Jak zadat práci copywriterovi?

Moderní trh je už copywritery poměrně přesycen. Není žádná věda textaře najít. Budujte-li ale seriózní bussines, dávejte pozor, po jakém pisálkovi sáhnete. Zkušený copywriter sice stojí víc, než studentík píšící po nocích, ale za svoji práci vám odevzdá hodnotný text. Prodejný, čtivý a poutavý. Pro vaše zákazníky i vyhledávače.

Dobrý copywriting pozvedne úroveň obsahu o pár levelů výš. Abyste od copíka dostali texty jako řemen, je důležité mu správně zadat práci.

Jak to udělat?

Především jasně a srozumitelně. Aby správně pochopil, co po něm chcete, ujasněte si hned při zadávání práce:

  1. Kam text umístíte. Bude psát článek na blog? Newsletter? Otextuje produkty na eshopu nebo připraví nový obsah vašich webovek?
  2. Co je cílem textu. Objednávka? Přihlášení k odběru novinek? Návštěva webu? Komunikace se zákazníkem?
  3. Rozsah textu. Chcete jen krátký, úderný článek? Nebo několikastránkový elaborát? Délku textu zadejte copywriterovi pouze orientační. On sám nejlépe vystihne, jaký rozsah textu bude nejefektivnější.  
  4. Časovou dotaci. Možná sami nemáte představu, jak dlouhý text budete potřebovat. Nechte to plně v rukách odborníka a domluvte se na časové dotaci.
  5. Termín odevzdání. Pamatujte, že i text od nejlepšího copywritera vám nemusí padnout do oka na první dobrou. Proto požadujte odevzdání textu dřív, než s ním potřebujete vyskočit ven.

Co bude copywriter potřebovat od vás?

Copywriter je člověk, který si umí hrát se slovy. Je odborníkem na psaní. Napíše pro vás téměř vše, co potřebujete. Na plátku od vás bude potřebovat kvalitní podklady.

Žádný člověk na světě není odborníkem na všechno. Správný copywriter se tím odborníkem stává v momentě, kdy mu zadáte téma. Potřebuje ale chvíli času, aby si danou problematiku nastudoval. Obzvlášť pokud se věnujete nějakému specifickému oboru. A pak od vás potřebuje několik základních informací. Zeptá se vás:

  1. Kdo jste? Jaký je příběh a tradice vaší firmy?
  2. Co a jakým způsobem nabízíte?
  3. Kdo je vaše konkurence?
  4. Jaká je vaše konkurenční výhoda nebo slabina?
  5. Kdo je vaše cílová skupina? Jak vypadá vaše persona?
  6. Máte osvědčené prodejní argumenty? Nebo naopak něco, co vaši zákazníci nechtějí slyšet ani za nic?
  7. Máte vlastní analýzu klíčových slov?

Kontrola musí být

Copywriter sedne. Prostuduje. Napíše. Odevzdá. Text bez chyb, podrobený přísné korektuře. Přesto si jeho práci důkladně pročtěte. Nelíbí se vám nějaká argumentace? Je v textu něco, co chcete vypustit? Něco důležitého chybí? Nechte si text upravit k vaší úplné spokojenosti. Opravu zadávejte věcnými připomínkami. Z poznámky „tenhle odstavec se mi nelíbí“, copywriter nepozná, co se vám nezdá.

Teď už víte, co si připravit, než požádáte copywritera o text, který vyšperkuje váš obsah. Pomohl vám článek? Pomozte i vy a svým známým tuto metodiku přípravy sdílejte.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Obsahový marketing a SEO
Strukturovaná data: Proč a hlavně jak je využít?

Ve druhém díle miniseriálu si ukážeme praktický příklad implementace a zároveň si řekneme, kde si taková data otestovat.

Celý článek
Strukturovaná data: Proč a hlavně jak je využít? Část 1. Teorie

Upoutejte ve vyhledávačích pozornost potenciálních návštěvníků a využijte sílu strukturovaných dat. Jak vám pomohou?

Celý článek
4 nejrozšířenější mýty v linkbuildingu

Znáte nejčastější mýty linkbuildingu? Když se jim vyhnete vytvoříte si kvalitní odkazové portfolio.

Celý článek
Pro lidi pište, pro vyhledávače optimalizujte

Obsah tvořte pro lidi, texty optimalizujte pro vyhledávače. Jak? Máme pro vás 5 tipů, jak zaujmout cílovou skupinu.

Celý článek

Všechny kategorie

Top