Jak psát poutavé popisky produktů?

Popisek produktu nahrazuje roli prodavače v kamenném obchodě. Využijte tuto sílu textu a prodávejte víc.

Obecně známý produkt nepotřebuje složitý popisek. Zákazník ví o co jde a čtením se nezdržuje.

Specifický, dražší a unikátnější produkt po textu přímo volá. Většinou platí, že čím originálnější a cenově náročnější produkt, tím víc času zákazník tráví nad rozmýšlením, jestli ano nebo ne. U tohoto typu sortimentu, má popisek prodejní sílu.

9 tipů pro prodejní text

  1. Jsem originál! Každý produkt je originál, proto si zaslouží svůj vlastní, originální popis. Je to fér pro zákazníka a robotické vyhledávače ocení, že na eshopu nemáte duplicitní texty.

  2. Co to je? Vysvětlete zákazníkovi, co přesně mu nabízíte. Jasně a výstižně produkt popište. U popisu produktu se vyhněte přikrášlování a zbytečným „kudrlinkám“ Objektivní informace je to, co se zákazník chce dozvědět. Buďte čestní a klidně přiznejte i lehké nedostatky produktu. Zákazník ocení, že přesně ví, co od zboží očekávat a předejdete tak případným negativním hodnocením, popřípadě i reklamacím. Pravdivé informace zvýší prestiž vaší značky.

  3. Cítíš milý zákazníku touhu? Uspokojíme ji! Vysvětlete zákazníkovi, proč právě tento produkt chce. Řekněte mu, jaké výhody získá, jakou potřebu uspokojí a proč právě tento produkt jeho život obohatí. Těmito informacemi vzbudíte v zákazníkovi důvěru. Bude cítit, že mu rozumíte. Že víte, jaký problém ho trápí a chcete mu jej pomoct vyřešit.

  4. Haló, jsem top! Všechny produkty jedné kategorie jsou si podobné jako vejce vejci. Vám však leží skladem produkt XY a chcete se ho už konečně „zbavit“? Odlište jej od ostatních. Změňte atmosféru popisku. Chvalte, pějte ódy a klidně dávejte příklady proč je XY lepší než XY staré generace nebo XYI. Pozor, i tady ovšem zůstávejte pravdomluvní!

  5. Klíčové slovo, klíč k úspěchu? Ano i ne. Použití klíčových slov v popisu produktu není rozhodující pro nákup zboží. Hraje však podstatný prim při vyhledávání produktu. KW používejte střídmě, jejich přílišná koncentrace v textu vyzní naprázdno. Používejte synonyma a long tailové pojmy. Úspěšnost klíčových slov můžete zdarma prověřit v Plánovači klíčových slov AdWords.

  6. Emoce hýbou světem! Vložte do popisku emoce. Lehký humor, vlastní zkušenost nebo nápad na inovativní využití produktu vás odliší od konkurence a zákazník si vás zamiluje. Pozná, že vaše popisky nepíše automat, ale že mu věnujete svůj čas a energii. A jistojistě takovou péči ocení. Minimálně nákupem.

  7. Zákazníku, nespi! Dlouhá souvětí a jednolité odstavce, zákazníka spolehlivě uspí. Formátujte text. Používejte mezinadpisy. Udržujte strukturu. Udržíte si pozornost čtenáře. Tedy zákazníka.

  8. Ještě potřebuješ tohle! K nákupu podnítí zákazníka nejen správný text, fotky, videa a reference, ale i doporučení. Ukažte mu související produkty. Třeba by ho samotného ani nenapadlo, že k produktu XY bude „nutně“ potřebovat i produkt YZ.

  9. Dvakrát měř, jednou řež! Nezapomeňte na kontrolu. Důvěryhodný text musí být bez chybiček. Správná gramatika a slovosled, ukáží zákazníkovi, že právě váš eshop je ten správný, kde svůj nákup uskuteční.

Necítíte se při psaní jistí v kramflecích? Nevadí, pomůžeme vám. A nejen s psaním popisů.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Obsahový marketing a SEO
Podstatná aktualizace vyhledávání na Google. BERT má být revoluční.

Umělá inteligence a neuronové sítě dorazily i do segmentu vyhledávání. Podstatný krok dopředu ke kvalitnějším výsledkům.

Celý článek
Strukturovaná data: Proč a hlavně jak je využít?

Ve druhém díle miniseriálu si ukážeme praktický příklad implementace a zároveň si řekneme, kde si taková data otestovat.

Celý článek
Strukturovaná data: Proč a hlavně jak je využít? Část 1. Teorie

Upoutejte ve vyhledávačích pozornost potenciálních návštěvníků a využijte sílu strukturovaných dat. Jak vám pomohou?

Celý článek
4 nejrozšířenější mýty v linkbuildingu

Znáte nejčastější mýty linkbuildingu? Když se jim vyhnete vytvoříte si kvalitní odkazové portfolio.

Celý článek

Všechny kategorie

Top