Jak na analýzu kampaní aneb nejčastější chyby v Google Ads

Mnoho inzerentů si stěžuje, že Google Ads pro ně nefunguje. Dávají do inzerce nemalé peníze, ale vidí velmi malou návratnost investic. Mnoho z nich to kvůli tomu brzy vzdá, což je škoda, protože Google Ads může být díky nesčetnému množství funkcí, přizpůsobení a možností cílení, které nabízí, mimořádně efektivním nástrojem pro generování potenciálních zákazníků a zisku. Ovšem pouze ve chvíli, pokud se správně nastaví.

V tomto článku se podíváme na nejčastější chyby v nastavení a správě kampaní na Googlu, kterým se většina nových kampaní stane kořistí. Probereme, jak se jim vyhnout. Jedná se o chyby, které jsou často velice lehce opravitelné, ale mohou mít obrovský dopad. Oprava těchto chyb by vám měla pomoci přeměnit neziskovou kampaň na ziskovou.

1. chyba:  Mixování vyhledávací sítě a obsahové sítě do jedné kampaně

Při vytváření kampaní ve vyhledávací síti máte možnost zvolit vyhledávací síť, obsahovou síť nebo obojí. Můžete také zahrnout vyhledávací partnery Google pro obě sítě. U kampaní ve vyhledávací síti, kde je cílem generování potenciálních zákazníků (ne povědomí o značce), je důležité vybrat pouze vyhledávací síť, protože konverzní poměr v obsahové síti je ve srovnání s vyhledáváním velmi nízký, což zvyšuje náklady na akvizici s téměř nulovým přínosem.

Vyhledávací síť zobrazí zacílené klíčové slovo pouze na Googlu a na partnerských vyhledávacích stránkách. Pokud k ní vyberete i obsahovou síť, Google se pokusí umístit reklamu na relevantní webové stránky, ale nebude se zobrazovat lidem, kteří výraz aktivně hledají. K získání dobrých výsledků je tedy třeba sítě oddělit.

2. chyba:  Nepoužívání vylučujících klíčových slov

V Google Ads je nutné rozšiřovat seznam vylučujících klíčových slov alespoň jednou týdně, protože Google není vždycky přesný a poměrně často se stane, že vaši reklamu zobrazí i po zadání zcela nerelevantního vyhledávacího dotazu. Z tohoto důvodu je téměř nutností přidávat vylučující klíčová slova pravidelně. 

Už při nastavování kampaně je důležité přidat seznam obecných vylučujících slov. Tato vylučující klíčová slova vám ušetří spoustu peněz, protože vám umožní přilákat relevantnější potenciální zákazníky a zredukovat vyhledávání, která vám nepřinesou konverze.

3. chyba: Nenastavené konverzní akce a nenasazené konverzní kódy

Je neuvěřitelné, kolik reklamních kampaní je stále nastaveno bez konverzních akcí. Bez tohoto nezbytného nastavení nemůžete s jistotou vědět, kolik zákazníků zakoupilo váš produkt nebo službu, kolik vás stojí získání potenciálního zákazníka nebo prodej z kampaní, která klíčová slova zvyšují prodej, která klíčová slova naopak ne a to je jen základní výčet věcí. 

Konkrétní konverzní akce nemusí obsahovat pouze prodej, ale například také odeslání kontaktního formuláře, telefonní hovor, přihlášení k odběru newsletteru a spoustu dalších. Jsou to data, která je rozhodně lepší mít než nemít. 

K této chybě neodmyslitelně patří nenasazené konverzní kódy na vašem webu nebo špatně nasazené kódy. Konverzní akce a kódy je třeba řádně otestovat, jedině tak máte stoprocentní jistotu, že vše funguje jak má.

4. chyba - Nedůkladná volba klíčových slov

Jednou z nejběžnějších a možná nejsmrtelnějších chyb Google Ads, které můžete udělat, je neprovést důkladnou research klíčových slov. Klíčová slova nelze vybrat pouze podle toho, jak si myslíte, že by vás lidé vyhledávali nebo jak byste danou službu/produkt vyhledávali vy sami. K vyhledání správných a relevantních klíčových slov pro váš účet je potřeba použít nástroje, jako je například Plánovač klíčových slov Google.

