Jak se připravit na vánoční kampaně podle Facebooku?

Možná se někomu může zdát, že jsou Vánoce ještě daleko, ale z pohledu zkušeného marketéra je nejvyšší čas začít s předvánoční strategií právě teď. Připravili jsme si pro vás shrnutí z blogu Facebooku pro e-commerce, kde se dozvíte zajímavá data a informace, které vám mohou pomoci s tvorbou předvánoční strategie.

Vytvářejte specifická sdělení určená pro vámi zvolenou cílovou skupinu a využijte kombinaci formátů (rotující formát, sekvence, příběhy) a typy obsahu (videa o obrázky). Lépe se tak spojíte právě s cílovou skupinou, která o vaše produkty bude mít zájem. Často se může stát, že ten samý obsah reklamy může uživatele omrzet, což vede k poklesu efektivity vašich reklam. Je proto potřeba obsah reklamy využít na úplné maximum pomocí diverzifikace kreativních konceptů a formátů.

Zdroj

Nebojte se na vašich zákaznících testovat, co na ně funguje nejlépe. Testování vám pomůže zjistit, jaké faktory dokáží nejlépe oslovit nové okruhy uživatelů a zvýšit vaše prodeje.

Faktory, které mají největší vliv na sváteční období prodeje v České republice jsou:

  • 87 % Kvalita produktů
  • 84 % Cena
  • 82 % Výběr produktů
  • 74 % Autentičnost produktů

Využijte influencer marketing. Pomocí influencer marketingu můžete  zákazníkům nabídnout nový pohled na to, proč nakupovat u vaší značky. Podle studií se díky influencer marketingu zvýší efektivita kampaní v průměru o 19%.

K influencer marketingu musíte však najít toho správného partnera, který bude reprezentovat váš brand. Neoslovujte hned prvního influencera, kterého vám nabídne vyhledávač Instagramu. Tvůrce si důkladně “proklepněte”, zjistěte jaké jsou jeho zájmy a zda se na propagaci předvánoční kampaně opravdu hodí. Pokud influencera vyberete opravdu důkladně, uživatelé budou spolupráci vnímat jako přirozené spojení značky s influencerem. Pro tvůrce je potom také jednodušší předat message vaší kampaně a spojit komunitu s vaším produktem.

Pokud do svojí předvánoční kampaní plánujete zapojit influencer marketing, nezapomeňte si s tvůrci promluvit o příběhu, který chcete v kampani předat. Oni sami nejvíce znají svou komunitu a nejlépe vědí, co na jejich fanoušky působí a co ne.

Nezapomeňte si hned na začátku stanovit jasné cíle, kterých chcete dosáhnout a začněte je realizovat. Ať cíle splníte nebo ne, je důležité zmapovat si svůj proces a v budoucnu vyhodnotit, co fungovalo a co ne.

Na Vánoce je zkrátka dobré připravit hodně dopředu a podrobně si naplánovat všechny kroky tak, abyste z vaší strategie vytěžili úplné maximum. Pokud nevíte, jak na marketingovou strategie, neváhejte nás kontaktovat, s předvánočními kampaněmi vám velmi rádi pomůžeme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru