Jak (ne)definovat klíčová slova

Představte si situaci, že máte vytvořeny poutavé reklamy s neodolatelnou nabídkou, která se nedá odmítnout. Teď už jen zbývá vybrat ta správná klíčová slova, na která se bude Váš nově vytvořený inzerát zobrazovat. Každý obor podnikání by měl mít taková klíčová slova, která se k němu přímo vztahují. A jak tedy definovat správná klíčová slova?

Myslete na to, že...

každý výběr klíčových slov by měl vycházet z podstaty Vašeho marketingového projektu, tedy z webových stránek nebo eshopu. Před jejich výběrem je potřeba mít vždy na paměti, že Vaše klíčová slova musí korespondovat se vstupní stránkou, na kterou bude směřovat Vaše reklama. Předchozí větu si dobře zapamatujte. Pokud budete dodržovat toto pravidlo, Vaše klíčová slova dosáhnou vyššího skóre kvality (vstupní stránka není jediným faktorem ovlivňujícím skóre kvality klíčových slov. Dalšími faktory, které zmíněné skóre ovlivňují je kvalita zobrazené reklamy, přidaná rozšíření reklamy i očekávaná míra prokliku). Vždy se tedy snažte, aby Vaše vybraná klíčová slova měla, co možná nejvyšší skóre kvality. Pokud se Vám podaří tohoto docílit, budete odměněni vyšší mírou zobrazení Vašich reklam a zároveň snížíte jejich cenu za proklik.

Jestliže v textu reklamy inzerujete například úklidové služby, tak i vstupní stránka by měla být bohatá na informace o úklidových službách. Klíčová slova, která budou spouštět Váš inzerát by mohla vypadat například: úklidové služby nebo úklidová firma apod. 

Takhle určitě ne

Než se dostanu k tomu, jakým způsobem lze vybrat vhodná klíčová slova, dovolím si ještě krátkou vsuvku o tom, jak klíčová slova rozhodně nevybírat. 

  • Při zakládání kampaně ve vyhledávání Vám Google Ads sám nabídne velké množství klíčových slov, která lze použít. Jedná se pouze o tipy a hned za touto větou je nutno napsat, že většina těchto slov je k ničemu a naprosto nerelevantních. Na tento způsob výběru klíčových slov se nespoléhejte. V závislosti na oboru podnikání můžete za klíčová slova zaplatit v řádu desítek korun. Pokud vyberete klíčová slova špatně a bez rozmyslu, můžete vyčerpat celý rozpočet kampaně během velmi krátké doby a efektivita takové kampaně bude nulová.
  • Dávejte si pozor na příliš obecná klíčová slova - zadávat bychom měli taková klíčová slova, která povedou k poptávce nebo objednávce našeho zboží či služeb. Obecnější výrazy bychom měli přenechat spíše neplacenému vyhledávání.
  • Vyhněte se jednoslovným výrazům. Tak třeba slovo “tiskárny". Pokud byste cílili na toto klíčové slovo, Vaše reklamy by se mohly zobrazit lidem, kteří chtějí koupit tiskárnu, ale i lidem kteří hledají například pronájem či servis tiskárny, nebo toner do tiskárny. 

Tudy vede cesta

Teď už víte, jak klíčová slova nevybírat. V další části se dozvíte, jak klíčová slova vybrat správně. Možností je několik.

  • Tu (z mého pohledu) nejlepší metodu jsem již naznačil v předchozím textu. Nejlepším zdrojem pro výběr vhodných a relevantních klíčových slov jsou Vaše znalosti o produktech či službách, které plánujete inzerovat.
  • Další dobrou možností, jak definovat klíčová slova je, že tato slova zadáte do vyhledávače Googlu a ten Vám již automaticky (pomocí našeptávače) nabídne výrazy, které uživatelé často vyhledávají. Tento způsob Vám nabídne relevantní zdroj informací a pomůže Vám najít efektivní klíčová slova pro Vaši kampaň ve vyhledávací síti.

a zároveň pokud srolujete nakonec stránky, najdete zde výrazy, které jsou s daným výrazem příbuzné.

