Nastavím Pravidla pro spouštění
    6. Publikuji kontejner

Pomohl vám článek pochopit, jak měřit cíle v Google Analytics? Sdílejte ho s přáteli.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google Analytics
Aktualizováno: Co jsou Google Analytics 4 a jak se na ně připravit?

Z velké části jste využívali Google Universal Analytics, tedy Google Analytics, jak je znáte, které jsou orientované na měření návštěv jako takových. S příchodem GA4 se tohle všechno mění. Podívejme se na to, proč a jak se na to připravit.

Celý článek
Nové Google Analytics 4 a jak na ně

Už jste zaregistrovali nové Google Analytics 4? Jaké všechny změny s sebou tato nová verze přinesla a co všechno se změnilo, na to se podíváme v dnešním článku. Je to totiž poměrně velká proměna a spousta věcí dostala nový kabát.

Celý článek
Google testuje přehled hodnoty zákazníka a pravidla pro hodnotu konverzí

A je to tady! Google přichází s dalšími novinkami, které přinesou nová vylepšení pro uživatele systému Google Ads. A na co přesně se můžeme těšit? O tom si povíme v dnešním článku.

Celý článek
Jak měřit cíle v Google Analytics?

Jistě měříte své stanovené cíle. Ale co ty, které nejsou hned patrné? Pojďme si ukázat, jak na měření složitějších cílů.

Celý článek

Všechny kategorie

Top