Jak na PPC kampaně

Loňský rok byl velmi nepředvídatelný ve všech směrech. Také v online marketingu se hodně změnilo. Jaké jsou vhodné kanály pro Váš web? Co se hodí pro e-shop, se naopak nehodí pro web, na kterém se zboží neprodává.

Nastartovat nový e-shop a mít co nejvíce nakupujících nebo propagovat web na služby a budovat povědomí o své firmě, či přilákat nové potencionální zákazníky, to není zrovna snadná práce a záleží, jakou strategii zvolíte. Protože pro e-shopy se hodí taková a pro webové stránky, které nabízejí služby a jiná například pro blogy zase úplně jiná.

E-shopy

Vytvořit e-shop dnes zvládne téměř každý během několika minut. Ale mít takový e-shop, který Vám přinese vysoký zisk už tak jednoduché není. Chce to tu správnou marketingovou strategii. Další důležitou informací je to, zda je po nabízeném zboží poptávka a jaká je konkurence. To nám pomůže ve stanovení výše rozpočtu. Pokud je konkurence příliš vysoká, musíme počítat s tím, že bude potřeba vložit do kampaní dostatečně vysoký rozpočet, aby se reklamy zobrazovaly v prvních příčkách vyhledávání. A pokud vložíme takto vysoký rozpočet, je důležité vědět, že je po Vašem zboží dostatečná poptávka, aby se Vám náklady vrátily. Rozpočet se dá samozřejmě během období různě upravovat dle potřeby. Náklady versus obraty zjistíme díky zkratce PNO – ta říká, kolik procent z obratu byly náklady za reklamu.

V eshopu jde především o výkonnostní marketing a hlavním cílem bude prodej produktů. Vhodným kanálem jsou reklamy na Googlu, Skliku a v dnešní době rozhodně i na sociálních sítích jako je Facebook a Instagram. 

V kampaních na Googlu se zaměříme především na Google Nákupy, které nám při vhodném rozpočtu zajistí dostatečný počet konverzí.  Vhodnou variantou je také doplnění o sociální sítě.

  • V případě e-shopu, který nemá velké množství položek je určitě dobré využít prodej produktů z katalogu na Facebooku a Instagramu a prodávat přímo zde. Sociální sítě mají velkou sílu a pokud máte e-shop o pár položkách, jsou sociální sítě dobrou volbou k doplnění  ke Google Nákupům.
  • V případě e-shopu, který prodává stovky či tisíce produktů, to není vhodná varianta. Nicméně doplnění o sociální sítě se hodí také. S tím rozdílem, že zde budete propagovat různé slevy či akce, nebo představit nový výrobek. Dobrým lákadlem je soutěž o ceny nebo slevy, přilákat si tak na své stránky nové followery, kteří si pak nakoupí ve Vašem e-shopu. Takovéto masivní e-shopy už mají i velmi vysoký rozpočet  a často využívají také spolupráce s influencery, kteří jim zajistí další prodeje. Obchody se zbožím jako je oblečení, nábytek či elektronika mají také už velmi vysokou konkurenci a je zde dobré využít Google Nákupy manuální i SMART a také kampaně zaměřené na brand.
  • V případě, že provozuje e-shop s produkty vlastní výroby nebo jiným originálním zbožím, můžete ho na sociálních sítích báječně představit a zároveň také prodávat, protože i v tomto případě se předpokládá, že obsah e-shopu nebude příliš vysoký. Nemusí tomu tak být samozřejmě vždy. Je zde také vhodné doplnění o obsahové reklamy s využitím grafických bannerů. Možnost využít k propagaci influencery je i tady možná – ne třeba těch známých ale  tzv. nano influencerů – nemají sice tolik sledujících, ale zato s nimi mají velice úzký vztah a větší důvěru.

Ke každému eshopu je jistě vhodné doplnění o remarketingovou kampaň, díky které se  připomenete uživatelům, kteří již navštívili Váš eshop ale neuskutečnili nákup. Velkou výhodou je být také vidět na různých srovnávačích zboží – nejznámější  je například Heureka nebo Zboží.cz.

Dále také kampaně ve Vyhledávání a pokud máte e-shop s rychle se měnícím zbožím například kvůli sezónnosti je vhodnou kampaní DSA neboli dynamická kampaň ve Vyhledávání. V tomto případě jsou také vhodnou volnou Nákupy Smart.

Weby propagující služby

Weby, které propagují služby –  například stěhování, autodoprava nebo úklidové služby. I v těchto kampaních nám jde buď o konverze, kterými ale nejsou nákupy ale třeba poptávky, odeslaný email či telefonický kontakt. Vhodným cílem jsou potencionální zákazníci nebo budování povědomí o značce. Vhodným kanálem jsou zde kampaně ve Vyhledávání pomocí klíčových slov nebo dynamické reklamy ve Vyhledávání a to jak na Googlu tak Skliku.  Dále reklamy na sociálních sítích, video reklamy a RTB formáty.

Není zde potřeba příliš vysokého rozpočtu, pokud ovšem Vaše klíčová slova použitá ve Vyhledávací kampani nejsou příliš drahá. Potom je třeba rozpočet o něco zvýšit. Klíčová slova je nutno pravidelně kontrolovat a nastavit jejich hodnotu tak, aby se zobrazovala ve vrchních pozicích. Pokud na to nemáte čas je dobré využít některou z automatizovaných strategií.

 Naopak, co je důležité, je cílení na lokalitu. Protože pokud máte web na úklidové služby se sídlem v Praze, musíte si nastavit okruh, do kterého jste schopni dojíždět. Je pak zbytečné platit za prokliky například ze Zlína, které pro Vás nejsou vůbec relevantní a zbytečně Vás stojí peníze, když se služba ve většině případů neuskuteční.

Chcete nám představit svůj web či e-shop a navrhnout tu správnou strategii pro Vás? Jsme tu pro Vás. Můžete nám napsat e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru