Jak na reklamu na Facebooku

Ne, Facebook stále nevyšel z módy a díky reklamě na Facebooku máte šanci oslovit více než 5 milionů uživatelů, kteří sociálními sítěmi brouzdají téměř každý den. Facebook nabízí úctyhodné možnosti cílení a zobrazení, takže můžete Vaše reklamy zobrazit jen uživatelům, kterým opravdu chcete. Potřebujete oslovit mladé nezadané muže nebo maminky na mateřské? Žádný problém díky informacím, které Facebooku dobrovolně poskytneme nebo si je sám zjistí z našeho vyhledávání.

A teď už si ukážeme postup, jak jednoduše připravit a nastavit Vaši první Facebookovou reklamu pro Vaši firmu.

Jak vybereme účel kampaně?

Jako první je potřeba zvolit si marketingový účel. Ve Facebookových kampaních máte na výběr z:

  • Povědomí o značce
  • Dosah
  • Návštěvnost
  • Projevený zájem
  • Instalace aplikace
  • Zhlédnutí videa
  • Generování potenciálních zákazníků
  • Zprávy
  • Konverze
  • Prodeje z katalogu
  • Návštěvnost obchodu

V našem případě si k dalšímu postupu v kampani vybereme Konverze.

Reklama na Facebooku Webmium

Co bude cílem kampaně?

V dalším kroku si zvolíte cíl Vaší kampaně. Většinou kampaně směřují na externí webové stránky nebo e-shopy, což bude i v našem případě. Další možností je přivedení zákazníků do aplikace nebo do messengeru, ale tím se teď zabývat nebudeme.

Jaké konverze budeme měřit?

Dále je potřeba určit, co bude Vaší konverzí. V našem případě to bude odeslání žádosti na poptávku z webových stránek. Pro e-shopy jsou to většinou nákupy, případně přidání do košíku. V poli limitu na výdaje můžete zvolit průměrnou cenu za Vaši konverzi, podle které bude Facebook určovat strategii čerpání kreditu.

Reklama na Facebooku Webmium

Na koho bude kampaň cílit?

Nejdůležitější částí je cílení kampaně. V kampaních na Facebooku si můžete vytvořit svůj vlastní okruhu uživatelů například z webové stránky, aktivity v aplikaci, Facebookové stránky nebo také události. V dalším kroku můžete vybrat cílení podle oblasti, kde máte na výběr od států až po ulice s okruhem 1 kilometru. Při vybírání zájmů je třeba znát Vaše zákazníky a zjistit si, co přesně sledují a o jaké věci mají zájem. 

Shrňme si kritéria, podle kterých můžeme uživatele třídit:

  • věk
  • pohlaví
  • geografické umístění
  • jazyk
  • zájmy
  • demografické údaje (vzdělání, rodinný stav, rodičovství)
  • chování
Reklama na Facebooku Webmium

Jak zvolíme rozpočet kampaně?

V části rozpočtu a plánu máte na výběr ze dvou druhů rozpočtů. Dlouhodobý rozpočet a denní rozpočet. Při dlouhodobém rozpočtu Facebook sám podle svého algoritmu zvolí, v jakých dnech je pro Vaši reklamu nejlepší vyčerpat nejvíc z kreditu, a tedy reklamu více zobrazovat. Při denním rozpočtu si můžete sami zvolit, kolik chcete za den vyčerpat.

Reklama na Facebooku Webmium

Kde se reklamy zobrazí?

Reklamy se zobrazují buď v pravém sloupci na počítači nebo na zdi mezi ostatními příspěvky, kde jsou díky velikému obrázku téměř nepřehlédnutelné. V pravém sloupci jsou reklamy výrazně levnější, zato reklamy na zdi výrazně úspěšnější. V automatickém umístění sám Facebook rozhodne, kde si Vaše reklamy povedou s největší pravděpodobností nejlépe. V ručním umístění si sami zvolíte, kde se Vaše reklamy budou zobrazovat.


Reklama na Facebooku Webmium


Vzhled reklamy

Jako poslední krok je třeba zvolit si vzhled Vaší reklamy, ke kterému je dobré mít již připraveny grafické podklady pro (bannery, videa) v dokonalé kvalitě.

Můžete volit ze 3 možností:

  • rotující formát
  • jeden obrázek nebo video
  • sbírka

Je jen na Vás, jaký formát zvolíte a vyhodnotíte jako nejlepší pro Vaši aktuální reklamu. Toto si můžete otestovat a v případě potřeby reklamy obměňovat.

Reklama na Facebooku Webmium

Závěrem

Zaujala Vás Facebooková reklama, ale netroufáte si na její nastavení sami? Nebo svou firmu na Facebooku již propagujete, ale nemáte požadované výsledky? Netrapte se s tím sami a nebojte se nám napsat. Zkontaktovat nás můžete prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Zaujměte zákazníky v každé fázi nákupního procesu: See, Think, Do, Care

See-Think-Do-Care je výkonná marketingová metoda, která promění způsob, jakým komunikujete a prodáváte své cílové skupině. V tomto článku si postupně vysvětlíme jednotlivé fáze a nejvhodnější kanály pro každou z nich.

Celý článek
Affiliate marketing aneb Vydělávejte na provizích

Zajímá Vás affiliate marketing? A co to vlastně přesně znamená? Jak to celé funguje? A jaké jsou výhody i nevýhody? To se dozvíte právě teď.

Celý článek
Jak na reklamu na Facebooku

Uvažujete o reklamě na Facebooku a nevíte, jak začít? A co Vám vlastně reklama na sociální síti přinese? O tom si řekneme v dnešním článku.

Celý článek
Google testuje přehled hodnoty zákazníka a pravidla pro hodnotu konverzí

A je to tady! Google přichází s dalšími novinkami, které přinesou nová vylepšení pro uživatele systému Google Ads. A na co přesně se můžeme těšit? O tom si povíme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top