Jak zadat práci copywriterovi?

Moderní trh je už copywritery poměrně přesycen. Není žádná věda textaře najít. Budujte-li ale seriózní bussines, dávejte pozor, po jakém pisálkovi sáhnete. Zkušený copywriter sice stojí víc, než studentík píšící po nocích, ale za svoji práci vám odevzdá hodnotný text. Prodejný, čtivý a poutavý. Pro vaše zákazníky i vyhledávače.

Dobrý copywriting pozvedne úroveň obsahu o pár levelů výš. Abyste od copíka dostali texty jako řemen, je důležité mu správně zadat práci.

Jak to udělat?

Především jasně a srozumitelně. Aby správně pochopil, co po něm chcete, ujasněte si hned při zadávání práce:

  1. Kam text umístíte. Bude psát článek na blog? Newsletter? Otextuje produkty na eshopu nebo připraví nový obsah vašich webovek?
  2. Co je cílem textu. Objednávka? Přihlášení k odběru novinek? Návštěva webu? Komunikace se zákazníkem?
  3. Rozsah textu. Chcete jen krátký, úderný článek? Nebo několikastránkový elaborát? Délku textu zadejte copywriterovi pouze orientační. On sám nejlépe vystihne, jaký rozsah textu bude nejefektivnější.  
  4. Časovou dotaci. Možná sami nemáte představu, jak dlouhý text budete potřebovat. Nechte to plně v rukách odborníka a domluvte se na časové dotaci.
  5. Termín odevzdání. Pamatujte, že i text od nejlepšího copywritera vám nemusí padnout do oka na první dobrou. Proto požadujte odevzdání textu dřív, než s ním potřebujete vyskočit ven.

Co bude copywriter potřebovat od vás?

Copywriter je člověk, který si umí hrát se slovy. Je odborníkem na psaní. Napíše pro vás téměř vše, co potřebujete. Na plátku od vás bude potřebovat kvalitní podklady.

Žádný člověk na světě není odborníkem na všechno. Správný copywriter se tím odborníkem stává v momentě, kdy mu zadáte téma. Potřebuje ale chvíli času, aby si danou problematiku nastudoval. Obzvlášť pokud se věnujete nějakému specifickému oboru. A pak od vás potřebuje několik základních informací. Zeptá se vás:

  1. Kdo jste? Jaký je příběh a tradice vaší firmy?
  2. Co a jakým způsobem nabízíte?
  3. Kdo je vaše konkurence?
  4. Jaká je vaše konkurenční výhoda nebo slabina?
  5. Kdo je vaše cílová skupina? Jak vypadá vaše persona?
  6. Máte osvědčené prodejní argumenty? Nebo naopak něco, co vaši zákazníci nechtějí slyšet ani za nic?
  7. Máte vlastní analýzu klíčových slov?

Kontrola musí být

Copywriter sedne. Prostuduje. Napíše. Odevzdá. Text bez chyb, podrobený přísné korektuře. Přesto si jeho práci důkladně pročtěte. Nelíbí se vám nějaká argumentace? Je v textu něco, co chcete vypustit? Něco důležitého chybí? Nechte si text upravit k vaší úplné spokojenosti. Opravu zadávejte věcnými připomínkami. Z poznámky „tenhle odstavec se mi nelíbí“, copywriter nepozná, co se vám nezdá.

Teď už víte, co si připravit, než požádáte copywritera o text, který vyšperkuje váš obsah. Pomohl vám článek? Pomozte i vy a svým známým tuto metodiku přípravy sdílejte.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek
Jaké marketingové kanály lze využít?

V dnešním online světe se Vám nabízí velké množství kanálů, díky kterým lze propagovat Vaše služby, produkty a obsah. Šíře využitelných kanálů roste s tím, jak velký projekt řídíte. Čím větší produkt či služba, tím více možností jste již pravděpodobně využili nebo se chystáte využít.

Celý článek
10 tipů na texty, které prodávají

Chcete znát tipy, díky kterým budou Vaše texty na webových stránkách lákavé? Přečtěte si naše doporučení a zjistěte, jak psát texty, které nenudí ale naopak Vás nutí číst dál a dál.

Celý článek

Všechny kategorie

Top