Jak mít opravdu špatný firemní web (čtyři důrazná doporučení)

Co se v článku dozvíte:

  • jak vypadá opravdu špatný web
  • jak vypadá ten opravdu dobrý
  • na co si dát obzvlášť pozor
  • kde takový opravdu dobrý web vzít

Možná uvažujete o tom, jak zviditelnit svoje podnikání na internetu. Možná už se o to pokoušíte, ale ještě to není ono. Možná je to ono a tenhle článek vás jenom pobaví, ale možná v něm také najdete inspiraci k tomu, aby byl web vaší firmy skutečně… špatný :)

Pořádně to uživatelům zkomplikujte

Stále více uživatelů používá k procházení internetu mobilní telefony a jiná přenosná zařízení. U nich je důležité, aby se stránky načítaly rychle, daly se snadno ovládat a i na malých displejích vypadaly přehledně a lahodily oku. Pokud tedy chcete potenciální klienty svou webovou prezentací spolehlivě odradit, udělejte ji co nejnáročnější pro jejich hardware. Ať vaše stránky fungují jen na těch nejnabušenějších mašinách! Pro tento účel jsou zejména vhodné nejmodernější 3D animace, prostorové zvukové efekty, případně ovládání výhradně prostřednictvím helmy a rukavic na virtuální realitu. Pokud chcete, aby se k informacím o vás skoro nikdo nedostal, tohle je ta cesta.

Utopte je v textu!

Máte-li dojem, že hardwarová náročnost není tou pravou volbou pro vás, nezoufejte! Jsou i další způsoby, jak zákazníka webovkami odradit. Na internetu většinou hledáme konkrétní službu, produkt nebo informaci, nechceme moc přemýšlet, chceme kliknout tam, kam jsme zvyklí klikat, nechceme moc číst dlouhé statě… Už víte, kam to směřuje? Zahrňte návštěvníka tunami vysoce odborného, pokud možno nesrozumitelného textu! Hodně pomohou také grafy, vzorečky, rovnice nebo chemické vzorce hned na úvodní stránce. Nebo se prostě klidně vykecávejte! Vyhýbejte se podstatné informaci jako čert kříži a hlavně hned neprozraďte lidem to, co u vás hledají. Do půl minuty spolehlivě odejdou a už se nevrátí.

Nechte je bloudit

Trochu to souvisí s předchozím bodem. Při hledání služby, produktu nebo informace se nechceme zdržovat hledáním toho, kam kliknout, chceme se na stránce intuitivně orientovat. Taková věc se dá pokazit velmi jednoduše. Zapomeňte na Hlavní nabídku! Odkazy na jednotlivé sekce webu umístěte nenápadně do textu nebo je rozhoďte náhodně po stránce. Pokud je vůbec ještě někdo bude chtít hledat, určitě to nevydrží dlouho. Nebo nedělejte žádné, ať je váš web jedna nekonečně dlouhá stránka, kde bude muset návštěvník stále rolovat nahoru a dolů. To zvlášť ocení právě uživatelé mobilních zařízení. Když jim navíc nebude jasné, co se po kliknutí na náhodně nalezený odkaz vlastně doopravdy stane, máte vyhráno! Váš web velmi brzy zmatení a frustrovaní opustí.

Chvástejte se!

Firemní web by měl náležitě oslovit požadovanou cílovou skupinu, zaujmout ji a uspokojit její potřeby. Měl by také fungovat jako vizitka, kterou se firma prezentuje v online světě. A stejně jako tištěná vizitka by měl být zajímavý, ale vkusný, měl by poskytnout důležitou informaci, ale žádné nedůležité. Dobré weby to také skutečně dokážou. Pokud ovšem chcete, aby byl ten váš doopravdy špatný, na cílovou skupinu se vykašlete a udělejte ho takový, aby se líbil hlavně vám! Použijte své oblíbené barvy, nějaký legrační font, obrázek vaší kočky a odkazy na videa jiných roztomilých zvířátek. Vytahujte se! Lžete! Návštěvník to pozná a dá si na vás pozor. Pomůže také osvědčená, již dříve zmiňovaná tuna nicneříkajícího textu, v němž do sebemenšího detailu vychválíte především sami sebe. Vždyť je to krucinál fagot váš web a nikdo vám nebude říkat, jak by měl vypadat!

A teď už vážně:

Vypadá to možná jako legrace, ale firemní web může na tu špatnou stranu sklouznout poměrně snadno. Ono těch úskalí je totiž ve skutečnosti ještě mnohem víc. Stačí, abyste úplně nesledovali nejnovější trendy, propásli nějakou legislativní změnu... A pokud si toho vaši klienti všimnou dřív než vy, začnete rychle ztrácet body. Není proto od věci, pokud se do toho chcete pustit sami, používat pro tvorbu webů nejmodernější dostupné nástroje, které vám umožní stránky jednoduše vytvořit i udržovat. To dokáže například náš Webmium editor. Ještě lepší je pak samozřejmě přenechat starosti o firemní web partě odborníků, kteří tomu doopravdy rozumí. A když už jsme u toho, náš Webmium tým má opravdu bohaté zkušenosti s tvorbou a správou webů. Těch dobrých!

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Marketing
Tvorba textového obsahu pomocí umělé inteligence

Tlak na rychlost se zachováním kvality při tvorbě textového obsahu nás neustále tlačí do rohu. Není tak divu, že se tvůrci obsahu přiklání k různým berličkám, jak si tuto práci automatizovat. Třeba právě pomocí umělé inteligence.

Celý článek
74 % Čechů letos plánuje nakoupit dárky pod stromeček z pohodlí domova, tvrdí průzkum

Přípravy na Vánoce a nákupy vánočních dárků jsou již v plném proudu. Obliba nákupů z pohodlí domova neustále roste. Zákazníky lákají stále častěji nejen nižší ceny, ale také komfort při nákupu. Dopravci stíhají doručit zásilky i jen několik málo dní před Štědrým dnem.

Celý článek
Jak podnikat u moře (třeba i online)

Jistě vám neuniklo, že se území našeho státu právě rozrostlo o kdysi ruskou exklávu. Kromě nových možností rekreace a volnočasových aktivit se tak výrazně rozšíří i prostor pro podnikání, který poskytne nové, doposud netušené možnosti.

Celý článek
Black Friday, Omnibus, nekalé praktiky a proč s nimi nezačínat

Black Friday u nás brzy zaznamená poměrně razantní změny. Mnohdy až neuvěřitelně nadužívaná slevová akce se příliš nezabývala ochranou spotřebitele a prodejci rádi využívali různé nekalé praktiky. Pojďme se podívat, co nás čeká.

Celý článek

Všechny kategorie

Top