Jak psát poutavé popisky produktů?

Popisek produktu nahrazuje roli prodavače v kamenném obchodě. Využijte tuto sílu textu a prodávejte víc.

Obecně známý produkt nepotřebuje složitý popisek. Zákazník ví o co jde a čtením se nezdržuje.

Specifický, dražší a unikátnější produkt po textu přímo volá. Většinou platí, že čím originálnější a cenově náročnější produkt, tím víc času zákazník tráví nad rozmýšlením, jestli ano nebo ne. U tohoto typu sortimentu, má popisek prodejní sílu.

9 tipů pro prodejní text

  1. Jsem originál! Každý produkt je originál, proto si zaslouží svůj vlastní, originální popis. Je to fér pro zákazníka a robotické vyhledávače ocení, že na eshopu nemáte duplicitní texty.

  2. Co to je? Vysvětlete zákazníkovi, co přesně mu nabízíte. Jasně a výstižně produkt popište. U popisu produktu se vyhněte přikrášlování a zbytečným „kudrlinkám“ Objektivní informace je to, co se zákazník chce dozvědět. Buďte čestní a klidně přiznejte i lehké nedostatky produktu. Zákazník ocení, že přesně ví, co od zboží očekávat a předejdete tak případným negativním hodnocením, popřípadě i reklamacím. Pravdivé informace zvýší prestiž vaší značky.

  3. Cítíš milý zákazníku touhu? Uspokojíme ji! Vysvětlete zákazníkovi, proč právě tento produkt chce. Řekněte mu, jaké výhody získá, jakou potřebu uspokojí a proč právě tento produkt jeho život obohatí. Těmito informacemi vzbudíte v zákazníkovi důvěru. Bude cítit, že mu rozumíte. Že víte, jaký problém ho trápí a chcete mu jej pomoct vyřešit.

  4. Haló, jsem top! Všechny produkty jedné kategorie jsou si podobné jako vejce vejci. Vám však leží skladem produkt XY a chcete se ho už konečně „zbavit“? Odlište jej od ostatních. Změňte atmosféru popisku. Chvalte, pějte ódy a klidně dávejte příklady proč je XY lepší než XY staré generace nebo XYI. Pozor, i tady ovšem zůstávejte pravdomluvní!

  5. Klíčové slovo, klíč k úspěchu? Ano i ne. Použití klíčových slov v popisu produktu není rozhodující pro nákup zboží. Hraje však podstatný prim při vyhledávání produktu. KW používejte střídmě, jejich přílišná koncentrace v textu vyzní naprázdno. Používejte synonyma a long tailové pojmy. Úspěšnost klíčových slov můžete zdarma prověřit v Plánovači klíčových slov AdWords.

  6. Emoce hýbou světem! Vložte do popisku emoce. Lehký humor, vlastní zkušenost nebo nápad na inovativní využití produktu vás odliší od konkurence a zákazník si vás zamiluje. Pozná, že vaše popisky nepíše automat, ale že mu věnujete svůj čas a energii. A jistojistě takovou péči ocení. Minimálně nákupem.

  7. Zákazníku, nespi! Dlouhá souvětí a jednolité odstavce, zákazníka spolehlivě uspí. Formátujte text. Používejte mezinadpisy. Udržujte strukturu. Udržíte si pozornost čtenáře. Tedy zákazníka.

  8. Ještě potřebuješ tohle! K nákupu podnítí zákazníka nejen správný text, fotky, videa a reference, ale i doporučení. Ukažte mu související produkty. Třeba by ho samotného ani nenapadlo, že k produktu XY bude „nutně“ potřebovat i produkt YZ.

  9. Dvakrát měř, jednou řež! Nezapomeňte na kontrolu. Důvěryhodný text musí být bez chybiček. Správná gramatika a slovosled, ukáží zákazníkovi, že právě váš eshop je ten správný, kde svůj nákup uskuteční.

Necítíte se při psaní jistí v kramflecích? Nevadí, pomůžeme vám. A nejen s psaním popisů.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Obsahový marketing
Jak psát poutavé popisky produktů?

Provětrejte sklady poutavými popisky produktů. Máme pro vás hned 9 tipů, jak psát, aby lidi chtěli vaše zboží kupovat.

Celý článek
5 micro copy triků

Nezapomínejte při tvorbě obsahu na malé texty. Vylaďte svůj eshop úplně všude. Kde a jak? Pomůžeme vám.

Celý článek
Jak zadat práci copywriterovi?

Jak zadat copywriterovi práci? Tak, abyste dostali texty, po kterých si váš obsah bude vrnět blahem.

Celý článek
Jak na obsah? Napoví obsahový audit

Obsahový audit není strašák, ale pomocník. Udělejte si vysvědčení pro váš obsah a rozjeďte to naplno.

Celý článek

Všechny kategorie

Top