  • Jak Google Ads, tak i Sklik, poskytují užitečné nástroje pro výběr vhodných klíčových slov. V Googlu najdete tohoto pomocníka na záložce “nástroje a nastavení” a poté zvolte “plánovač klíčových slov”. Tento nástroj Vám pomůže účinně definovat klíčová slova. Po zadání vybraných klíčových slov Vám nabídne nejen údaje o hledanosti a konkurenci daného klíčového slova, ale také Vám zobrazí orientační cenu za proklik pro horní i dolní pásmo na stránce s výsledky. V Skliku také najdeme pomocníka pro vytipování vhodných klíčových slov. V záložce “nástroje” a podzáložce “návrhy klíčových slov”. Nástroj od Seznamu (Skliku) není tak sofistikovaný, ale pro výběr vhodných klíčových slov bohatě postačí.
  • Další možností, jak získat tipy na relevantní klíčová slova, je z vyhledávacích dotazů. Při jejich pravidelném procházení můžete získat cenné tipy nejen na nová klíčová slova, ale také na vylučující klíčová slova.

V souvislosti s klíčovými slovy je dobré se zmínit o volné shodě. Osobně tento typ shody klíčových slov nepoužívám. Jde o to, že klíčová slova ve volné shodě, mohou pro rozpočet kampaně znamenat doslova katastrofální následky s mizivým efektem. Buďte proto vždy velmi opatrní při používání klíčových slov ve volné shodě. Vždy si její použití v kampaních dobře promyslete a zdůvodněte.

Vylučující klíčová slova

Nedá mi to, abych se textu nezmínil ještě o jednom důležitém aspektu, který souvisí s klíčovými slovy. Jedná se o vylučující klíčová slova, tedy slova, na která nechcete, aby se Vaše reklama zobrazovala. Stejně jako výběr relevantních klíčových slov, tak i výběr vylučujících klíčových slov Vám může ušetřit nemalé finanční prostředky. Vylučující klíčová slova musí být definovány vždy. Ještě jsem se nesetkal s kampaní, kde by nebylo třeba vylučujících klíčových slov. 

Místo závěru

Ačkoliv se to tak nemusí na první pohled zdát, výběr klíčových slov je pro vyhledávací kampaň opravdu klíčový. Vyplatí se mu věnovat opravdu velkou pozornost. Výběrem správných klíčových slov můžete ušetřit nejen peníze, ale i čas a energii. Pokud chcete dosáhnout ještě větší efektivity klíčových slov, nezapomínejte optimalizovat svůj web pro vyhledávače. Uvidíte, že Vaše klíčová slova Vám budou vděčná.

Nevíte si rady s výběrem klíčových slov do kampaně ve vyhledávání? Nevadí. Napište nám na e-mail info@webmium.cz nebo nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt případně na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak (ne)definovat klíčová slova

Mnozí z Vás jistě vědí, že vyhledávací kampaň je postavena na klíčových slovech, která určují, na jaké dotazy se budou Vaše reklamy zobrazovat. Vyhledávací kampaň s pomocí klíčových slov Vám pomůže rychle a efektivně propagovat Vaše výrobky či služby.

Celý článek
Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Ti, kdo spravují kampaně v Google Ads vědí, že jedním z typů kampaně, kterou můžete v tomto inzertním systému vytvořit, je kampaň ve vyhledávací síti, která funguje mimo jiné na principu klíčových slov a textových inzerátů.

Celý článek
Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Mnozí z Vás už jistě zaznamenali “novinku”, kterou Google chystá k 30. červnu roku 2022. Od tohoto data budou responzivní reklamy ve vyhledávání jediným typem reklam ve vyhledávání, které bude možné vytvářet a upravovat.

Celý článek
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top