Jak na snadné reporty z PPC kampaní?

PPC kampaně jsou důležitou součástí online marketingové strategie. Propagovat své produkty nebo služby pomocí reklamy je jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak získat konverzi. Ať už svoji PPC kampaň vložíte do rukou PPC specialistů nebo ji realizujete svépomocí, jistě vás zajímají výsledná data, která řeknou vše o tom, jak si reklama vedla a zároveň ukáží kam směrovat svoji pozornost dál.

Výsledky online reklamy v grafech snadno a rychle

Ať už jde o výsledky z vyhledávací nebo obsahové sítě, znamená to studovat spoustu čísel. Co když ale zrovna čísla nejsou vaší silnou stránkou a plně nerozumíte všem detailům o kterých hovoří? Reportujte v grafech. Jsou přehlednější a srozumitelnější. Na první pohled uvidíte, všechny plusy i mínusy celé kampaně.

Možná vás při představě ručního exportování dat a následného vytváření grafů přepadá představa zdlouhavého a náročného procesu, který dá navíc prostor k chybám. Máte pravdu. Naštěstí dnes se už podobnými úkoly zabývat nemusíte. Stačí používat chytrý nástroj od Google.

Google Data Studio, nástroj, který zvládne používat úplně každý

Data Studio je jednoduchý online nástroj, který zobrazuje data a rovnou z nich vytváří přehledné grafy. Rychle a spolehlivě. Skoro bez práce dostanete své koláče. Navíc nemusíte žádat o přístup do Google Analytics. Všechny informace si Data Studio načte z více zdrojů pomocí URL “sharing settings”.

Pokaždé tak dostanete reporty jednotlivých účtu v reálném čase a s nejčerstvějšími daty. Výhodou reportů z Data Studio je i jejich snadné sdílení. Stačí pár kliknutí a o výsledcích kampaně můžete informovat své kolegy, klienty nebo obchodní partnery.

Data Studio je dostupné v poplatné plné verzi jako součást balíčku nástrojů 360 a funguje bez jakéhokoliv omezení. Free verze programu zatím není bohužel pro Českou republiku plně přístupná.

Na grafy bez grafika

Ovládání Google Data Studio je rychlé a intuitivní, tak, že ho zvládne používat úplně každý. Abyste získali data v přehledných a výborně srozumitelných tabulkách nebo grafech už nepotřebujete ani pomoc grafika.

Na výběr je hned několik typů grafů:

  • sloupcový graf Bar chart,
  • oblíbený koláč Pie Chart,
  • spojnicový graf Time series,
  • bodový graf Scatter Chart,
  • plošný graf Area Chart,
  • srovnání – Scoreboard,
  • plnění cílů - Bullet Chart,
  • tabulky,
  • Geo Mapa.

Google Data Studio nabízí na výběr několik přednastavených grafických šablon. Ovšem můžete si vytvořit i svoji vlastní. Třeba takovou, která bude ve stylu vašeho brandu.

Jak vypadá výsledný report z GDS?

Třeba takto:

Máte zkušenosti s Google Data Studio nástrojem? Používáte ho pro urychlení práce a větší spokojenost svých klientů? Anebo se zbytečně trápíte vytvářením vlastních grafů a ubíráte si tak zbytečně čas na plánování dalších strategií a kampaní? Zpracováváte reporty ještě jiným způsobem? Podělte se s námi o své zkušenosti s reportováním PPC kampaní.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek
Jaké marketingové kanály lze využít?

V dnešním online světe se Vám nabízí velké množství kanálů, díky kterým lze propagovat Vaše služby, produkty a obsah. Šíře využitelných kanálů roste s tím, jak velký projekt řídíte. Čím větší produkt či služba, tím více možností jste již pravděpodobně využili nebo se chystáte využít.

Celý článek
10 tipů na texty, které prodávají

Chcete znát tipy, díky kterým budou Vaše texty na webových stránkách lákavé? Přečtěte si naše doporučení a zjistěte, jak psát texty, které nenudí ale naopak Vás nutí číst dál a dál.

Celý článek

Všechny kategorie

Top