Jak psát poutavé popisky produktů?

Popisek produktu nahrazuje roli prodavače v kamenném obchodě. Využijte tuto sílu textu a prodávejte víc.

Obecně známý produkt nepotřebuje složitý popisek. Zákazník ví o co jde a čtením se nezdržuje.

Specifický, dražší a unikátnější produkt po textu přímo volá. Většinou platí, že čím originálnější a cenově náročnější produkt, tím víc času zákazník tráví nad rozmýšlením, jestli ano nebo ne. U tohoto typu sortimentu, má popisek prodejní sílu.

9 tipů pro prodejní text

  1. Jsem originál! Každý produkt je originál, proto si zaslouží svůj vlastní, originální popis. Je to fér pro zákazníka a robotické vyhledávače ocení, že na eshopu nemáte duplicitní texty.

  2. Co to je? Vysvětlete zákazníkovi, co přesně mu nabízíte. Jasně a výstižně produkt popište. U popisu produktu se vyhněte přikrášlování a zbytečným „kudrlinkám“ Objektivní informace je to, co se zákazník chce dozvědět. Buďte čestní a klidně přiznejte i lehké nedostatky produktu. Zákazník ocení, že přesně ví, co od zboží očekávat a předejdete tak případným negativním hodnocením, popřípadě i reklamacím. Pravdivé informace zvýší prestiž vaší značky.

  3. Cítíš milý zákazníku touhu? Uspokojíme ji! Vysvětlete zákazníkovi, proč právě tento produkt chce. Řekněte mu, jaké výhody získá, jakou potřebu uspokojí a proč právě tento produkt jeho život obohatí. Těmito informacemi vzbudíte v zákazníkovi důvěru. Bude cítit, že mu rozumíte. Že víte, jaký problém ho trápí a chcete mu jej pomoct vyřešit.

  4. Haló, jsem top! Všechny produkty jedné kategorie jsou si podobné jako vejce vejci. Vám však leží skladem produkt XY a chcete se ho už konečně „zbavit“? Odlište jej od ostatních. Změňte atmosféru popisku. Chvalte, pějte ódy a klidně dávejte příklady proč je XY lepší než XY staré generace nebo XYI. Pozor, i tady ovšem zůstávejte pravdomluvní!

  5. Klíčové slovo, klíč k úspěchu? Ano i ne. Použití klíčových slov v popisu produktu není rozhodující pro nákup zboží. Hraje však podstatný prim při vyhledávání produktu. KW používejte střídmě, jejich přílišná koncentrace v textu vyzní naprázdno. Používejte synonyma a long tailové pojmy. Úspěšnost klíčových slov můžete zdarma prověřit v Plánovači klíčových slov AdWords.

  6. Emoce hýbou světem! Vložte do popisku emoce. Lehký humor, vlastní zkušenost nebo nápad na inovativní využití produktu vás odliší od konkurence a zákazník si vás zamiluje. Pozná, že vaše popisky nepíše automat, ale že mu věnujete svůj čas a energii. A jistojistě takovou péči ocení. Minimálně nákupem.

  7. Zákazníku, nespi! Dlouhá souvětí a jednolité odstavce, zákazníka spolehlivě uspí. Formátujte text. Používejte mezinadpisy. Udržujte strukturu. Udržíte si pozornost čtenáře. Tedy zákazníka.

  8. Ještě potřebuješ tohle! K nákupu podnítí zákazníka nejen správný text, fotky, videa a reference, ale i doporučení. Ukažte mu související produkty. Třeba by ho samotného ani nenapadlo, že k produktu XY bude „nutně“ potřebovat i produkt YZ.

  9. Dvakrát měř, jednou řež! Nezapomeňte na kontrolu. Důvěryhodný text musí být bez chybiček. Správná gramatika a slovosled, ukáží zákazníkovi, že právě váš eshop je ten správný, kde svůj nákup uskuteční.

Necítíte se při psaní jistí v kramflecích? Nevadí, pomůžeme vám. A nejen s psaním popisů.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Pět pádných důvodů, proč živnostník nepotřebuje nový web

Určitě jste se setkali s názory proč zrovna teď ten web nepotřebujete, že je to zbytečná práce, nemalý výdaj, starosti navíc a že máte přece super produkt nebo službu, která se prodává sama. Je to ale skutečně pravda? Pojďme se na to společně podívat trochu blíže.

Celý článek
Marketing živnostníka v kostce

Podnikáte ze všech sil a pořád to není ono? Nebo je to ono a mohlo by to být lepší? Nepodceňujete náhodou marketing? Určitě? Pojďme si udělat malé shrnutí toho, co všechno vlastně takový marketing pro malé a střední podnikání znamená.

Celý článek
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek

Všechny kategorie

Top