Kromě průzkumu klíčových slov byste měli pamatovat na výběr správného typu shody pro klíčová slova a v téměř 90% případů je možnost volné shody něco, čemu se chcete vyhnout. Často je jen ztrátou času, protože přinese spoustu irelevantních vyhledávacích dotazů, což zvýší vaše náklady a také to může snížit celkové hodnocení vašeho účtu.

Pochopení typů shody klíčových slov je zásadní pro úspěch vaší kampaně Google Ads. Kromě toho, je také důležité vytvořit konkrétní reklamní sestavy, které cílí na konkrétní vstupní stránky a mají vlastní klíčová slova. Klíčová slova by měla být vždy pečlivě rozdělena do reklamních sestav.

5. chyba: Vytvoření pouze jedné varianty reklamy

Další častou chybou v Google Ads je vytvoření pouze jedné reklamy na reklamní sestavu. Nebo pouze jedné reklamy s jednou variantou. Chcete-li zvýšit míru konverze a minimalizovat náklady, je důležité vytvořit několik variant reklam pro každou reklamní sestavu.

I když používáte velmi podobný nadpis nebo popis, je důležité mít několik variant reklamy a otestovat je, abyste zjistili, která z nich si povede nejlépe. Jakmile najdete ty nejefektivnější, můžete zbytek pozastavit.

Vaše kampaň by celkově měla být hodně testována a dolaďována, jen velmi zřídka uvidíte kampaň, která běží od začátku a generuje potenciální zákazníky od prvního dne bez nutnosti změn. 

6. chyba: Nepřidání rozšíření reklamy

Díky rozšíření můžete do své reklamy přidat další informace a tím z ní udělat lepší reklamu, než má vaše konkurence. 

Používání rozšíření reklam může být velmi účinným způsobem, jak zvýšit počet kliknutí. Můžete přidat rozšíření o odkazy na podstránky, které zobrazují různé odkazy na váš web a přesměrovávají lidi na relevantní stránky. Můžete přidat rozšíření o popisky, které vám umožní ukázat některé z prodejních míst, která máte. Rozšíření o strukturované úryvky, rozšíření o zprávy, rozšíření o lokalitu a rozšíření o cenu. To jsou další typy užitečných rozšíření, která můžete použít.

Při cílení na mobilní zákazníky je nutné používat rozšíření o volání, díky čemuž se Vám   potenciální zákazníci dovolají na jedno kliknutí.

Jedinou nevýhodou může být, že nemůžete zcela ovlivnit, jak se rozšíření budou zobrazovat. Google rozhoduje o tom, která rozšíření se zobrazí a pro které reklamy. Je důležité čas od času se podívat na kartu rozšíření a zjistit, kterým rozšířením se daří nejlépe. Pak můžete pozastavit ta, která nepodávají dobrý výkon a nahradit je lepší verzí.

Jak již bylo mnohokrát uvedeno výše, spuštění úspěšné kampaně Google Ads vyžaduje určitý čas, trpělivost a spoustu testování. Pokud budete věnovat více času správnému nastavení kampaně, vyhnete se běžným chybám ve službě Google Ads, což může vést k vašemu vytyčenému marketingovému cíli. Ovšem součástí musí být vždy pravidelné optimalizování kampaní na základě získaných dat.

Potřebujete pomoc s nastavením kampaní nebo zkonzultovat vaše současné nastavení? Můžete nám napsat e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek
Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

Pokud zakládáte kampaň v Nákupech v Google Ads, máte na výběr ze dvou variant. První variantou je standardní kampaň v Nákupech, druhou variantou je chytrá nákupní kampaň od Googlu. V čem se liší?

Celý článek
Proč se zaměřit na sílu reklam?

Síla reklam je zpětnou vazbou pro inzerenta při vytváření responzivních reklam. Udává jednak rozmanitost a také atraktivitu textu reklam. Dnes si ukážeme, kde se s tímto ukazatelem můžeme setkat a k čemu je nám prospěšný.

Celý článek
Nastavení nabídek v Google Ads

Nevíte, jaké jsou možnosti v nastavení automatických strategií v Google Ads? Připravili jsme pro Vás přehled všech nabídek, které jsou k dispozici. Společně si je projdeme a vysvětlíme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top